Lång promenix

Ikväll har jag varit ute på en lång promenix med MOR & ÄLDREMATTE. Jag fick gå/springa lös nästan hela tiden. En sträcka fick jag kopplet på mig igen, detta för att jag inte väntade på dem, jag låg lite för långt fram och det gillade inte MOR riktigt. Men jag var lika glad när jag blev kopplad, huvudsaken var att jag fick vara med dem ute.

När jag & MOR lämnat av ÄLDREMATTE så tog vi ett nytt håll hem. På en av gräsmattorna fick jag nys på något ätbart. Jag smög mig lixom på för att inte MOR skulle märka det, men det gjorde hon ändå. Jag har ett superbra luktsinne men MOR har tydligen "falkögon". Jag hann stoppa in en brödbit i munnen, men när MOR sa till mig att släppa så spottade jag lydigt ut den. MOR tyckte jag var jätte duktig och belönade mig med en godbit istället och det smakade betydligt mycket bättre.

Kommentarer
Postat av: Guinness

Hej Walle!
Kul att du kom och hälsade på en stund idag. Jag tyckte att vi skötte oss exemplariskt. Det tyckte nog matte också eftersom du fick följa med oss på promenad sedan.
Ses i parken!
Guinness

2007-02-09 @ 16:34:48
Postat av: Enzo

Visst är det mysigare när våra mattar är glada och belönar oss än när de blir sura på oss för att vi inte lyder riktigt som de vill?

Min matte är så nöjd med mig idag för att jag var så duktig på stranden idag. Vi gick en runda efter sökträningen tillsammans med Snus, en cairnterrier, och hans matte. När Snus morrade lite åt mig för att berätta att han var äldst med sina 4 år och den som bestämde så lydde jag honom direkt och gick undan lite. Vi hade jättekul tillsammans, fast Snus är en mes när det gäller att bada!

2007-02-10 @ 13:56:58
Postat av: Wallander

Guinness, jag blev jätteglad när din matte ville ta mig också med på er promenad. Egentligen borde det väl vara "de mina" som borde träna på att gå med 2 hundar (snart skall vi ju passa dig). Men vi fixar det rätt bra, du & jag, så det skall väl inte vara några större problem, eller vad tror du? Vem som håller i kopplen kan vi egentligen strunta i bara att vi får komma ut så. Fast din matte och vi hinner träna några gånger till, dvs på Tisdag/Onsdag nästa vecka då jag skall vara hos er.

2007-02-10 @ 23:40:39
Postat av: Wallander

Enzo, fräckt namn din kompis har. Varför har han fått namnet Snus, vet du det?

Vad duktig du var som inte studsade upp mot Snus när han morrade lite på dig. Jag skall erkänna att jag faktiskt morrade lite på Tarzan också ikväll, men då blev MOR jätteargsint så jag slutade direkt.

Jag vet inte om jag riktigt kan hålla med dig om att Snus är en mes när det gäller att bada. Även om jag inte känner honom så skulle jag nog hellre säga att han är lite försiktig och har respekt för vattnet. Det är inte så himla kul att bada om man är lite rädd och kanske det iskalla vattnet avskräcker ännu mer... Tycker inte du att det är för kallt att bada ute nu? Jag hoppas att din matte hade ett täcke att sätta på dig sen, så att du inte går och förkyler dig.

2007-02-10 @ 23:49:12
Postat av: Enzo

Eeeeeh, lite dåligt på täckfronten. Matte har gått igenom alla hundaffärer här men inget duger åt mig. Nu ska hon börja leta på internet säger hon. Ja, ja man får väl glädja sig över att hon vill att jag ska få ett riktigt fint täcke.

Vet inte varför han heter Snus egentligen men det är en kul kille. Markerar i söket med skall och det är ju lite fräckt tycker jag. Vadå kallt och bada??? Det är aldrig för kallt för en repa rakt ut i vattnet, fast jag simmar ju inte och jag går bara så långt ut att det når till magen.

2007-02-11 @ 00:52:16
Postat av: Elliot

Enzo!Jag är stolt över dej!!!Det är ju jättebra att du får träna upp din "hundiska"med en sådan snäll o fin kille som Snus(mmmmm måste säja att det namnet är som snus i mina öron,nä vad säjer jag,menar att det låter sååå gulligt.Matte säjer Snuse till mej ibland).
Vad är han för sort den där killen egentligen?

Jag håller med dej.Det är aldrig för kallt att doppa sej i pölar o andra vattensamlingar.O hade inte matte stoppat mej hela tiden är vi är ute på mossen,så hade det blivit det betydligt "doppigare"dopp.Så de så=)
ps.Om du gillar Walles täcke så är det en affär i Lödde.Som brukar stå på utställning.Kommer inte ihåg vad den heter,hundbutiken typ...

2007-02-11 @ 09:29:40
Postat av: Wallander

Enzo, du e alltså ändå lite feg när det gäller badandet.. men det är inte vår brorsa Elliototten, man kan säga att han är nästintill sjövild när det gäller vatten. Men en sak vågar han inte och det är att springa igenom agility-tunneln. Det vågar jag! Gör du?

2007-02-11 @ 13:57:39
Postat av: Enzo

Wallander, jag är inte alls feg! Man kan vara försiktig och tänka sig för lite någon gång... Agility-tunnel, vad är det? Matte säger till mig att det är nog inget som jag borde prova på, ännu. Vet inte riktigt vad hon menar...
Elliot, tack för tipset om hundaffären. Jag tror att problemet är (som vanligt) att matte har väldigt bestämd åsikt om hur något ska vara. Problemet är att tillverkarna inte har samma tankar. Men hon brukar hitta det till sist. Fast det tar såååååå mycket tid. Har hört husse klaga på det när det gäller t ex garderobköp också.
Vill ni se en del av mina mysiga träningskompisar kan ni titta på www.angelholmsbk.se och fotoalbum också fotogalleri. Där kan ni se Ina, världens läckraste spanieltik som jag är såååå kär i (när hon inte finns duger Ingrid för hon luktar ju Ina) och så kan ni se Snus på stranden på sommaren. Det verkar ju faktiskt som om han inte är så rädd för vatten ändå.

2007-02-11 @ 14:57:52
Postat av: Enzo

Glömde berätta att jag varit på stranden idag också. Idag hade vi med oss Frasse och hans matte. Jag ville leka men det ville inte Frasse. Matte lät så arg i rösten när jag jagade Frasse. Hon sa att Frasse är rädd för mig och jag skulle låta honom vara i fred. Suck, är det mitt fel att jag är större och snabbare än en shih tzu? Sedan fick inte vi inte vara lösa mer tillsammans. Hur kul är det?

2007-02-11 @ 15:06:31
Postat av: Elliot

Först vill jag göra ett förtydligande på förekommen anledning som man brukar säja.I mitt första inlägg här så skrev jag "hundiska"och det betyder hundspråk ungefär som Svenska fast bättre och mer begripligt.

Du Enzo,vad tänkte du göra med Frasse när du kommit ifatt honom?Men jag håller med dej att det inte är ditt fel att du är större o snabbare än en sjuttsi muttsi eller vad de heter(men dom e gulliga).
Sen har jag lyckats hitta vad den där butiken med Walles fina täcke heter:Zoobutiken Hofterup(046 772127)

2007-02-11 @ 21:10:39
Postat av: Enzo

Vadå hitta på när jag hunnit ifatt honom? Man springer väl bara åt ett annat håll sedan?
Jag tyckte att ditt ord "hundiska" var jätte fint. Men Wallander har ju kontakter med en blivande svensklärare så du kanske kan kolla där så du uttryckte dig korrekt?

2007-02-11 @ 22:50:36
Postat av: Elliot

Nähä inte behöver jag kolla med någon svensklärare.Men vissa trodde att det stod "hund-ilska" å de e verkligen något helt annat.
Jag har förresten varit inne å tittat på hur Snus ser ut.Han e jättegullig.Är han Cairnterrier eller?

2007-02-12 @ 14:18:50
Postat av: Enzo

Yes, en liten cairnterrier är Snus.

2007-02-12 @ 17:00:27
Postat av: Wallander

Enzo, nä inte behöver Elliot kontrollera med någon svensklärare, han klarar allt på egen hand. Men om jag varit honom så skulle jag nog passa mig lite grann... det kan ju faktiskt komma en dag då även han gör något "fel".

Men oavsett så ligger han i toppen på min "Tio i topp"-lista! Jag gillar honom skarpt.

2007-02-16 @ 23:51:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback