Liten mus i "Maggan" ....

.... skrämde Tyrus upp i stora trädet i kväll, hans husse var väl heller inte helt sen med att hjälpa till. Inte helt snällt tyckte jag. Den var så himla lite & söt och såg så hjälplös ut där den satt. Tur att vi fick med Tyrus & Co på en längre kvällsrunda annars hade väl musen suttit livrädd där i trädet ännu.

När vi hade följt Tyrus & Co till deras port, så fick Kristoffer syn på något förfärligt äckligt. Det sprang en fet råtta i gatan där dom håller på att gräva runt parken. MOR ville bara bort i från platsen och då passar ÄLDREMATTE på att skrämma havt ihjäl henne genom att säga att råttan kom upp den sida där vi gick. Detta fick MOR att pinna på ännu fortare. Ja, t o m så fort att jag inte hann med att göra mitt sista stora behov. Aah, lite taskigt kanske att beskylla MOR för att jag inte hann, jag måste faktiskt erkänna att jag haft väldigt mycket tillfällen tidigare under vår runda, så jag har nog mig själv att skylla lite.

När vi började att närma oss min port så fick jag min studseboll. Jag tappade den när en av våra granna kom ut ur soprummet, men det var en riktigt hyvens kille, han sprang allt vad han orkade efter den och lyckades förhindra att den studsade ut genom järngrinden. Det kallar jag god grannsämja.

Kommentarer
Postat av: Guinness

Hej Walle!
Hoppas att min matte inte läser detta för då kommer hon att säga till husse att hon vill flytta igen, och det vill inte jag (och inte husse heller). Råttor är bland det värsta hon vet.
Säg till din MOR att hon inte ska berätta om er lilla mus- och råtträff ikväll för matte. Det man inte vet har man inte ont av.
SIP!

2007-04-25 @ 02:22:10
Postat av: Wallander

Våra läppar äro förseglade, vi skall inte knysta ett dugg om de nya "inkräktarna" i parken. Vi vill ju absolut inte att ni skall flytta ifrån oss.

2007-04-25 @ 18:28:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback