Vågade inte...

röra MORS köttbullar som hon tillagat till middag åt familjen idag. Jag är inte riktigt lika våglig som Enzo.

Det luktade såååååååå gott i köket, så jag vek knappt av ifrån MORS sida när hon befann sig framför spisen (hennes rätta plats enligt FAR). Det kunde ju hänt att någon köttbulle råkat hoppa över kanten på stekjärnet, men tyvärr sådan tur hade jag inte!

När FAR frågade om någon ville ha mer och det fanns 3 köttbullar kvar, så sa han jag tar 2 och så får Wallander den sista. Jag tror aldrig väntan har varit så lång innan FAR ätit upp sin sista portion. Han tog sin tallrik och köttbullsskålen och gick ut i köket. Jag kunde knappt bärga mig... men så fick jag den då äntligen och jag säger bara, köttbullar är något av det bästa som finns, mums mums. Synd att man bara fick en (jag såg att dom andra tog fler än så). Men det är inget att sura över, jag kunde blivit helt utan, det hade varit värre.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback