Att göra en Wallander....

har tydligen blivit ett välkänt uttryck i parken bland andra hundars mattar & hussar.

Häromdagen så berättade Lena att Guinness gjort en Wallander, dvs stuckit iväg till buskarna och käkat kattmat. Jag hoppas att han inte har berättat för fler om var gömstället är, för då lär det väl snart vara slut på det goda.

Igår sa Camilla att Tyrus gjort en Wallander, dvs lagt sig ner och bara väntat på att en mötande hund skulle komma fram till honom och hälsa.

Jag vet inte om jag skall tolka detta som positivt eller negativt, dvs att dom tar efter mig? Jag tror jag tolkar det som positivt, dom verkar tycka att det som jag gör är coolt!

Kommentarer
Postat av: Elliot

Det är alltid bra att vara en förbild.Ja du vet ju alla fina saker som jag har lärt dej eller hur?Som t.ex.att hoppa i pölar o att spåra.Kanske till o med att bli "sprattig"och busig.

2007-01-12 @ 11:59:32
Postat av: Guinness

Hej Walle!
Min matte säger att om tillräckligt många människor tillräckligt många gånger använder ett ord eller uttryck så kan det till slut få komma med i SAOL. Tänk vad fräckt att kunna slå upp
"göra en Wallander" och så kan alla läsa och lära sig definitionen. Om det sedan blir riktigt vedertaget kan det kanske få vara med på Högskoleprovet också i ordkunskapsdelen.

Om jag hade varit du så hade jag varumärkesskyddat uttrycket så att inte någon annan snor det, t ex Henning Mankell.

Guinness

2007-01-14 @ 09:45:15
Postat av: Wallander

Ja,du Eliotten det är bra att man kan lära varandra nya saker, det förgyller vardagen.

MOR försöker verkligen få mig lite busig, hon hoppar & skuttar och bär sig väldigt märkligt åt. Jag tycker bara det ser löjligt ut, blir inte så speciellt mycket mer road,men jag tänker låta henne fortsätta en dag kanske det kan locka mig.

2007-01-14 @ 21:36:18
Postat av: Wallander

Guinness, vilka svåra ord du svänger dig med. SAOL, jag fick fråga MOR vad det betydde. Svenska Akademins Ordlista fick jag höra att det var. Jag det skulle vara skithäftigt att vara med där. Vet du vart man vänder sig för att kunna få det varumärksskyddat? Jag vill absolut inte att Mankell skall bli först,han har redan fått så mycket publicitet i sina dagar. Det är inte mer än rätt att det blir någon annans tur också.

2007-01-14 @ 21:44:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback