"Gamle goe Pablo" ...

... har varit här hos oss ikväll. 

Det märks att det är väldigt stor åldersskillnad på oss. Jag ville leka & leka, men se det ville inte Pablo till min stora besvikelse. Men kul ändå att se att en gammal man gör så gott han kan!

MOR har sprungit bakför mig hela tiden för att se så att jag inte försökte ta mig upp på hans rygg. Dels så tåler inte hans rygg det och dels så gillar han det inte heller för den delen. Jag gjorde dock ett par tappra försök, men då fick jag mig några ordentliga tillsägelser av både Pablo & MOR, så det var lika bra att lägga ner det projektet!

Jag måste erkänna att jag hade väldigt svårt för att lämna honom ifred, men det var faktiskt bara för att jag ville trösta honom (men det förstod inte MOR & FAR riktigt), han var faktiskt lite ledsen för han saknade sin matte & husse.

För att Pablo skulle komma lite till ro så fick han ligga inne hos MOR i d-rummet och jag fick ligga inne hos FAR i V-rummet. När jag hade lite klagomål över detta så sa FAR: "Ja Wallander, du får allt skylla dig själv"

Så här ser han ut den gode Pablo:
image105

image106

Kommentarer
Postat av: Elliot

Sååå söt!Vilken gullig gammal man!Man önskar att alla hade varit så snälla.

Men min matte o jag var ute för något trist i går i Lomma skogen.Vi såg en hund på jäääätelåååågt avstånd som var lös.Helt plötsligt så kom den springande i full fart rakt mot oss och kastade sig över mej direkt =(.

Jag blev så himla besviken för jag trodde att det var någon snäll och dessutom var det en av samma ras(!!?)som jag själv.Han morrade och hoppade på mej o min stackars matte var helt förtvivlad o skrek på gubben att nu får du fan-i-mej lägga på en rem o ta dig hit.Vilket jä..a mähä!Matte har sagt att hon ska var beväpnad med något nästa gång o då blir det inte kul för den andra hunden det vill jag lova.

Sen hände något jättebra och det var så att jag satte mej ner och då klämde jag hans ena framtass med mitt lår!!!HAHAHA!!!han skrek som stucken gris!Rätt åt honom.

Varför gör dom så?Jag är ju inte så stor och försöker aldrig tuffa mej och ändå ska dom ge sig på mej....snyft.....

2007-05-12 @ 12:16:12
Postat av: Lakrits

Det är ju det som är så taskigt, att ge sig på någon som är snäll och mindre än en själv. Det har matte lärt mig att man aldrig får. Okej om man är kompisar och man morrar lite på lek du vet som vi har gjort ibland men man får ju inte bli rädd på allvar. Nä, det var verkligen en trist historia. Ge sig på min gulle-tott på det viset. Fy.

Postat av: Lakrits

Vilken fin scarfs du har på bilden förresten, Walle. För det är väl du?! Det såg stiligt ut minsann.

2007-05-12 @ 22:52:19
URL: http://vildhunden.blogg.se
Postat av: Enzo

Jag blir lite ledsen när jag ser gamle Pablo. Min Cockie blev jättesjuk igår och matte fick åka med henne till djursjukhuset. Men hon var så dålig att veterinären inte kunde göra något. Matte valde därför att Cockie skulle få somna in och inte ha ont mer. Även om vi är jätteledsna här hemma allihopa så känns det bra. Det är skönt att veta att matte alltid tänker på oss djurs bästa och att vi ska ha det bra även om det blir jobbigt för matte att fatta så hemska beslut. Idag ska jag vara extra snäll mot matte, husse och inte minst lillmatte som haft Cockie med sig nästan hela sitt liv för hon är nog mest ledsen av alla.

2007-05-13 @ 11:00:52
Postat av: Elliot

Hej Enzo!Jag är ledsen för din och din familjs skull.Det är inte lätt för dej att plötsligt bli ensam.
Hoppas inte att du kommer att känna dej alltför vilsen.
Hälsningar med tusen kramar från Elliot med matte

2007-05-13 @ 14:00:21
Postat av: Wallander

Elliototten då.... hade jag haft ett bra svar om varför han gjorde så mot dig så skulle jag berättat det. Men ibland händer saker & ting bara, som man absolut inte vill skall hända. Men jag är oerhört tacksam över att du inte kom till mer skada än att du blev rädd, medans din matte blev blev både fruktansvärt rädd & fruktansvärt arg. Vilket verkligen var befogat denna gång.

2007-05-13 @ 21:57:16
Postat av: Wallander

Lakrits, vad roligt att du uppskattade min scarfs, det är en "äkta Burberry" och jag har fått den av LILLMATTE. Jag tycker faktiskt själv att jag är väldigt fin i den och tar den gärna på mig. Bär du aldrig scarfs?

2007-05-13 @ 22:02:30
Postat av: Wallander

Kära Enzo med familj!
Det är inte lätt när någon nära lämnar en för alltid. Men ni/vi får behålla Cockie i våra minnen och tänka på att hon har det bra där uppe redan nu. Hon ligger där på ett mjukt vitt moln och har inte längre ont någonstans. Hon kommer att ligga där varje dag och kika ner på dig Enzo och hålla ett vakande öga på dig!

Jag hoppas vi ses snart och lova att du tar hand om både sig själv & familjen nu, NI BEHÖVER ALLA VARANN!

2007-05-13 @ 22:41:08
Postat av: Lakrits

Enzo, jag blev också väldigt ledsen när jag läste vad som har hänt er. Jobbigt för dig att bli ensam hund och jobbigt för din familj att mista en kär medlem. Jag hoppas att ni kan hjälpa och trösta varandra så att ni kan ta er igenom det jobbiga. Många kramar från mig och min matte.

2007-05-13 @ 23:00:57
URL: http://vildhunden.blogg.se
Postat av: Enzo

Matte hälsar och tackar till alla för att ni tänker på oss. Det känns skönt att minnas Cockie med att hon in i det sista var sitt gamla vanliga jag, om än lite stel i lederna. In i det sista stal hon päron, öppnade garderobsdörrar för att komma åt godis och tuggade på mattes jacka för att hitta det lilla godiset som var kvar i fickan. Hon var sig själv närmast som vanligt och sådan var hon hela livet säger matte. Cockies filosofi var; Lägg dig inte i matte, det här löser jag själv bättre. Matte hade inte alltid samma åsikt om detta har jag förstått :-)

2007-05-13 @ 23:13:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback