Lite märklig helg

Alla verkar till att stressa runtomkring mig. MOR stack iväg igår morse och verkade ganska hemlighetsfull. FAR stack iväg senare på förmiddagen och så drog LILLMATTE & Niklas iväg runt 12. Skönt när dom gick, så att jag kunde få en stunds vila i lugn och ro. Stunden blev dock inte så hemskt lång, MOR var tillbaka vid 13-tiden och jag hade knappt hunnit påbörja min skönhetssömn. Men det var väldigt intressant när hon kom in genom dörren, hon hade massor med påsar med sig hem från TEBA. Dock var inte allt till mig. Lena (Guinness matte) hade köpt två påsar åt Guinness med både det ena och det andra. Jag har dock lovat att inte sladdra för Guinness, men jag är helt övertygad om att han kommer att bli väldigt glad.

Vad var då till mig? Jo, jag fick en för tidig julklapp, en Bean-bädd. Jag fick den idag för att den är alldeles för stor att packa in och så sa MOR att hon ville ge mig den redan nu för att hon tycker synd om mig som bara får ligga på golvet. Men jag vet inte riktigt om jag gillar den, igår ville jag knappt inte ens provligga. Tyckte att det kändes lite skumt, men idag när MOR tagit bort lite mer fyllning så kändes det lite bättre. Jag har provlegat en pytteliten stund.

Vad tycker Ni andra, skall jag försöka göra denna till min favvoplats?

110274-51

MOR sprang sedan också omkring och smusslade lite, kanske har hon köpt någonting mer åt mig också, jag kan knappt bärga mig. Jag längtar & längtar till julafton, det är ju min allra första jul och det verkar som om mattar & hussar är extra generösa även med lite godsaker från julbordet (detta har jag fått reda på från en säker källa).

Idag har varit en ganska lugn dag. Vet ej riktigt vad MOR höll på med ett tag, hon tog ut allt från kyl & frys, bar ut det på balkongen och sedan blev det en massa kallt vatten i köket, både i en skål och på golvet och jag vet inte allt. Men ordningen återställdes efter någon timme. Jag blev mest orolig för min klöv, trodde att den skulle kastas eller något.  Tydligen så har MOR frostat av frysen, det behövs då & då sa hon. Det är så mycket nytt som jag får lära mig varje dag.

Vi har tvättat ikväll också MOR och jag, det är riktigt lajbans att följa med ner i tvättstugan, oftast träffar man någon trevlig person som kelar med en lite extra. Annars följer jag med för att "vakta" så att ingen kommer och tar MOR.

LILLMATTE kom hem vid 21.30, då hämta FAR in granen som inhandlades i fredags. Vad skulle nu hända med den? Konstiga människor verkar att vara, dom hängde en massa saker i den. Men jag måste erkänna att den blev riktigt fin, jag har granskat den på nära håll. Klapparna inunder granen har jag inte riktigt bestämt mig för om jag skall öppna eller ej innan julafton. Får tänka på det, förmodligen så kommer jag inte att lämnas ensam hemma och då kan det bli tufft att smyga. Men jag undrar om alla verkligen kan vara till mig? Nej, LILLMATTE sa att det finns några till henne också. Ja,ja jag kan väl tänka mig att dela lika med henne.

Vad tycker Ni om granen, ganska fin va?

110274-53


Kommentarer
Postat av: Elliot

Hej Wallander!Jag känner till en del av din helg kan jag berätta.Jag såg när dom kom med alla kassar med intressanta saker i,för dom var först här.Vet du att jag gosade med din matte i lördags?Jag tyckte att det var så mysigt att jag kissade på golvet flera gånger(kanske inte så vuxet precis),men det var liksom kul att träffa henne på riktigt nära håll om man säjer.Och vet du en annan sak?Nu har vi likadana sovkuddar!Fast min är blårutig.Jag tycker att den börja kännas ganska ok nu.Man måste vänja sig lite bara för den både låter och rör sig(hihi).Vi har också burit in ett träd!Inte riktigt så högt som ditt men visst är det märkligt att ta dom inomhus?Men jag bryr mej ärligt talat inte om den,har sett sådana förr(visserligen ute men ändå)så jag är inte så impad precis.Jag har luktat på den men för övrigt så tycker jag inte att det är så mycket att bry sig om.Min matte säjer att jag verkar "blassé"..vad är de?!Hon trodde t.o.m.att jag skulle bli rädd för de stora tomtarna som står på glovet.Ha!De va väl inget!

2006-12-18 @ 12:10:20
Postat av: Guinness

Hej Walle!

När jag fick min Bia-bädd var jag också lite skeptisk men nu är jag väldigt glad för den. Det är liksom skönt och tryggt att ha en egen säng som bara är min.

Jag har också sett några påsar som jag inte får stoppa ner nosen i. Kan det vara julklappar till mig? Det ligger dock inte några julklappar under vår gran ännu. Undra varför? Jag har inspekterat vår gran ett par gånger men så fort jag närmat mig skriker matte " FARLIGT". Jag fattar inte heller varför de har burit in skog i vardagsrummet. Kanske är det för att jag ska kunna kissa där eftersom jag är kissenödig hela tiden. Jag har inte provat än, man vet ju aldrig. Kanske bäst att inte göra några ogenomtänkta saker så här nära julafton.

Guinness

2006-12-18 @ 15:38:32
Postat av: Elliot

Har du börjat gilla din säng ännu?Jag tycker att min är såååå mysig och ligger där allt längre tid om nätterna.Den blir så där härligt knölig när man trampat runt i den ett tag.Tror att jag ska sova där mycket inatt för jag är faktiskt lite trött ikväll,har nämligen sprungit som en galning i skogen med Bell och Spot.Dom e så tuffa o coola våra halvbrödrar så jag ställde så klart upp och rastade dom ordentligt i dag innan dom skulle åka iväg till Stockholm och fira jul.Stockholm VA!Stackars dom.Ingenting går upp mot gamla Skåne.....
Vi hörs snart igen.hälsn.Elliot

2006-12-22 @ 20:16:16
Postat av: Wallander

Hej Elliot, jag börjar också ligga mer och mer i min säng, jag bäddar lite och lägger mig bekvämt. Ibland blir det lite varmt och då lägger jag mig på golvet intill väggen istället en stund.

Vad kul att du fick rasta av dig med Bell & Spot. Jag vill också leka med dig, vill du det någon dag?

2006-12-26 @ 18:58:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback