Nu är det tomt ...

... Tyrus blev hämtad efter sjusnåret. LILLMATTE är inte hemma och har inte varit så heller sedan i torsdagskväll.

Men det har varit ganska lugnt & skönt, för man blir allt lite trött av att ha en kompis här, det är svårt att låta bli att leka näst intill hela tiden. Efter att Tyrus gått hem så har jag i stort sett bara sovit. När jag för en stund sedan vaknade stod det 3 fulla plastpåsar med en massa papper i, MOR hade storstädat en låda i vardagsrumshyllan. Det tyckte jag var bra gjort, jag har hört att hon skulle ha gjort detta i flera veckor, men att hon hela tiden har förhalat det. Men se idag blev det gjort, om än att det återstår lite att gå igenom.

Innan Tyrus gick hem lovade han att skriva på min blogg ikväll, men ännu lyser han med sin frånvaro! Kan ni tänka er, han är i stort sett den enda av mina kompisar som inte har skrivit ännu och jag har snart bloggat i 9 månader!! Vad tycker vi om detta?

Kommentarer
Postat av: Elliot

Bu säjer jag!Alltså för att Tyrus inte har bloggat.
Jag tror att han får tala allvar med sina människor så dom ser till att öppna datorn åt honom.För det är kanske där problemet ligger =)

2007-05-27 @ 13:40:52
Postat av: Guinness

Jag förstår precis vad du menar när du säger att det är tomt nu när Tyrus har åkt hem, så därför ska jag pigga upp dig lite. Vill du följa med till Falsterbo på onsdag kväll och bada i havet? Matte och jag ska åka vid halv 8 för doggisar får inte vara på stranden före 8. Jag ska ta med min flytleksak som jag än så länge bara har fått titta på. Du kan själv bestämma om du vill ta med någon. (Matte köper en ny till dig om jag händelsevis biter sönder den.)

2007-05-27 @ 13:50:07
Postat av: Lakrits

Fy så avis jag blir. Kan vi inte åka någon gång i sommar? Är det efter åtta som gäller då också?

Postat av: Enzo

Nu måste jag få skriva lite om min kurs här. Jag har ju läst om hur duktiga ni är och får diplom och så. Idag har jag och matte varit på kursavslutning i vår kurs som vi gått sedan januari. Vi började i skogen och där impade jag på matte och gjorde mitt livs första tomslag (dvs sökte av ett område utan att där fanns en figurant) och det på ett exemplariskt sätt säger matte. Dessutom hittade jag "figgarna" (människorna som gömt sig i skogen) hur lätt som helst så matte var jätte nöjd med mig sa hon. Kul att uppleva det också ibland... På klubben sedan blandade vi lite standarden på prestationerna men när vi gjorde vår linförighet fick vi applåder efteråt, det ni! :-). Jag fick en stor fin tygboll i pris, ja alla fick ju pris. Den bollen visar jag nu för alla. NI kanske också får se den någon gång. Glöm inte pussa era mattar extra på mors-dag!

2007-05-27 @ 22:39:38
Postat av: Wallander

Guinness, menar du alltså att jag får åka med er trots att MOR inte kan följa med?

2007-05-28 @ 15:24:50
Postat av: Elliot

Enzo,vad duktig du verkar vara!Och det förvånar mej inte det minsta.Men det där med linfön...linföring eller vad det heter det är vi skitdåliga på matte o jag(mest matte tror jag i varje fall).
Matte säjer att jag inte har någon simultankapacitet(vilket ord va?)och jag inte tror att jag kan gå och titta upp på matte samtidigt.Vi får väl se vem som får rätt i slutändan.

2007-05-28 @ 16:45:13
Postat av: Wallander

Lakrits, absolut tar vi oss en tur dit i sommar. Jag rekar läget lite först lite bara...

2007-05-28 @ 17:01:37
Postat av: Wallander

Enzo, superduperbra jobbat. Men du får gärna berätta lite för mig vad linföring är, det är också ett nytt begrepp för mig, men du verkar att ha stenkoll.
Vi Anthriscus-Nattkulls-brödrar/systrar börjar allt visa lite framtassar nu. Jag hoppas att vi kommer att fortsätta på detta vis så att vi kan få visa både fram- & baktassar så småningom.

2007-05-28 @ 20:58:33
Postat av: Wallander

Äsch, jag glömde att skriva att jag gärna tar en flukt på ditt pris, tygbollen alltså, när vi ses! Klart att du skall visa upp den för alla. Jag kan se framför mig hur stoltheten lyser omkring dig!

2007-05-28 @ 21:01:34
Postat av: Guinness

Jag vet i alla fall vad linföring är. Ordet har två helt skilda betydelser.
1. en fisksort
lax-öring
linf-öring (numera en utrotad art)
2. ett betalningsmedel
femtio-öring
linf-öring (användes av danskarna ända in på 1900-talet)

2007-05-28 @ 22:10:40
Postat av: Wallander

Ha ha och jag som trodde det hade något med hundträning och sådant att göra. Ja tänk så fel man kan ha.
Undrar vilket som Enzo fick applåder för. Antingen fångade han en linf-öring eller också hittade han linf-öring. Hoppas på det sistnämnda, för det kanske kan vara värt en rejäl slant idag.

2007-05-28 @ 22:27:18
Postat av: Enzo

Ni är för roliga ni :-). Linförighet är ju bara att gå i koppel och samtidigt se med beundrande blickar upp på matte. Jag äääääääääälskar min matte så det har jag inte alls svårt för (hmmm, ibland kanske jag glömmer att titta på henne så mycket som jag borde enligt henne...).

2007-05-28 @ 23:29:33
Postat av: Guinness

Jag har en liten fråga till Enzo: Får matte ha godis i handen för att uppmuntra uppmärksamheten?

2007-05-29 @ 09:18:10
Postat av: Enzo

Matte har väldigt mycket godis när vi tränar. Hon har också en kul boll med snöre som jag får att busa med när jag gått bra. Sedan när jag busar/myser som mest så stoppar matte snabbt in bollen innanför jackan och så är det fot som gäller snabbt som sjutton igen. Matte tror nog att jag kollar på hennes ansikte men egentligen spanar jag efter bollen som hon stoppade ner vid hakan. Men berätta inte det för henne.... Jag är studsig då efter bollen så jag får ju rätt bra studs i steget också och det brukar matte säga ser snyggt ut. Ja, ja vad gör man inte för lite bus/mys/godis.

2007-05-29 @ 19:08:17
Postat av: Wallander

Kul boll med snöre? Tror att jag får ta mig en titt på hur en sådan ser ut, det verkar att vara en sak som kan pocka på vilken hunds uppmärksamhet som helst.

2007-05-29 @ 23:27:36
Postat av: Elliot

suck,jag gillar oxå min matte men att glo på henne hela tiden.....nä....trist.....har sett henne förr...å så roligt vet jag inte om hon e.
Ooooops,hoppas inte att hon läser detta.
Gnatt&sov gott!

2007-05-30 @ 23:39:25
Postat av: Wallander

Du Elliot, jag ser att du hela tiden tittar på din matte, du vågar inget annat... men om hon sedan inte alltid är rolig att titta på, ja det är ju din sak att avgöra!!!

2007-05-31 @ 19:29:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback