Sommar, sommar & sol...

... Vilken sommardag det har varit, synd om dom bara som behövt arbeta. Men MOR och ni andra, imorgon är det lördag och vädret skall bli lika fint, så ni kan njuta av det då.

Jag & FAR har umgåtts en hel del med Lenorna, Guinness & Sigge idag. Vi har haft det väldigt trevligt/mysigt i M-parken. Vi har hållt oss i skuggan mestadels, men vi har också tagit små kisseturer.

Jag måste säga att FAR har verkligen börjat acklimatiserat sig, bestämmer träff & så med mina kompisars mattar & hussar. Jätteroligt tycker jag, han behöver också få lite nya kompisar istället för att hela tiden sitta där med näsan i böckerna och bara plugga & plugga. Han har sommarlov nu och det gäller för honom att passa på för snart skall han börja sommarjobba. YIIIPIIIIEEE, då kommer det förhoppningsvis in lite extra kosing säger MOR, som mer än gärna vill hjälpa till att sätta lite sprätt på dom.

Ikväll har Sigge varit hos mig/oss, vilket har varit lika trevligt som det brukar. Dock var vi kanske lite lugnare än vanligt, men det berodde nog på temperaturen.

När MOR kom hem vid halv 7, så gick vi en långpromenad i Kungsparken, vi höll ett väldigt lugnt & behagligt tempo. När vi kom hem igen så drack vi jätte mycket vatten, ur samma skål t o m, trots att MOR satte fram 2, en till oss var, vilket visade sig vara väldigt onödigt.

Vi vilade sedan en bra stund innan vi lekte lite med mina leksaker ett tag. Vid halv 10 så gick vi ut på kvällspromenaden. När vi kom tillbaka till M-parken så mötte vi Tyrus, sedan kom Guinness. När Guinness gett sig av så kom Sigges matte & husse från teatern. Det var roligt att se hur överlycklig Sigge blev, jag kände knappt igen den annars så lugne/sansade Sigge. Vi blev kvar i parken en bra stund, vi hundar lekte med varann och 2-beningarna pratade och verkade att ha väldigt trevligt.

Idag har varit en dag som gått väldigt mycket i det "sociala"  spåret och definitivt inte mig emot. Jag gillar lika mycket att ha liv & rörelse runt omkring mig som att få ligga i stillhet/tysthet och fullständigt relaxa.

Kommentarer
Postat av: Guinness

Jag tyckte också att det var jättemysigt att chilla med dig och Sigge hela eftermiddagen. Det kändes lite ledsamt när du och Sigge gick iväg och jag inte fick följa med. Ni är mina bästa kompisar, jag vill vara med er alltid.
Som tröst fick jag ett nytt stort smarrigt märgben av matte så att jag skulle glömma bort att jag var ensam.

2007-06-09 @ 12:01:02
Postat av: Elliot

Fy tusan vad det har varit varmt både igår o idag!
Ganska jobbigt tycker jag.Man orkar inte ens få flatt-ryck!Å då e de illa =(
Som tur är så har min matte äntligen fått fram min badpool.
Måste erkänna att den kändes väldigt stor även i år.Men jag har varit i flera gånger idag och sen får man ork igen ett tag.Du ska få ett par foto sen,det ena är ganske taskigt taget tycker jag,för jag lixom hänger över kanten.

2007-06-09 @ 22:04:59
Postat av: Enzo

Puuuuustt, nu är det varmt att vara hund. En egen badpool som Elliot har låter inte helt fel. Själv passade jag på att svalka mig när matte tvättade av trädgårdsmöblerna med vattenslangen. Matte gillade inte riktigt när jag hoppade upp i stolarna för att komma åt vattnet, ibland är hon så gnällig...
Men sen fick jag bada lite i sjön vid vår sommarstuga och jag simmade lite. Efteråt skakade jag av mig ordentligt och tror ni inte att matte gnällde då också!!!

2007-06-09 @ 23:06:13
Postat av: Wallander

Du Guinness, för mig & Sigge hade mer än gärna fått följa med. Jag tror att hon som höll i kopplet var den som tog ställning till att du inte fick följa med. Men ibland är det så, det kan inte alltid passsa in i schemat. Be cool grabben, det kommer många många fler tillfällen framöver.

2007-06-10 @ 12:40:52
Postat av: Wallander

Varmt? Det är bara förnamnet tycker jag. Jag höll mig mestadels inomhus, jag föredrar faktiskt det. Jag var ute en pytteliten stund bara. Egen pool, ja tänk den som ändå hade det... jag får trängas med en massa fåglar i de pooler som Malmö stad erbjuder. Men jag skall inte klaga, det kunde varit värre, dvs att inga pooler fanns att bada i.
Elliot, jag tar tacksamt emot lite bilder, glöm inte den där du hänger över kanten bara.

2007-06-10 @ 12:47:36
Postat av: Wallander

Du Enzo, vi får inte glömma bort att det är varmt även för våra 2-beningar och jag har hört att de av värme kan bli lite mer gnällig än vanligt. Jag tror att vi får ta rätt mycket hänsyn till varann ett tag framöver nu, de till oss & vi till dem!

2007-06-10 @ 12:51:21
Postat av: Elliot

Nu har jag skickat ett par bilder till dej från min badpool+ den där dumma bilden där jag lixom hänger....ja du vet....

2007-06-11 @ 22:11:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback