Tisdagsträning

Idag tyckte jag att det var riktigt kul att träna.

Vi fick börja med kontaktövningar, vilket jag börjar fatta lite av så smått. Sedan blev det kontaktövning utan koppel med hjälp av koner. Vid första försöket så satte jag av mot Margareta, Bell & Spot, jag såg att Vira stack och då ville jag inte vara sämre, fick hon hälsa på Margareta så skulle jag ... Men det blev inte så kärt mottagande om man så säger, så det var nästan lika bra att springa tillbaka till MOR när hon lät väldigt arg. Vid nästa försök så gick det mycket bättre. Jag t o m lade mig ner på kommandot. MOR verkade att bli riktigt stolt över mig då. Resterande träningsmoment gick också bra. Vi fick faktiskt beröm av instruktörerna, de sa att vi var jätteduktiga, jag så duktiga att dom fått ändra en del i kursplaneringen, det säger inte lite tycker jag!

Ann verkade att vara lite väl trött idag (jag såg & hörde hennes gäspningar), Marie var piggare än piggast (sprang omkring som en tok) och MOR verkade att ha tuffat till sig lite (accepterade inte överhuvudtaget att jag försökte komma i närheten av Lakrits).

Kommentarer
Postat av: Guinness

Hej Walle!
Jag har fått datorförbud på obestämd framtid. Min matte sa dock att jag får lov att skriva på din blogg ikväll bara för att be dig om förlåtelse.

Snälla Walle! FÖRLÅT!!!!!!!!!!!!

GBM

2007-05-08 @ 23:24:19
Postat av: Lakrits

Ja, visst var matte knasig så som hon sprang runt. Det är väl hennes nya sovrutiner som gör att hon blir så pigg att hon får myror i kläderna.

Vad har du nu hittat på för tokigt, Guinness?

Postat av: Elliot

JA!Vad har du hittat på Guinness?Man blir nyfiken juuu!

Matte var nog speciellt trött men jag tror inte att hon tycker att det är jättekul med träningen även om det var roligare övningar stundtals igår.
Hon tycker väl inte att jag är någon stjärna precis :( men det är hennes fel bara så hon vet.

2007-05-09 @ 11:13:17
Postat av: Guinness

Det är väl lika bra att berätta. Jag har muckat med Walle. Jag betedde mig som en riktig idiot och skulle vara kaxig som fan. Jag skulle aldrig ha vågat göra det om Walles MOR var med men det slog slint i skallen när jag träffade Walle med sin lillmatte.

Tack och lov låter jag bara väldigt farlig men jag biter inte (inte med vilje i alla fall). Men det tråkiga är att Walle inte pussar mig mer. Han ville inte ens snacka med mig imorse. Fast jag kan förstå honom. Vem vill ha en sån kompis som jag?

I eftermiddag ska jag till djurdoktorn igen. Jag har så ont i mitt öra att jag måste få ny medicin. Bara någon så mycket som rör vid örat gör det jätteont. Undrar bara hur doktorn tror att hon ska få sticka ner saker i mitt öra. Det ska vi nog bli två om. Jag hör inte så bra heller på vänster öra, tror jag. Matte säger att jag rycker till väldigt onaturligt när det kommer ljud vänsterifrån. Och på agilityn igår ville jag inte vara på mattes högra sida utan envisades med att gå över till den vänstra. Matte är lite orolig för att min trumhinna har gått sönder för då kan man bli döv.

Eländes elände!
GBM

2007-05-09 @ 13:02:24
Postat av: Anonym

Det är lugnt Wallander. Klart man känner att två äldre bröder kommit in på planen. Så varför inte ta chansen att hälsa. Matte blev bara lite orolig för vad som skulle hända. Vi har nämligen Baaaara tjejer på hjärnan och det konstaterades ju snabbt att det var inte du, så vem var du !!!!!!!
Vi har tjuvkollat lite på er träning och ni verkar jätte duktiga. Kanske dax för lite apporterings träning snart eller ?????????

2007-05-09 @ 20:15:08
Postat av: Spot och Bell

Förstår inte varför namnen försvann i förra kommentaren

2007-05-09 @ 20:16:14
Postat av: Wallander

Gunniess, jag blev faktiskt lite förvånad & ganska mycket rädd. Min "reservation" mot dig imorse berodde lite på att jag var lite skrajsen, visste inte hur du skulle vara. Men du visade inga som helst försök till att mucka så jag tycker vi glömmer detta nu, det var nog bara en "olycka i arbetet".

2007-05-09 @ 23:30:17
Postat av: Wallander

Spot & Bell, Margareta, jag blev jätteglad över att se er, det var ett bra tag sedan och jag var som sagt bara tvungen helt enkelt. Vad kul att ni tjuvkollat lite på vår träning. Jag ställer mer än gärna upp på lite apporteringsträning, för det är definitivt inte min starka sida (inte ännu i alla fall).

Det här med att namnet/namnen försvinner händer lite då & då precis som att kommentarer ibland också försvinner för ett tag för att sedan ligga där igen. Lite ostabilt system kan tyckas, jag har skickat in en liten rapport till dom som pysslar med "driften", ju fler som klagar desto snabbare åtgärdas felen hoppas jag.

2007-05-09 @ 23:38:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback