Jag gillar inte riktigt dom där...

... stora "hundarna" som ibland beger sig in i Magistratsparken, förstår inte vad dom skall där och göra. Jag skällde ganska så mycket och Chevas kom och hjälpte till lite han också, men vad hjälpte det, dom brydde sig inte ett dugg. FAR föklarade för mig att det är hästar och inte stora hundar, jag måste börja lära mig att se skillnaden. Ja ja himla tjatande, vad spelar det för roll? Men hur som helst, så befann dom sig ute i parker & på gator idag för att hålla MFF-fansen & Hammarby-fansen i schack, det kan tydligen spåra ut lite emellan fotbollssupportrarna ibland. Men nu delade dom pott idag, så allt verkade att vara ganska så lugnt. Skönt för tänk om det hade blivit riktiga kravaller i "min" park, ja då hade jag nog satt svansen mellan benen och sprungit hem.

Kommentarer
Postat av: Guinness

Schhhhh berätta inte för min matte att jag är här igen. Skulle bara berätta att jag och matte hamnade mitt i ett "upplopp". Först kom det några killar i rask takt som hela tiden tittade sig om och sedan kom det en förfärligt massa människor springandes och gapandes. Jag tror att min matte blev lite rädd, jag kände det liksom. Tack och lov brydde de sig inte om oss utan fortsatte vidare. Någon minut senare kom de stora "hundarna" och flera stora polisbilar. Det kändes tryggt, tycker jag.
GBM

2007-05-08 @ 23:56:56
Postat av: Lakrits

Vilken oreda det kan vara i stan. Känner igen det lite från Stockholmsturerna med bråk på tunnelbanan mm. Så onödigt, kan inte alla vara kompisar?

Postat av: Elliot

Ja det är bättre på landet!Här händer ingenting....absolut ingenting...suck!Men på lördag ska dom släppa ut kor o kalvar på grönbete ute på min mosse.

Där har jag ju gått ute varje dag ända sen dom togs in i höstas.Så nu vet jag en som kommer att få ström i näsan yyyyyyyyyllllllllll!!!

2007-05-09 @ 11:20:15
Postat av: Sigge

Hej Walle!
Vi träffade också ett helt gäng av dom där stora "hundarna" när vi var på kvällsrunda. Jag skäller inte på dom, tittar mest storögt. Jag har hälsat på en sån nos mot nos för ett tag sen men då stog den instängd bakom något slags halv dörr så då kändes det inte lika läskigt.

Oj då, Elliot, akta dig för dom där elstängslen. Jag satte svansen mot ett sånt ute hos min veterinär förra veckan och OOOOOOOIIIIIII vad det gjorde ont!!! Och vad förvånad jag blev....förstog inte riktigt var det kom ifrån. Min matte tyckte synd om mig men jag såg nog att hon skrattade lite i smyg åt mig också. Hm! Elakt eller hur?!? Undrar just hur hon skulle reagera om hon gick emot ett sånt där stängsel.... Jag kan i alla fall tipsa er om att inte prova! /Sigge

2007-05-09 @ 16:15:00
Postat av: Elliot

Dom där stora djuren är jättekonstiga,speciellt när dom tvunget ska fnysa just när man tänker lukta lite på dom.Jag kommer ihåg ifjol när jag var liten då ville dom små kalvarna springa i kapp med mej men innanför stängslet som tur var.

Då tyckte jag att det var jätteläskigt vill jag minnas.Får se vad jag tycker i år.Nu när jag blivit stoooor!!!

Du Sigge,du kommer väl o tränar med oss någon gång igen eller hur?Å jag ska försöka att komma ihåg det där med elstängeln som du sa men jag vet inte ifall det hjälper för enligt min matte så har jag förvånansvärt kort minne =(

2007-05-09 @ 20:59:09
Postat av: Wallander

Skönt att vi verkar tycka ungefär detsamma om de "stora hundarna". Men MOR trodde jag vant mig eftersom det brukar finnas många som går förbi när vi tränar. Men där är dom på behagligt avstånd, här kom dom nära och dessutom i befann dom sig i "min" park.

2007-05-09 @ 23:42:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback