Det blev nästan stopp i avloppet...

när jag  badade för en liten stund sedan. Sååååååååååååå smutsig jag var. Skiten bara rann av mig. Men så blir det lätt när det är rena geggamojjan överallt där jag gillar att springa.

Igår var det fältet, idag på förmiddagen var det spårning och ikväll blev det en runda med Tyrus i pildammsparken så egentligen inte så märkligt. Det roliga ikväll var att MOR också hade behövt bada (med kläderna på), som hon såg ut, förstår inte vad hon höll på med. Jag och Tyrus var så försiktiga vi kunde, stänkte inte alls omkring oss. Camilla var ju hur ren som helst! 

Nu skall jag gå & vila mig och njuta av min renlighet (så länge den nu varar)!





Kommentarer
Postat av: Elliot

Usch,inte kul att bada dvs.när man inte själv får göra det alltså.Tror tyvärr också att jag skulle behöva göra det men matte ville vänta tills mina ögon är helt bra.Blev du fluffig hihi?
Ja njut på du,för är du som vanligt igen.
Elliot

2007-01-08 @ 10:49:22
Postat av: Anonym

Bada inomhus gillar jag inte alls! Matte gillar inte heller det tack och lov så om det inte är utställning på gång kan jag nog klara mig rätt länge.
Kan ni tänka er att jag chockade matte med att själv hoppa in i bilen i lördags, två ggr! Fast hon var inte lika imponerad när vi gick en promenad längs ån i sta´n och jag blev lite (hmmm, eller jättemycket faktiskt) rädd för några djur i vattnet som lät och for runt i full fart så vattnet stänkte. Matte sa att det var änder och att jag som är fågelhund inte ska vara rädd för dem. Hon kallade mig Scooby Doo, förstår inte vad hon menar. Tycker matte kunde vara lite större så jag kan gömma mig bakom henne när hon drar iväg mig på ställen med sådana där änder.

2007-01-08 @ 17:28:40
Postat av: Enzo

Alltså, det är jag Enzo som gjorde inlägget ovanför men mitt namn kom inte med.

2007-01-08 @ 17:29:24
Postat av: Elliot

Grattis Enzo o välkommen in i hoppa-in-i-bilen-själv-åldern!Walle o jag har ju gjort det ett tag nu.Men du ska veta att har du väl börjat så lär du få fortsätta med det.Så vänta dej ingen hjälp framöver för sådana är dom......Hade jag vetat de så tror jag nog att jag stuntat i det eller i varje fall väntat lite till.De va ju ganska mysigt när matte konkade o lyfte mej in(tyckte jag alltså,inte hon har jag förstått).

2007-01-08 @ 21:30:11
Postat av: Wallander

Om jag blev fluffig när jag badat, det är bara förnamnet. Jag döptes om till fluffiga Walle igår. Nä, skämt åsido, jag blev jätte fin och tycker att det blev riktigt klädsamt med lite fluffighet.

Du Enzo, ibland är det faktiskt OK att bli lite rädd, dvs när det sker saker omkring en som man inte är beredd på. Det är rätt roligt, våra mattar byter namn på oss för jämnan, men kär hund har många namn, är det inte så ordspråket är?

Men att vilja gömma sig bakom sin matte, nja det kan jag nog hålla med om att det var lite fegt. Men be din matte ta med dig dit igen, nu vet du ju vad det är och kan visa att det bara var en engångshändelse.

Ja, då tillhör du också duktiga "hoppa in i bilen"-gänget nu. Tycker att det var bra gjort av dig, på så sätt blir det ett tjatandemoment mindre.

2007-01-08 @ 23:38:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback