Så var det roliga slut...

men jag hoppas MOR hittar något mer kul som vi kan göra tillsammans. Jag har bett MOR gå ut och leta på nätet, det sägs vara ett bra forum. Enzo skall leta människor, det tycker jag också låter lite kul.

Vi var många som efterlyste en fortsättningskurs, MOR kom då på en bra idé, om alla anmäler sig igen till nästa nybörjarkurs, så kan vi istället köra en fortsättningskurs, rätt smart för att komma från min MOR. Men kanske skulle Ingvar försöka fixa så att vi kan träffas en helg längre fram, det hade varit jätte kul.

Jag fick idag gå ett spår som Sara (Salsas matte) lagt, det var långt, med vinklar och bloduppehåll. Det var superkul, jag kom inte alls så mycket på villospår.

Vädret var underbart denna sista gång, snö och skinande sol. Ingvar & An sken också ikapp med solen då vi överräckte lite smått & gott som tack för en mycket lärorik kurs.

Idag kände jag igen "gamle" Ingvar i sina gröna kläder. Blod hämtade jag utan problem och dessutom gick jag med honom ensam en bit. Jag gillar Ingvar, han ger ett så lugnt & tryggt inflytande på mig.

Däremot blev jag lite skakis när jag, Frasse & Guinness skulle avsluta med att springa loss lite. Frasse var lite väl tuff idag, han hade nog bestämt sig för att sätta mig på plats (så att jag kommer ihåg det om vi skulle träffas någon annanstans). Jag måste erkänna att han lyckades, jag blev himlans rädd och vände ganska snart tillbaka till bilarna med svansen mellan benen. Det var betydligt lugnare uppe bland tikarna (även om 2 av dem luktade förbaskat gott).

Så här fokuserad är jag när det är spårdags:

110274-70

Jag tycker själv att jag ser lite farlig ut!

Kommentarer
Postat av: Elliot

Ja de gör du....men jag vet att skenet bedrar!Men det är bra att focuserad inför arbetet.Själv var jag inte lika duktig som förra gången(tyckte matte alltså men Ingvar tyckte att det gick bra:)),det var lite konstigt i skogen på något vis.Dofterna blir annorlunda när det är frost o lite snö.Men matte berömde mej för att jag i varje fall fortsatte att spåra fast det var aningen läskigt.
Ska bara berätta en hemlis:Jag hade tjejbesök i går kväll tänk dej det du!Hennes människor var på fest så min matte hade den goda smaken att ta med henne hit.Så jag bjöd henne på en god knorr och lite trevligt bus i trädgården,så som en riktig gentleman.Glömde att säja att hon heter Tessie o är jättesöt fast hon inte är samma sort som vi utan Irländsk Setter heter det visst!suck!

2007-01-28 @ 13:50:42
Postat av: Wallander

Kan man säga att Tessie är din tjej? Är du kär i henne? Hur gammal är Tessie? Du får berätta lite mer ingående på tisdag. Även om vi är rätt öppna här på bloggen så får vi allt ha lite hemlisar för varann bara du & jag. Det kallas visst för att ha lite "privacy".

Vad menar du förresten med att skenet bedrar, att jag inte är så farlig som jag ser ut på bilden, eller?

2007-01-28 @ 23:32:20
Postat av: Elliot

Vet ja väl,att du e en snäll kille o inte alls farlig.Men våra storebrorsor,Bell o Spot,DOM E TUFFA ALLTSÅ!Jag har sprungit med dom i skogen idag.Å jag får göra nästa vad jag vill för dom,men ibland säjer dom åt mej att hålla mej på mattan.Och det lyder jag meddetbums.Matte tycker att jag är lite "impad" speciellt av Bell och att jag genast måste springa efter o kolla så fort han försvinner ut sikte.Ja va då då?Man vill ju inte missa något kul som han kan lära mej.

2007-01-29 @ 16:57:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback