Nu är det nära...

dvs jag håller nog på att bli riktigt stor kille säger MOR för flera gånger har jag idag lyft ordentligt på benet när jag kissat (men ärligt talat så gör jag det för att det är trångt om utrymme, bilarna står parkerade i lövhögen som jag alltid brukar kissa i). Men hålla på och lyfta på benet gång på gång för att märka revir orkar jag definitivt inte, det tror jag att jag allt väntar med. MOR säger att det inte är någon brådska med det och eftersom att jag för det mesta lyder henne så....

Efter badet igår känner jag mig som en riktigt snygg påg, tyckte att tikarna tittade lite extra på mig när vi var ute på den långa kvällspromisen.

Jag har varit en riktigt snäll & gosig vovve idag. Har mest legat och myst i LILLMATTES säng, där kan jag koppla av till 100%. Tur att hon lärt mig att hoppa upp och att jag får lov att vara där. Dock blir hon ibland lite sur när jag hoppar direkt upp där när jag varit ute. Men eftersom att hon inte tvättar själv så byter hon lakan så fort jag smutsar ner dem lite. Men MOR älskar att tvätta, stryka & mangla så det är helt OK, visst är det det MOR?

Kommentarer
Postat av: Enzo

Vilken lyx att få lov att sova i sängen! Ok, nu hindrar det där vad man får lov att göra eller inte göra, inte mig... Gissa om jag sovit gott i mattes säng när hon jobbat i mellandagarna och husse som är en riktig sjusovare har haft lååååååånga sovmorgnar, tillsammans med mig :-)
Även min matte älskar att byta lakan efter mig.

2007-01-09 @ 20:21:40
Postat av: Enzo

Psssst! Kan inte vara vid datorn så länge, matte är ute efter mig. Jag ligger inte så bra till just nu, länsade stekjärnet med mattes nylagda köttbullar precis. Gör inte om mitt misstag, jag lovar, man ligger j..ligt risigt till när matte hittar en med tassarna på spisen och med nosen nere bland köttbullarna. Måste sticka känner dåliga vibbar från en ilsken matte som närmar sig datorn.

2007-01-09 @ 22:25:27
Postat av: Wallander

Oj oj oj, spisen kan vara himlans farlig har jag fått lärt mig. Brände du dig inte på dina tassar eller hade spisen svalnat? Ni har kanske en sådan där modern utan upphöjda plattor, men se det har inte vi, så därför har MOR verkligen varnat mig för både plattor & ugn.

Jag hoppas bara inte att din matte ger dig dator/utegångsförbud bara, det skulle vara för hårt straff, för att ha snott några köttbullar. Men du borde nog vara lite mer försiktig framöver, bara ett tips alltså!

2007-01-10 @ 23:57:41
Postat av: Enzo

Matte är klok när hon köper nya kökssaker. Hon köpte induktionshäll och den är inte alls varm fast hon lagar mat så jag brände mig inte alls.

Ska jag vara ärlig var det nog inte bara några köttbullar , utan närmre 30 st... Matte hade förberett det för att frysa in och ta med till fjällen när de ska på semester (utan mig och Cockie!!!).

2007-01-11 @ 09:51:56
Postat av: Wallander

Aj då, var det så många du snodde, men kanske lika bra när du andå var i farten.

Jag tycker det var lite rätt åt din matte, hon måste vara mer uppmärksam på vad hon lämnar framme. Köttbullar är ju något av det smaskigaste man kan få eller ta. När hon har gjort en ny omgång, så lär de nog inte stå kvar på spisen, eller vad tror du?

2007-01-11 @ 12:19:08
Postat av: Enzo

Nej, igår när hon gjorde nya köttbullar hade jag inte en chans att komma åt dem. Mormor tyckte också att matte borde haft bättre koll och inte frestat mig på det viset när hon vet hur jag är.... Hmmm, vad menade nu mormor med det?

2007-01-11 @ 15:59:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback