Nu är den på plats...

... i bilen, min hundbur alltså och jag är äntligen med i "tuffa gänget".

Tyvärr blir det ingen ommålning för er som kanske hade hoppats att få använda era yviga svansar.
Den rosa färgen var slut, så "målaren" valde en neutral färg, svart. Hoppas det är OK Guinness?

MOR och jag gick ner i garaget lite senare ikväll. MOR ville gärna testa och se vad jag tyckte och jag säger bara: JAG TYCKTE INTE ......

Det var skitläskigt att hoppa in (hoppa och hoppa, jag vågade inte helt själv så MOR fick allt hjälpa till lite), trångt var det också för den delen. Måste säga att det var bättre förr. Men jag är rädd för att oavsett vad jag tycker så kommer jag inte att komma undan, det är nog bara att vänja sig oavsett om man vill eller ej.

På lördag kommer det att bli en premiärtur, kan vara bra att starta med en kortare tur första gången. Vi  (jag & Guinness) skall då bara åka ut till Djursjukhuset för att simma en stund i bassängen.

Imorgon måste MOR komma på något fiffigt att lägga i botten på buren, för att jag skall ligga riktigt bekvämt (ja även du Guinness) när man åker. Hörde att MOR diskuterat att köpa någon skumgummimadrass som hon sedan skall klä, men i vilket tyg och hur det skall sättas på, ja det återstår att se. Jag tycker definitivt att det bör vara något avtag-/tvättbart, för annars vågar jag inte smutsa ner mig, då kanske risken är stor att man får springa bredvid bilen på hemvägen. Har någon ett bra tips så tror jag MOR tacksamt tar emot detta.

Imorgon skall vi också ner i bilen för att hänga upp mitt spårsele & spårlina. Snyggt och prydligt skall de hängas på burkrokarna.
Skönt för MOR att slippa behöva bära omkring på alla saker varje gång vi skall ut och träna av något slag.

PS. Min namnskylt är också på plats!

Kommentarer
Postat av: Guinness

Hej Walle!
Har inte du heller gått och lagt dig? Jag blir mer och mer nyfiken på din nya bilbur. Tur att man bara behöver vänta till lördag morgon innan man får teståka i den. Undrar vad som händer om vi båda vägrar hoppa in. Vad säger hundfacket om strejkrättigheter t ex? Nä, det är nog som du skrev innan; GILLA LÄGET!!
Om vi får något mysigt att ligga på så tror jag att vi kommer att känna oss trygga och säkra i bilburen. Vi kan ju fortfarande snacka brudar å sånt som vi alltid har gjort,både de med två ben och de med fyra ben.
Nu somnar jag vilken sekund som helst så jag säger bara:Nattinatt alla ruggugglor!
GBM

2007-04-20 @ 00:28:12
Postat av: Lakrits

Vaddå trångt? Har ni mellanväggen i eller? Annars kan det väl inte vara ont om plats heller. Tycker det verkar vara jättebra, jag gillade min bur från första stund. Men visst, jag har hela utrymmet och det blev ju bara bättre eftersom min förra bur var mindre. Och så var jag van vid bur sedan innan. Ni kommer att gilla det bättre efterhand och när du åker själv så kan du ju ligga som en kung, Walle. Jag säger bara GRATTIS!

Postat av: Elliot

Det kommer att bli skitbra(ursäkta skitordet)för tänk så mycket fint du kan inreda med.Lite gosiga leksaker,något tuggben,vattenskål(när du är själv där bak),trevliga gardiner eller nä kanske inte.

Man måste ju inte ha dynor där bak det går ju oxå bra med en sån där fäll som har gummi på undersidan.Den kan du smutsa ner hur mycket som helst för den är lätt att tvätta.Annars finns det ju färdiga "bia-dynor".Din mor kan ju ta exakt mått och kolla på Teba vilka mått dom har på sina olika dynor.

2007-04-20 @ 10:07:51
Postat av: Lakrits

På Teba finns det "superfällar" alltså en fäll som är jättetjock, mycket tjockare än de som vi har sett i andra hundaffärer. Inte dyrare heller. Där är gummi på undersidan men matte ska ändå klistra på sånt där som man har under mattor och som finns på IKEA (anti halk någonting...). Men superfällarna kan man få klippt i vilket mått man vill och de finns i massor av färger. Jag kör med svart för då syns smutsen minst.

Den 18-19e maj är det förresten någon slags specialgrejs på Teba. Matte har skrivit in i kalendern och jag är ganska säker på att hon ska dit. Egentligen vill hon dit innan men det kanske får vänta. Nesligt att vi är så nära om söndagarna och så är det stängt då. Men 18-19e maj är ändå int så dumt för det är i alla fall innan jag fyller år och lagom för att bunkra upp godisförråd inför sommaren.

2007-04-20 @ 11:50:03
URL: http://vildhunden.blogg.se
Postat av: Wallander

Guinness, ibland har jag lite svårt att komma till ro om kvällarna, kanske kan det bero på att jag sitter lite väl länge framför datorn.

Klagomålen börjar dugga tätt nu från framför allt FAR över att ingen annan får tillgång till datorn. Jag får väl önska mig en egen dator, ÄLDREMATTE & LILLMATTE har ju vars en, så jag borde också....

2007-04-20 @ 14:35:45
Postat av: Wallander

Ja mellanväggen satt faktiskt i, lite taskigt av MOR att låta mig hoppa in och pröva trots det. Men jag föstår att hon ville att det skulle vara så eftersom att jag & Guinness skall teståka redan imorgon. Men jag tror absolut att det blir betydligt behagligare när jag får ha hela utrymmet för mig själv.

Jag tror faktiskt också att det kan bli riktigt hemtrevligt för mig där bak i bilen.

Tack för alla tips ang liggunderlag, jag vidarbefordrar dessa till MOR.

2007-04-20 @ 15:08:54
Postat av: Guinness

Du har helt rätt! Alla familjemedlemmar borde ha var sin dator för att inte undvika onödigt bråk. Det är ju lika självklart som att alla har en egen säng att sova i. Ibland måste man ju bara få skriva av sig lite och då har man inte lust att vänta på sin tur eller att någon står och hoppar irriterat bredvid. Stå på dig, Walle! Kämpa för hundens rättigheter i samhället.
Du, förresten. Jag visste inte att du hade en "fetmersa" som du har lånat ut till några okända, guldhalsbandsprydda", fortkörande individer. Men jag såg allt nummerskylten: WALLE1.
SIP! GBM

2007-04-20 @ 15:47:19
Postat av: Wallander

Det är inte min bil, men jag blev erbjuden en himla massa pengar för skylten med det fräcka namnet, så jag slog till direkt. Så nu är bilburen betald
(+ att jag beställde 2 skyltar, så jag har ändå en kvar själv och det vet "dom" inte om)!

2007-04-20 @ 21:00:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback