TARZAN, GUINNIESS, TYRUS, BALOO & SARI, BARA NÅGRA AV DEM ALLA

TARZAN...



Tarzan vill jag presentera som min ”storebror”. Han är ca 2 månader äldre än mig och också en Flatte. Han bor hos MORs mamma Ingrid och hennes sambo Allan.

Ända sedan jag kom hem så har jag varit ute och busat med Tarzan i hans trädgård flera gånger. Blommorna som stod i rabatterna har vi tyvärr gått rätt hårt åt, men snäll som "mormor" är så har hon sagt till oss att det gör ingenting, hon köper nya nästa vår. BRA, då har vi något att se framemot!

Jag måste erkänna att jag emellanåt blivit lite irriterad på Tarzan när han hela tiden har varit ute efter mina öron och att han inte lämnat/lämnar mig ifred när jag behövt/behöver vila. Jag är egentligen jättesnäll men för att markera lite så drar jag upp överläppen, visar mina gaddar och ger ett litet ljud ifrån mig, då backar han för en liten stund.Jag försöker också bevisa min tuffhet genom att visa att jag minsann vågar ta saker ifrån honom. Han gör ingenting bara låter mig ta det, det kallar jag en SNÄLL brorsa.

GUINNESS



Han är min favorit flatte-kompis, 3 månader äldre bara. Vi har också träffats i stort sett varje dag i Magistratsparken sedan jag kom hem. Vi är jätte lika varandra, risken kan bli att vi kommer att vara svåra att skilja på när vi blir äldre (det kan bli kul, då kanske vi kan lura våra mattar & hussar).

Vi har många gemensamma intressen jag & Guinness, såsom att beta gräs, gräva eller bara ligga och snacka med varann. Leker gör vi naturligtvis också. Det måste vara något speciellt med mina öron Guinness gillar också dom.

I början blev jag lite spak för Lena, hon lät så farlig när Guinness inte riktigt löd, men jag har vant mig och nu gillar jag henne skarpt. Hon är alltid så glad & snäll mot mig.

Ett par gånger har Guinness varit hemma hos mig och lekt, ibland själv och ibland tillsammans med matte Lena & husse Torbjörn. Skönt att ha en kompis på samma gata, synd att man inte kan springa över dit själv bara. Vi har också varit i Bokskogen tillsammans. Vi åkte t o m i samma bil, jag ville dock inte ligga ner, Torbjörn körde inte riktigt som MOR & FAR brukar göra. Men det gick bra och jag tror att jag kan tänka mig att våga åka med honom någonstans igen.

TYRUS




Min kompis, tuffingen som är född på exakt samma dag/år som jag. Han är en Old English Bulldog.
Vi kommer jättebra överens och har himlans kul tillsammans. Han är en riktigt kul kille (måste han ha fått efter husse Kristoffer). Men det är ingen riktig fart i honom tyvärr, han hänger inte på mig när jag drar iväg, men jag har genomskådat honom, han är helt enkelt för lat! Men hans husse & matte (Camilla) säger att det beror på att han är väluppfostrad (ha, ha riktigt roligt faktiskt).

Jag blir lite avis när MOR kelar med Tyrus, men hon har berättat för mig att hon bara gör det för att reta Kristoffer & Camilla lite, dvs för att visa dom att dom inte alls har en sån tuffing till hund som dom tror.

Kristoffer försöker muta mig med godis för att jag skall tycka om honom. Det gör jag utan godis, men det behöver han inte få veta… man är ju inte dum heller..

BALOO...



Vilken charmis, världens sötaste Shar-Pei. Lite konstig kille, han är alldeles skrynklig på något vis och har  för mycket skinn till hans lilla kropp. Men han växer säkert i kostymen så småningom.

Jag testade och tog ett rejält grepp i nacken på honom, försökte slänga honom från sida till sida, men han var lite för tung, det gick inte att göra som med mina mjuka leksaker hemma. Efterhand som Baloo blivit tryggare i Magistratsparken har han också blivit mycket stöddigare (tror han)... men ärligt talat, han har fått ett litet övertag på mig. Jag måste nog skärpa till mig lite annars blir jag snart klassad som parkens fegis (och det vill man ju inte, eller?) 

Hans husse Micke är en bra prick, inte så svårflörtad när man är sugen på godis. Man springer fram till honom, pussas lite, det räcker faktiskt. Hans matte Linda verkar lite mer svårflörtad, jag får nog allt komma på något riktigt smart för att charma henne.

SARI




Är en jätte söt Schäfer tik, som jag också träffar ofta i Magistratsparken. Bara efter 2 månader efter att jag lärt känna henne, så hörde jag hennes matte Charlotte & husse Ulf berätta att Sari skulle bli mamma. Jag lovar på heder & samvete att det inte är jag som är pappan (jag vet inte ännu hur man gör).
 
Sari blev en stolt mamma till 3 tikar & 1 hane natten till den 12:e september. 
Kika gärna in på hennes trevliga hemsida http://81.226.211.21/ 

Kommentarer
Postat av: Tarzan

Hej Lillebror. Tack för att du ville leka med mig i söndags, men du jag tycker nog att du tröttnar fort på mig, jag har ju inte bitet dig i öronen på länge. Min matte har planterat nya växter i stugan efter dom vi har sprungit ner för henne-vad kul Wallander dom river vi ner för henne till våren eller hur? Jag vill inte lära mit någonting på kursen men nu skall jag få privatundervisning hos en annan tränare. Ursäkta mig att jag var ofin i söndags med att kissa revir i ert kök. Du får gärna komma och kissa hos mig. Hej då Walle

2006-10-04 @ 20:10:39
Postat av: Tarzan

Hej lillebror. Jag vill bara berätta att jag går på intensivkurs och har redan lärt mig mycket. Du kommer inte att tro det när du ser mig lyda. Jag vill ju vara lika duktig som du, men det blir jag förtås aldrig. Jag saknar dig och vill snart busa med dig. En stor slick från Tarzan.

2006-10-10 @ 15:23:13
Postat av: Wallander

Tarzan, vad bra att intensivkursen redan har gett resultat. Du får väl visa upp vad du lärt dig när vi träffas nästa gång. Klart att du blir duktig, man måste bara lära sig att mattar/hussar aldrig ger sig. Jag lovar du kommer tjäna på att lyda.

Jag har lite att stå i helgen. Skall på viltspårskurs på lördag, sedan är det valpträff igen på söndag. Men jag skall höra med MOR, kanske kan vi ses på Söndag eftermiddag om det passar dig.

Voff på dig!

2006-10-11 @ 22:27:59
Postat av: Tarzan

Hej Brorsan. Nu har jag läst om allt vad du håller på med. Så mycket fina saker du får. Jag måste berätta för dig att idag har jag varit olydig. Jag har ätit isönder en hörnkudde i min mattes soffa. Sen var vi i den nya lägenheten och när vi kom hem kokte matte ägg som min husse skulle ha med sig på mackan i morgon men det kan han glömma. Jag tog ett och åt det snabbt med skal och allt. Vad tycker du är jag inte smart. Nu fick jag en "lusing" av matte och gick ut på balkongen och la mig. Fy vad jag skämdes men gott var det. Vi ses och hörs snart. Du är ändå min enda riktiga vän. Slick från Tarzan

2006-11-01 @ 21:38:14
Postat av: Wallander

Amen Tarzan, nu är det dags att du skärper dig lite. Gör du det så kanske du också får lite fina nya saker som du måste lära dig vara rädd om.

Jag tycker att du är lite taskig mot din matte & husse,de som är så snälla mot dig och så gör du sådana saker som att både bita i sönder en kudde och "stjäla" mat. Tänk om dom tar din mat, vad skulle du gilla det?

Jag kan berätta en hemlis för dig redan nu så kanske du blir lite gladare och har något att se fram emot. Jag har redan varit ute och inhandlat en julklapp till dig, min MOR har sagt att man skall vara ute i god tid!

SKÄRP NU TILL DIG GRABBEN!
Din tillgivne vän.

2006-11-02 @ 12:20:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback