JULKUL

Min 1:a jul:

I lördags "LILLEJUL" började firandet i vår familj. Vi åkte iväg till MOSTER. Det åts (fläskasteg), det åts (äbleskiver) det spelades julklappsspel och därefter satte dom i sig massor av godsaker. Eftersom att jag var lite dålig i magen så fick jag tyvärr ingenting, men det gjorde faktiskt inte så mycket, jag var inte så sugen.

Dom verkade att ha väldigt roligt, det skrattades, tjoades och applåderades (framför allt när Niklas efter 15 försök äntligen slog rätt tärningsslag för få ta ett paket). Dock verkade det som om någon person blev lite utmobbad (vill dock inte berätta vem). FAR & Christoffer hade nog bestämt sig för att han med stort D ej skulle få behålla något. Lite taskigt, eller?

Men jag hade det riktigt mysigt i min julfluga:

110274-59

110274-58

I söndags morse fick jag, LILLMATTE & Niklas vars en paket. LILLMATTE hade stoppat ner det stora benet, som jag redan en gång hade öppnat, i min julstrumpa. Det var inte så spännande, men jag får skylla mig själv.

Sedan bar det av till MORFAR & Kerstin. Ett stort julfrukostbord stod dukat. När alla var mätta och belåtna så belv det julklappsutdelning.

Därefter trodde jag att jag skulle få hem och vila lite middag, men då bar det av en liten stund till FARMOR.

Väl hemma igen, hann jag ta mig en liten tupplur innan den stora JULAFTONEN skulle börja. Strax efter halv 3 drog vi iväg. Det blev lite trångt i bagageluckan, både jag & alla klappar skulle få plats (och det var inte lite...). Tur att det inte är så långt till MORMOR, Allan & Tarzan.
 
Jag blev överöst med pussar av Tarzan, jag hann knappt att få komma in genom ytterdörren. Det blev lite stimmigt i början, men vi lugnade ner oss efterhand.

110274-60

Även här var det "liv i luckan". Det åts gott, det stönades av mätthet. En sak förstår jag inte, varför slutar inte människorna att äta när dom är mätta? Hålla på att klaga efter åt är ju löjligt och sedan stoppar dom i sig ännu mer i alla fall, otroligt! Se på mig & Tarzan vi nöjde oss med våra portioner av torrfoder. Kanske inte riktigt sant i Tarzans fall, hörde att han roffat åt sig ett par skivor saffranslängd efter att vi gått hem. Synd att man inte var kvar när bordet lämnades obevakat.

När alla klapparna skulle delas ut, låg jag i MORs knä och sov. Jag var uppe och hämtade en av tomten, sedan la jag mig hos MOR igen. När alla fått sina klappar så var det dags att börja öppna. Jag fick jättemånga, måste ha varit rätt snäll i alla fall. Jag fick, flera olika sorters ben, ett stort, 2 mellan stora, ett vaniljben, en  stor "trasdocka", en aktivitetsboll samt en fasan.

JULDAGEN, är den dagen då man skall ta det väldigt lugnt enligt FAR. Jag, MOR, LILLMATTE & Niklas blev lite rastlösa så vi körde iväg till fältet. Oj, vad jag sprang runt i leran, plufsade i vattenpölarna och lekte av mig med de andra voffsingarna. Min mage mådde bra igen och då är jag på topp och visar min vanliga busiga Wallander sida.

ANNANDAG JUL, idag har vi tagit det ganska lugnt. Jag har hjälpt MOR att tvätta. Vi har lekt och varit ute på flera rundor. Faktiskt riktigt skönt att få ta det lugnt.

Kommentarer
Postat av: Vira

Idag den 27 har min matte varit jättetaskig. Hon tog med den andra flatten i familjen och en av sönerna och for iväg på jakt. Jag letade överallt i och runt huset, satt vid dörren och pep men inget hände. Efter någon timme kom hela jaktlaget och drack kaffe i vårt maskinhus. Då fick jag träffa de andra hundarna också:en labbe en Jack Russel en Wachtel och en labbekorsning. Konstiga jyckar ingen ville leka med mig. De bara la sig ner vid sina hussar och vilade för att sedan snabbt vara på benen igen när kaffet och mackorna var slut. Jag försökte smita med ut på fältet men matte var snabb och fångade in mig och placerade mig i köket. Hon sa: Nästa jul är det din tur om du lärt dig apportera ordentligt!

2006-12-27 @ 16:24:45
Postat av: Enzo

Här kunde jag ju läsa vad du fått i julklapp. Borde kanske ha läst detta innan jag kommenterade på nästa inlägg... Ack ja, det är typiskt flattar säger labbeägarna, fort men fel.

Kul att syrran också dykt upp här på din sida Wallander. Men det är ju ett himla tjat om att apportera ordentligt. Vet de inte att vi flattar mognar långsamt?

2006-12-27 @ 22:06:21
Postat av: Wallander

Hallo syrran Vira,

Värst vad det tog tid innan du hittade till min sida, men bättre sent än aldrig.

Förstår om du kände att din matte var lite taskig idag, men jag tror att även vi själva ibland glömmer bort att vi inte är så gamla och erfarna utan att vi faktiskt är unga och ganska oerfarna. Men jag har hört att det är bättre att man skyndar långsamt. Din/vår tid kommer också även om det just nu känns orättvist.

Angående apportering, det verkar som om min MOR har gett upp lite, hon verkar ha tröttnat på att jag inte kommer tillbaka och lämnar av. Men jag har hört att hon kommer att försöka med mig igen om ett litet tag. Hon säger att hon har fått några tips av Margareta som bör testas för att jag skall lära mig. Jag måste erkänna att det är ganska kul att trilskas lite :)

2006-12-27 @ 22:31:56
Postat av: Elliot

Hej på Er!
Först vill jag säja till dej Enzo;Det är inte så mycket att bry sig över vad labbeägarna säjer men det är klart att dom är avundsjuka eftersom vi kompenserar på alla andra sätt inte minst på utseendet!Dessutom är ju inte vi två sorter av samma ras som dom.Så de så!
Jag förstår att mina syskon också har problem för tillfället.Jag också tydligen om jag måste citera min matte.Hon tycker knappt att det är lönt att träna något överhuvudtaget med mej för jag har blivit lite kass på det mesta.Men jag kommer igen,bara man kommer över den här jobbiga tiden.Men matte måste vara lite korkad(och envis) i varje fall för hon kommer inte att ge sig verkar det som för häromdagen var vi på klubben och jag såg nog att hon la anmälan till ny kurs i brevlådan där.Till sist vill jag säja till dej Wallander:Så himla fin du var i din röda julfluga!Själv fick jag stå ut med att ha en stor röd rosett(?!)trodde bara det var för tjejer?!Man alla tyckte att jag var såååå söt så jag får väl lita på det.

2006-12-30 @ 12:35:45
Postat av: Elliot

Idag har jag en sån där dag igen då jag tänker väldigt mycket.Och jag har suttit en stund och studerat bilderna på dej.O vet vad?På bilden där du ligger på rygg så är du jättelik mej eller jag dej.Om det inte varit för din fina fluga(grrr avundsjuk)så skulle jag faktiskt trott att det var jag på bilden.Nu får min hjärna vila för idag.Hej då.

2006-12-30 @ 20:52:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback