Hela veckan...

... som hitintills gått har jag fått sova inne hos LILLMATTE på natten, men igår åkte jag ut!

Då passade inte mitt sällskap längre... nä då passade den långe smales sällskap tydligen bättre... 

Jag skall komma ihåg detta när hon kanske imorgon eller på söndag ber mig att sova hos henne (eller kanske inte, det är ju det mysigaste jag vet).

Vad jag inte förstår riktigt är att vi inte alla 3 kunde samsas om utrymmet, jag har sett bilder på andras bloggar att det fungerar alldeles utmärkt. Men det är väl den långe smale som vill ha LILLMATTE helt för sig själv kan jag tänka.


Kommentarer
Postat av: Lakrits

Det var lumpet tycker jag att slänga ut dig. Det finns faktiskt något som heter besittningsrätt har jag läst. Om man har bott tillräckligt länge på ett ställe så har ham rätt till det. Och du har bott i din lillmattes säng.

Om det hänger på den långe smale så hoppas jag verkligen att min matte inte skaffar en sån för jag vill ha del av hennes säng (även om jag själv bestämmer när jag vill sova där).

Postat av: Wallander

Lakrits, jag är rädd för att vissa 2-beningsbeslut inte går att ändra på. Men du har ett visst försprång om... du kan sätta gränser direkt. När jag kom in i min flock så fanns den långe smale redan med i bilden. Nu får ni inte uppfatta det som att jag inte gillar den långe smale, för det gör jag jätte mycket, men jag vill ibland att vi åtminstonde skall dela på LILLMATTE.

2007-11-23 @ 23:01:58
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Lakrits

Jag förstår ju att du gillar den långe smale men du kan ju ändå tycka det är trist att bli utkörd.

Ja, jag hoppas verkligen att jag har något att säga till om ifall det skulle bli aktuellt. Men än så länge har jag halva sängen. Och det är nog ingen risk att jag åker väck för om det är någon som vill försöka få ihop det med min matte så gör de nog klokt i att smickra in sig och tala om hur bra de tycker om mig, annars blir det väldigt svårt för dem. Ett exempel på mattes lojalitet är tex att innan jag kom in i bilden så delade matte och Yster på den breda sängen Yster har i sitt sovrum. Men eftersom Yster är allergisk mot min päls (fast det går bra när hon tar medicin) så var det ju inte smart att jag skulle sova hos dem. Men inte lämnade matte mig i sticket. Nä, istället sover vi tillsammans i soffan (på en madrass med skyddslakan så att jag inte ska ha sönder soffan). Så jag tror jag kan känna mig ganska lugn.

2007-11-24 @ 00:00:57
URL: http://vildhunden.blogg.se
Postat av: Guinness

Jag känner igen det där. Jag fick ju också sova i din LILLMATTES säng ändå tills jag blev nedputtad på golvet av den långe smale. Tillsammans är vi ju jättestarka så nästa gång den långe tar sängen i besittning kan vi dra i varsitt ben tills han hamnar på golvet. Vad sägs om det?

2007-11-24 @ 10:03:55
Postat av: Wallander

Lakrits, ja kör hårt med dem, dom skall veta sin plats direkt.

2007-11-24 @ 18:01:58
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Wallander

Guinness, mkt bra idé, kanske kan vi pröva redan ikväll om ni är kvar när det är dags för LILLMATTE & den långe smale att gå och lägga sig.

2007-11-24 @ 18:03:22
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Lillmatte

men wallse , förlåt .. du kan få sova med mej i natt om du lovar att inte snarka så värst ? :)

2007-11-27 @ 21:54:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback