Det började så bra

Jag lät MOR sova ut lite, väckte henne inte förräns 06.50! Vi gick ut, när jag gjort mina behov så busade/lekte och tränade vi lite tillsammans. Tänk att jag löd hela tiden. När vi kom hem igen så serverade MOR frukost åt oss båda. 

När sedan frysen öppnades och klöven och köttbullarna togs fram och hundtränarbyxorna åkte på MOR, ja då fattade jag att det var dags för spårning.

8.10 åkte vi ner på gården, satte oss och väntade på Guinness & Lena. Jag tycker det är jätteroligt att vi åker tillsammans, jag har sällskap och likaså MOR. Vi hoppade snabbt in i bilen, jag har kommit på att ju snabbare vi hoppar in ju snabbare är vi framme på Järavallen. Dock är jag lite trögare att hoppa in när vi skall köra hem. Men det är väl inte så svårt att fatta, jag vill så klart stanna kvar där det är som roligast.

Idag lade MOR & Lena våra spår. Det gick jätte bra med Guinness spår, han fick raksträckor och vinklar. Dock blev mitt lite för kort, pga att de inte lagt spåret rakt. I spårläggning är det väldigt viktigt hur man lägger det och rakt betyder inte bara att spåret är rakt utifrån utgångspunkten. Så mitt blev lite kort för annars hade mitt och Salsas spår korsat sig och det hade inte blivit speciellt lyckat. Men det här var 1:a gången som MOR lade ett spår utan expertishjälp och Lena är ännu inte heller en van spårläggare. Men jag är inte ett dugg orolig, jag vet att MOR kommer att fixa detta bättre och bättre. Alla har varit nybörjare, eller?

Men hur som helst , spårningen i sig gick bra, vi spårade oss fram till klöven och det är ju det som är hela poängen. Så det slutade också bra.


Kommentarer
Postat av: Elliot

Hej Wallander!
Jag vet att du kommer att bli kungen i skogen!
Måste säja att du ser otroligt gullig och stolt ut när du bär klöven så fint på tillbakavägen.Vi är stolta över dej och ser med glädje dina framsteg.
Min matte kan ju hjälpa din matte att lägga ett superspår åt dej nästa gång,låter väl bra eller hur?
Kramizarrrrrrrrrrrrrrrrr

2006-11-26 @ 20:06:38
Postat av: Wallander

Tror du verkligen det, bror Elliot? Ja det skulle i och för sig vara väldans roligt att bli kung i skogen.

Jag ser inte bara gullig & stolt ut, jag är det också.

Din matte får mer än gärna hjälpa MOR, för det skulle vara roligt att få pröva på ett lite svårare spår. Jag ser framemot nästa lördag redan.

Har du skrivit någon julklappsönskelista till din matte ännu? Jag har, men det står bara en önskan och det är en BIA-bädd. När jag tjatar lite så säger MOR: vi får väl se vad tomten kanske kommer med. Tomten,vet du vad det är för figur? Verkar att vara en schysst typ i alla fall som skall komma med klappar till en!

Morrsning

2006-11-26 @ 23:03:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback