Vilken toppen rolig dag

Som vanligt på lördagsmorgonen så packade MOR ihop en massa saker. Jag tänkte då är det väl dags att ut och spåra igen. Men icke sa nicke, bilfärden blev betydligt längre.

MOR berättade att vi fått en inbjudan från Margareta till "Valpträff på Västraby"och det ville vi ju absolut inte missa.

När vi kom fram var det inte så många komna, men efterhand så fylldes gården med fler & fler tossiga flattar och deras mattar & hussar.

110274-35

Jag fick möta min brorsa Castor för första gången sedan vår vägar skiljts åt i slutet på Maj. Lite paff blev jag, det var som om jag såg mig själv. Men det var jätte roligt att träffa honom igen. Vi hade ju våra små duster vid matskålarna när vi var små små valpisar. Men det var som bortblåst nu, vi kom jätte bra överens precis som jag gör med mina andra syskon. Vi är ett jätte bra gäng.

Visst är vi lika som bär?

110274-33

Jag fick också stifta bekantskap med flera syskon till Bell & Spot, vilka underbart söta tjejer.... man blev ju nästa helt ifrån sig.

Dagen började med att vi alla fick apportera i skogen en och en, vi minisar blandades ihop med de lite äldre. Det var jätte roligt, men jag fattade inte helt och hållet att när jag hittat en dummy så skulle jag springa och lämna den till MOR.

Vi delades sedan upp i 2 grupper. Vi gick iväg en bit bort och tränade apportering på ett annat sätt. Det gick rätt skapligt för att vara första gången. Värre gick det för MOR, hon trillade och slog sig lite när hon skulle springa iväg från mig för att jag inte kom och lämnade dummyn. Då blev jag allt lite rädd och sprang dit direkt. I fallet så gick tyvärr MORs fina visselpipa i sönder. Jag skall spara mina veckopengar och köpa en ny åt henne, då blir hon nog glad igen.

Efter dessa två övningar så fick gå tillbaka till bilarna och vila lite, medans våra mattar/hussar fick njuta av  varm gulaschsoppa med goda tillbehör i sina magar.

Några njöt utomhus och några inomhus.

110274-36

110274-37

110274-38

110274-39

Efter vilan så gick vi tillbaka in i skogen. Jag blev allt lite skum när Lasse gick med i sina konstiga kläder och med något hängade över axeln. MOR berättade att så ser en riktig jägare ut och det han hade på axeln var ett gevär för att kunna skjuta sådana djur som vi flattar verkar till att älska att hämta. Två skott brände Lasse av, första gången blev nog MOR räddare än vad jag blev andra gången gick det bättre för oss båda. 

Efter detta fick vi träna på att sitta och vänta tills någon dummy föll ner en bit från himlen. Då var det dags att söka & hämta in den till MOR. Detta var också väldigt roligt.

Sista momentet för dagen blev att apportera i vatten. Jag inte i någon sjö utan Margareta kastade ner en dummy i en stor spann och sedan var det för oss att hämta och lämna. Lite feg var jag vid första försöket men andra gick bättre. 

Jag tror nog att jag kan bli lika duktiga som dom andra, träning ger ju färdighet sägs det.

Innan vi fick lämna sällskapet så var det dags för lite plåtningar.

110274-34

Fr vänster Wallander, Enzo, Elliot, Vira & Castor.
Saknas gör Alex (fick ge sig av hem lite tidigare), Tex & Zappy.

Undras om det var mer än jag som var helt slut resten av dagen? Jag t o m sov när MOR öppnade backluckan när vi var hemma i garaget. Det säger faktiskt en hel del....


Kommentarer
Postat av: Elliot

Hej Vapendragare!
Ja visst hade vi kul igår!Jag var tyvärr lite sliten för dagen före var jag o Castor ute o spårade.Jag har inte dåligt flås eller så men man orkar inte hur mycket som helst när man är 7månader=).Fina o roliga biler men min matte låter hälsa att hon inte här helt nöjd med ett av dem.Gissa själv vilket.Själv blir jag alltid bra på foto även om jag här tyvärr syns lite dåligt.Måste bara till slut säja att du Wallander o Castor såg för kul ut,jag trodde jag såg dubbelt!
kramizar från Elliot

2006-11-05 @ 15:39:44
Postat av: Wallander

Lätt att skylla ifrån sig...det är bättre att säga som det är, du hade inte en av dina toppendagar helt enkelt.

Jag måste medge att jag blev allt lite paff i början när jag såg att du tog dig en liten extra tur, jag har trott att du alltid lyder din matte. Men skönt att se att även andra kan vara lite busiga.

Varför är inte din matte nöjd med bilden, trodde hon att min MOR skulle kunna göra underverk av bilden? Nej, bilden speglar precis hur din matte är & ser ut!

Du tyckte du såg dubbelt när du såg mig & Castor och jag trodde jag såg mig själv i spegeln. Vilka konstiga prickar vi är.

Träna nu inte alldeles för mycket inför utställningen på Söndag, så att du inte orkar koncentrera dig till max. Vi måste försöka göra vårt bästa och visa upp våra finaste sidor. Om jag hejar på dig, hejar du på mig då?

2006-11-05 @ 21:59:38
Postat av: Elliot

Usch ja,bada på onsdag,putsas på fredag....de e bara jobb o jobb.O de e klart att jag håller en tass för dej.Du o jag är ju SNÄLLA mot varandra o inte alls som dom som äger oss.Men vi ska nog ta en kulig bild på din matte en dag.....o lägga ut på nätet.hihi.Och du din stackare får väl inte följa med på teater i morgon eller du e kanske glad att slippa=)

2006-11-06 @ 20:21:10
Postat av: Elliot

Appropå att jag tog en liten x-tra runda där i böjran så har jag efter att ha funderat en stund kommit fram till att egentligen så brukar jag göra som min matte säjer.Men står man o sover så kan de bli så här.....hon blev inte arg i varje fall det går bara inte när jag "plirar"med min gulliga ögon.Bra vapen va? =)

2006-11-06 @ 21:02:31
Postat av: Wallander

Vaddå, tycker din matte att min MOR inte är snäll mot henne? Jag tycker att du skall hälsa din matte att en bild aldrig ljuger.... den visar precis hurdan man är bara.

Teater, nej det är inget för mig, jag stannar mer än gärna hemma hos LILLMATTE imorgon kväll.

Stod din matte upp och sov i lördags? Dålig stil alltså, här kräver dom en massa av oss och så är dom inte själva på sin vakt.

Arg, det tror jag inte din matte kan bli, hon verkar alltid så snäll.

Jag såg inte hur du gjorde med ögonen, hoppas du kan visa mig, för det verkade fungera alldeles utmärkt (kan vara bra att ha som reserv i bakbenet).

2006-11-06 @ 23:18:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback