Har ni saknat mig?

Jag har inte riktigt varit på humör för att skriva, har inte varit mig själv riktigt på ett par dagar. Men nu känns det betydligt bättre.

Vad har hänt de senaste dagarna då? Jo...

I tisdags var det en liten konstig dag. MOR gick iväg sist på morgonen, kom hem först redan efter lunch och var sedan tvungen att gå tillbaka till jobb när LILLMATTE kom hem. Allt för att jag inte skulle behöva vara ensam för många timmar. Omtänksamt av henne men på så vis så missade jag min tisdagsträning. Det får väl gå an för denna gång, men det får inte hända för ofta bara. Har redan hört ryktas om att nästa vecka blir det heller ingen träning för då skall MOR på tjänsteresa Tisdag/Onsdag. Sedan är det nog ett måste att ligga i lite hårdträning, snart är det dags för nästa utställning igen (om jag nu kommer med, MOR var lite sen med anmälningen/betalning för att hon var tvungen att först bli medlem i SKK). Men träning kan man väl aldrig få för mycket av, eller?

Igår Onsdag, blev det också lite trixande, men när MOR kom hem så kom hon bara hem för att hämta mig, jag fick följa med henne till jobbet. Det tycker jag är jätteroligt. Det är så många som kommer in och pratar/kelar med mig . MOR verkar bli lite avundsjuk, för annars brukar det vara henne dom vill prata med, men nu kom dom bara för min skull. Jag sköter mig exemplariskt, är lugn & tyst, dock morrade jag lite på Berit när hon stod utanför rummet och pratade med Birgitta, de skall ju inte inte tro att de kan komma så nära utan att komma in och hälsa, nej det går jag inte med på. Alla säger att jag så gärna får komma igen snart och hälsa på.

Tyrus ringde lägligt igår kväll, han behövde springa av sig precis som jag. Vi drog iväg till hundrastgården och där satte vi världens fart. Jag höll ytterspåret och Tyrus höll innerspåret (innerspåret är betydligt kortare för den som inte orkar eller springer lika fort). MOR & Camilla verkade att behöva prata av sig lite, som dom babblade.... dom hade knappt tid att leka med oss. När det var dags att gå hem så nonchalerade vi dom faktiskt lite, vi skall väl inte komma till dom bara för att dom hade babblat färdigt, ah nä, vi kom när vi lekt färdigt.

Låg och funderade lite också igår kväll på varför jag inte varit riktigt på humör, jag undrar om det kan bero på att mycket verkar till att hända inom mig för tillfället, kan det vara att jag börjar bli vuxen? Nä, det tror jag inte, för jag har hört att flattar aldrig blir vuxna! Men MOR säger att det som händer nu är en process som alla måste gå igenom, kan det verkligen vara så?

Ni, lite äldre killar, Tarzan, Guinness, Sigge, känner ni igen er, hade ni också det tufft när ni var i 10-månaders åldern?

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej Walle!

Du ska inte vara ledsen för att din MOR ska åka bort nästa vecka för du ska vara hos mig och leka på dagarna, både tisdag och onsdag. KUL SKA DET BLI!

Sedan kommer jag till dig i åtta dagar. Då hinner vi snacka mycket och länge om det där att bli vuxen. Det är lite jobbigt för man måste vara lite tuff fastän man egentligen inte alls vill bråka.

Jag har haft lite mycket att stå i för min husse är i Holland vilket innebär att jag måste vakta matte extra noga. Så fort det kommer någon i trappan gör jag mitt bästa för att låta riktigt farlig. Än så länge har det fungerat.

Vad ska jag ha med mig när jag ska bo hos er, förutom min säng och min mat? Be din MOR att hjälpa min matte så hon inte glömmer något viktigt. Du Valle: Tror du att jag får komma redan på onsdag kväll så att jag slipper vara hemma när det packas och så. Min matte tror att jag blir jättestressad annars.

Hör av dig, kompis!
Guinness

2007-02-08 @ 19:20:10
Postat av: Wallander

Guinness, nä jag har faktiskt inget att vara ledsen över, jag har bara roliga dagar att se fram emot. (och ärligt talat kan det vara lite skönt att slippa MOR, för jag tror att det är betydligt lättare att manipulera FAR & LILLMATTE, Lena pussar jag lite extra på så är hon såld).

Vad duktig du är som vaktar din matte, det gör du verkligen rätt i. Men om din matte hade berättat för min MOR att ni har varit ensamma så hade vi kommit och hälsat på er och vi kunde tagit en kvällsrunda tillsammans. Men ni ville kanske passa på att njuta...

Jag har frågat MOR vad hon kan tycka är lämpligt för dig att he med dig hem till mig. Helt klart håller hon med om att sängen & maten måste med. Dock tycker hon även att du skall ta med din Vatten-& matskål, så slipper du våra tråkiga skålar. Allt annat finns här (fast FAR kanske skulle uppskatta att du får med dig lite bajspåsar också!!!).

Du får mer än gärna komma redan på onsdag kväll. MOR kommer hem vi 22 snåret men FAR & LILLMATTE är hemma. Vi kan bestämma närmre i helgen.

Förresten, MOR har anmält oss båda även till nästa viltspårskurs. Vi får hjälpas åt att hålla tassarna på att vi får komma med.

2007-02-08 @ 22:21:10
Postat av: Elliot

Äntligen!!!Jaaa,jag har saknat dej!Har varit inne o kollat varje dag men nädå inget nytt.
Jag tycker inte heller att det låter kul att du inte kan komma nästa vecka,o inte veckan därpå heller väl,för då har du ju nattgäst eller hur?Det är liksom inte detsamma utan dej.

Så ha kul du bara,tänk inte på mej......snyft....

2007-02-09 @ 08:30:50
Postat av: Wallander

Elitotten, vad kul att du saknat mitt bloggande.

Vad är det du säger, kommer vi inte att träffas på flera veckor? Det får vi nog ta och ändra på tycker jag. Jag skall be MOR prata med din matte imorgon när de träffas. Jag vill gärna att vi ses.

Gulligt också av dig att säga att tränigen inte är riktigt detsamma utan mig. Jag vill faktiskt komma men ibland går det inte att organisera riktigt.

2007-02-10 @ 23:56:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback