Jag är fortfarande...

... helt  "slut i rutan" efter gårdagens stojhejande.

Vilket hålligång det var hela dagen igår.

Vi började redan kl 07.30 och förbereda inför våran julfrukost, ja inte riktigt 07.30, MOR duschade först och sedan var vi ute på morgonpromenaden och medans jag åt så började MOR förberedningen. LILLMATTE var den som kom upp först därefter sedan kom FAR och sist men inte minst ÄLDREMATTE (så trött så trött).

Strax efter halv 9 kom MORFAR & Kerstin. Vi åt frukost och sedan delades det ut julklappar till ÄLDREMATTE & LILLMATTE. Efter att julfrukosten var avklarade så körde ÄLDREMATTE & LILLMATTE till Burlöv Center för att byta en kjol till LILLMATTE. Vi trodde faktiskt att dom kört vilse, dom var borta väldigt länge (minst 2 tim), men som tur var så kom dom tillbaka strax efter 13. Under tiden fixades det en massa i köket. Jag trodde MOR skulle få ett smärre utbrott när FAR gick in & satte sig och spelade gittarr, men det blev inget utbrott det räckte med att hon sa till honom att han måste skämta (han fattade piken direkt då). Det blev lite brådis ett tag, FARMOR skulle hämtas, jag skulle ut & kissa, glöggen skulle värmas mm, men det gick, klockan 15 satt vi alla bänkade framför TV:n för att traditionsenligt tillsammans titta på Kalle Ankas jul.

Sedan började det fixas rejält i köket, det var banne mig full aktivitet bland väldigt många 2-beningar och det kom godare & godare dofter efterhand som köttbullar & prinskorvar blev färdigstekta.

Det åts & det åts sedan väldigt länge. Lite fuskigt att deras mat räckte längre än min, men det var en fördel att hålla sig i närheten av köket, emellanåt låg det lite gottigottgott i skålen.

När så klockan äntligen blev 19.15 så var det dags för juklappsutdelning, Jonte fick den stora äran att agera tomte. Detta lyckades han väldigt bra med, så bra att han säkert får göra om det igen om 2 år.

Nu är ni säkert jätte nyfikna på vad jag fick i alla mina pakeket, oavsett så får ni se dom här.
Dessa fick jag från Lakrits & Marie:
Ludde är redan invigd, flera gånger dessutom
image362
Flygande tomten, långe älgis (låg inuti i Ludde), tass-strumpan fylld med en massa godsaker och inte minst hjärte-påsen fylld med hjäretgodis.
image363
och dessa fick jag från Elliot & Ann:
En matskål på fötter, BABE, pippi-speldosa & Pluto-asken med massor av delikatesser.
image364

Av Lena & Guinness fick jag & MOR en dörrmatta. Titta vilka stiliga vi killar vi är tillsammans på den jag & Guinness:
image365
Av Tazan fick jag denna söta Pellefjant:
image366
Av Nelson fick jag något som jag aldrig förut har ätit, jag vet inte vad det är men det lär jag väl komma underfund med när jag får smaka det:
image367
Av MOR & FAR fick jag "bara" en kulig boll (men de har lovat att jag skall få ett nytt sele snart oxå):
image368
MOR fick oxå en massa fina klappar: Presentkort på pedikyr, varmdrycks-mugg, 3 par varma gosiga strumpor, puzzel (ett verkligt utmaningsmotiv på 2000 bitar och jag har lovat att inte äta upp några bitar om dom skulle trilla ner på golvet), ljus, ljuslykta, necessär, adressbok, notes-block med magnet & Flatte-penna, apport-nyckelring, 2008 almanacka från mig (med blider & text på & om mig), 2008 almanacka + 6 st jättefina bordsunderlägg med bilder på mig & mina kompisar Lakrits & Elliot.
Här kommer några bilder:
image369
image370
image371

TUSEN TACK FÖR ALLT ALLA GOA KOMPISAR/FLOCKMEDLEMMAR SÄGER JAG & MOR!

Kommentarer
Postat av: Lakrits

Hej Walle!
Kul att du gillar Ludde och även de övriga sakerna. Förstår att du hade en hektisk julafton. Jag är himla otålig att öppna mina paket men de är ju hemma i Skåne. Alltså får jag snällt vänta tills imorgon kväll i alla fall.

Jaså, du hade också hittat på en almanacka till din MOR. Då får hon ha en hemma och en på jobbet. Inte alltid lätt att veta. Men roligt att tabletterna verkade gillas. Och blocket med magnet och penna till hittade jag faktiskt på nätet när jag surfade på nätet och så beställde matte sedan.
Kramisar från Lakrits

Postat av: Elliot

De där bordstabletterna var så himla fina!Men matte tycker inte att man kan använda dom till det utan vill sätta upp dom på väggen!?
Jag fick åxå ett sånt där luddigt skinn....de va jättebusigt o kul....å den långa älgen var också sååå söt.
Du Walle!så himla glad jag blev för PANDAN,jag trodde faktiskt inte riktigt att det var sant=)Nu kan jag ha den gamla i bilen o den nya fina inne =D
Vilken tur vi har som har varandra =D
Tusen julpussar från Elliot med matte

2007-12-25 @ 18:55:56
Postat av: Elliot

Vilken fin dörrmatta ni fick! Är det verkligen du o Guinness som är på den?
Hoppas förresten att han blev glad för din julklapp.Den som min matte levererade.

2007-12-25 @ 19:03:08
Postat av: Elliot

Äh skit åxå....glömde att fråga: Vet fick flest julklappar av er då?

2007-12-25 @ 19:04:18
Postat av: Lakrits

Äsch Elliot klart ni ska ha dem som bordstabletter. De tål en del del, fast kanske inte diskmaskinstvätt hur många gånger som helst =) Matte har haft sedan ett år tillbaka och de var inte av lika tjockt material som dessa och de har hållit väldigt bra ändå.

Vi har nog förresten lite "saker" som ligger sedan hela den här apparaten med tablettillverkningen som vi lika bra kan överlämna. Tror även där är något till Wallander. Vi fick nämligen prova lite olika varianter innan vi fick till det bra.
Matte tar med till nästa gång vi ses.

2007-12-25 @ 20:04:21
Postat av: Guinness

Min morsa har gått på vävkurs och för att bli diplomerad vävtant var hon tvungen att använda ett komplicerat vävmönster och då valde morsan förstås Walle och mig som mönsterbilder. Som hon har jobbat med detta!!!!!!!!
Va, är din matte inblandad i mitt monsterägg, Elliot? Jag håller på att bli galen på det. Hur jag än gör så går det inte att sätta tänderna i det. Emellanåt går jag till attack och då far ägget iväg och krossar allt som står i vägen: ett köksskåp, husses ena datorskärm (som stod på golvet), en antik golvurna samt lite annat skröfs. Men morsan säger att vi har drulleförsäkring så det är bara att tjonga på. Vi ska vänta med att skicka in skadeanmälan för det lär bli fler saker på listan.
Guinness BusMus i Kubik
PS! Walle, hälsa din MOR från min morsa och tacka för de fina julklapparna hon fick.

2007-12-25 @ 21:12:32
Postat av: äldrematte.

vadå kört vilse? mitt lokalsinne som är så bra.

2007-12-25 @ 22:53:04
Postat av: Wallander

Lakrits, allt blev verkligen till belåtenhet och du, den som väntar på något gott, väntar aldrig för....

2007-12-25 @ 23:25:45
Postat av: Elliot

VA?!!!Har din matte gjort den där mattan Guinness?
Så himla fin!!!Fråga ifall hon tar en beställning någon dag =)
Jo du vi hade det där "monsterägget"här hemma för leverans till Walle´s place.Förstår att du har problem med att fånga det =) Det får nog vara någon som är mera stor i käften för att få in det,än vad någon av oss är. Lr vad tror du?

2007-12-25 @ 23:31:46
Postat av: Wallander

Elliot, kul att du uppskattade din nya panda, jag hade en viss föraning om att det skulle bli en riktig överraskelse för dig.

Japp, det är jag och Guinness på mattan, tycker du inte att det ser ut som oss?

Ps. ang vem som vann julklappsantalet så var det jag, men LILLMATTE tror det var hon, men jag sparade de som låg i TASS-strumpan för att inte göra henne ledsen. Har börjat att förstå att 2-beningar kan vara väldigt känsliga ibland.

2007-12-25 @ 23:38:08
Postat av: Wallander

Guinness, glöm inte att se det positiva i det hela, jag sa ju att du skulle få något som du bara inte kunde bita itu, men kanske inte på bekostnad av...

Kanske skall vi ha ägget att lattja med i Maggan till sommaren istället!? Förresten innan ni skickar in den där drulle-listan så kan ni väl höra med mig, jag har ett par saker att lägga till där oxå!

2007-12-25 @ 23:47:30
Postat av: Wallander

ÄLDREMATTE, vi känner till ditt lokalsinne, det var precis därför det förvånade oss att ni var borta så länge!

2007-12-25 @ 23:50:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback