Påskdagskvällen....

... tillbringade jag, MOR & FAR hos MOSTER & Dag. Det var så roligt att få komma hem till dom igen, kändes som om det var väldigt längesedan och det var det också, ända sedan "lillejul".

2-beningarna åt och hade trevligt. Efter att jag också ätit min mat ur MOSTERs nyinköpta matskål med riktigt halsband så kom jag till ro och tog mig en liten lur dessutom.

Vid 20-snåret tog MOR & MOSTER ut mig på en rejäl runda runt ön. Jag fick springa lös och det var hur mysigt som helst, förutom blåsten, fattar knappt hur dom bara kan bo i en sådan blåshåla? Ja, ja men det är ju deras val! Jag skötte mig väldans bra, kom varje gång när MOR kallade, tror faktiskt att jag impade lite på MOSTER, visst gjorde jag väl det MOSTER?

När vi efter en bra stund var inne i värmen igen, så var det dags för MOR & MOSTER att fortsätta se på "De fattiga & rika på DVD. Måste vara en lång film, de har sett på den de senaste gångerna också när det träffats , dvs när FAR & Dag kör hjärnornas kamp, de spelar en turnering i TP. Efter kvällens match, har jag fått en känsla av att jag nog inte här skall berätta hur FAR ligger till. Jag kan avslöja att Dag dragit ifrån lite, men nästa gång skall FAR vara på hemmaplan och då brukar det gå lite bättre.
 
Hur som helst, skall man se på TV så är det tvunget att följa med upp på 2:a våningen (tur att de inte har TV:n på 3:e). Jag är lite skrajsen för trappan, men när MOR gick ytterst och jag innerst på det breda så gick det skapligt. Efter ett tag så hade jag full kontroll på deras trappa också, både uppåt & nedåt.

MOSTER är bra snäll, hon låter mig krama henne nästan hur länge som helst och då njuter jag fullständigt. En gång sa MOR till mig att jag skulle gå ner, men då röt MOSTER till MOR och sa att "Hemma hos dom var det minsann hon som bestämmer". Märktes allt lite där att MOR är en lillasyster till MOSTER.

Jag, gjorde en busig sak igår, men jag tror inte att någon märkte det. När jag gick på en liten upptäcksfärd på deras 2:a våning, så fann jag en väldigt inbjudande säng. Jag hoppade upp och verkligen gosade ihop mig och somnade på 2 sekunder. Vilken skillnad mot LILLMATTES säng. Jag har alltid trott att reklamen ljuger, men man somnar faktiskt otroligt fort i en Hästenssäng. Tror att jag skall kontakta dom som gör Hästens-reklamen, där borde jag också kunna vara med och tjäna några extra slantar. Fler kommer säkert att köpa deras sängar när de också får se hur bra det passar även oss 4-benta. Eller kanske skall dom t o m börja tillverka hundsängar, det kanske skulle kunna bli riktig en riktig succé.


Kommentarer
Postat av: Elliot

Hej du!
Hör att du har haft det riktigt trevligt i påsk.Tänkte bara säja dej att när min matte läste det där med sängen så sa hon att den sorten passar nog bäst för just hundar.
Jag har nämligen fått veta att min husse köpte en sådan säng en gång innan jag fanns.Men han var tvungen att lämna tillbaka den för den luktade bara,ja just de HÄST!!Det gick visst inte att ha den i huset,och dom fick knappt bort lukten ens när sängen var väck.Det lär ha tagit långt tid och mycket städande.

Så jag skulle troligen inte fått gehör ifall jag händelsevis hade velat ha en sån =(

Vet du vad jag hittade idag?En jättefin(tycker jag alltså)alldeles otroligt sunkig och sliten fotboll!
Jag tog helt enklet med den hem och dribblade som västa Zlatan alltså!
Matte skrattade o tyckte att jag såg jättetuff ut när jag använde både framtassar och nos.Det kvittar tydligen vad jag företar mej för hon verkar alltid tycka att jag är sååå söt o skojig(konstig typ egentligen).

2007-04-09 @ 16:37:21
Postat av: Wallander

Då tycker du alltså också att det kan vara en ypperlig idé att kontakta Hästens och ge dom "hundsängsidén"? Man behöver ju inte gå ut med att den dessutom luktar häst, det kan tillhöra den falska reklamendelen.

Så bra att du har hittat en riktig "sunkis". Jag blir dock lite förvånad att du kan dribbla som självaste ZLATAN. Det blir nog riktigt tufft att möta dig. Då kanske det kan vara jag & Lakrits mot dig, dvs för att du skall få något motstånd.

Alla mattar är nog likadana tror jag, jag känner också igen mig till en viss del. Men vi får inte glömma bort att vi är deras "ögonstenar".

2007-04-09 @ 23:30:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback