Tänk som man kan bo...

På MORs och min runda igår kväll så kom Sigge och hans husse & matte ikapp oss. Sigge kom där stolt bärande på sitt koppel. Jag fick också visa att jag var duktig, Sigges matte Lena lät mig bära hennes vante. Men vänta nu, Lena, det är ju Guinness matte som heter så! Very strange tyckte jag men MOR berättade att flera mattar faktiskt kan ha samma namn. Ja ha, då har man lärt sig det också.
 
Jag får väl presentera Sigge lite närmre, han är "flattekungen" i Magistratsparken. Äldre, klokare och otroligt lydig, där har vi flattevalpar mycket att lära.

och sist men inte minst, vilka ytor Sigge har till sitt förfogande i lägenheten där han bor. Så vill jag också bo!


Kommentarer
Postat av: Elliot

Berätta mer!Om Sigge flattekungen alltså!Min matte(nörden du vet)bad mej att fråga lite vem han är och så.Hon tror ju alltid att hon kanske känner dom =).Fast jag är glad att hon intresserar sig för vårt "fina"släkte.Fast....lite störigt är de.

2006-11-26 @ 20:16:48
Postat av: Wallander

Du kan stilla din matte så länge. MOR har lovat att ta reda på lite mer om Sigge när vi träffar dom nästa gång. Eller så kanske Sigge själv skriver en liten rad, han + matte/husse har fått bloggadressen.

2006-11-26 @ 23:23:17
Postat av: Sigge

Hej Wallander med familj!
Nu har min matte äntligen hjälpt mig att kolla in din blogg. Jag är imponerad! Jag är inte så bra på sånt här men jag inser att jag också måste ta steget och bli en cybervovve. Vi får se om matte kanske kan ta sig i kragen och hjälpa mig med det efter jul. Jag har lite svårt med tassarna på tangentbordet - det blir så många bokstäver på samma gång liksom... du kanske kan ge mig några tips nästa gång vi ses i parken. Jag tackar så mycket för smeknamnet "flattekungen" - oj, oj...det är nästan så jag rodnar under all svart päls! Hm, undrar om matte har förstått min status.. hon kanske kunde köpa krona & mantel till mig... nja, jag kanske inte ska få hybris och överdriva det här... och det skulle nog inte se bra ut när jag flattefnattar iväg i parken efter en pinne... Nej tassarna på jorden, det är bäst! Jag är glad att ha fått sällskap av er alla i parkens flattegäng! Känns bra om jag kan vara till någon hjälp & det är bara att fråga om ni undrar något som jag kanske kan hjälpa er med. Nosgos från Sigge!

2006-12-15 @ 00:06:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback