Vad tror ni...

... kommer vi att kunna fira MIDSOMMAR utomhus? Måste säga att det ser väldigt mörkt ut, i alla fall nu på morgonkvisten.

Typiskt, det har varit så fint väder nu så länge och så skall regnet vräka ner idag då det är en dag som så många skall umgås & ha det trevligt och dessutom planerat för att vistas utomhus.

MOR hade tänkt att vi skulle sitta nere på gården i en av bersåerna, eftersom att vi bara blir fyra 2-benta & två 4-benta. Men det blir nog till att tänka om, tyvärr.

Det känns lite konstigt för mina 2-beningar att fira midsommar hemma, i 27 år har dom firat midsommar på Elinelunds Sommarstad, men traditioner är till för att brytas någon gång sägs det.

Så i år stannar vi i stan och har trevligt med Lena, Torbjörn & Guinness istället, även om vi tvingas att sitta inomhus.

MOR är redan i full gång, håller på och stökar i köket så att jag blir helt matt. Jag tror jag skall ta mig en liten morronlur.

Håll tassarna med mig, så kanske vädret blir bättre framåt eftermiddagen/kvällen.

Kommentarer
Postat av: Vira

Här på Ängshög ser det ut att bli en "slappedag".
Vi har varit ute på morgonpromenad i regnet men det var inte mycket liv och rörelse ute idag. T.o.m. korna stannade inomhus annars brukar jag kunna skälla lite på dem om vi går förbi deras hage. Matte har bakat lite men nu sitter hon och husse och läser. Jag och Funny har blivit lovade skogstur och lite träning imorgon.
Glad midsommar önskas dig och din familj!

2007-06-22 @ 11:39:00
Postat av: Enzo

Glad midsommar på dig Walle! Ja, till alla andra också, både två- och fyrbenta som är inne och läser på Walles blogg.
Matte och jag har tagit en förmiddagspromenad i regnet. Gjorde bort mig lite när jag smet från matte för att hälsa på en labbetik. Trodde det var min kompis Ronja som jag lekte med hela förra helgen. Gissa om jag blev paff när det inte var det! Matte säger att jag såg rätt kul ut när jag kom fram och upptäckte misstaget.Pinsamt! Ronja bor ju dessutom inte ens här i Ängelholm...

2007-06-22 @ 12:12:56
Postat av: Elliot

Hej Vira o Enzo!Hoppas att ni o alla andra får en trevlig midsommar.
Walle du vet väl att ifall man har trevligt sällskap så spelar det ingen roll ifall man sitter inne eller ute:D Å de har ni juuuuuuuu
Hej då från Elliotten

2007-06-22 @ 15:51:18
Postat av: Wallander

Vira, slappedag? Kan förstå det, ni har ju precis nästan haft studenttjohejsan!
Enzo, visst är det lite pinsamt när man gör bort sig. Hoppas även den denna labbetik var snäll.
Elliot, jo om det regnar spelar det en himlans stor roll...

2007-06-22 @ 16:31:12
Postat av: Elliot

Nu var du lite rolig va?Jag menar att ifall man sitter inne i regn eller ute i sol så är det ändå bara sällskapet som räknas...så de så...
Dvs:Ute,sol+trist sällskap=kass
Inne,regn+trist sällskap=kass
Do you fat it?

2007-06-22 @ 19:50:21
Postat av: Wallander

Ja ha du menade så Elliotten, ja då förstår jag.

2007-06-23 @ 08:57:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback