Svårighet...

... med att själv få bort en bit tuggben som fastnat mellan 2 av mina tänder och i gummen.

Först sökte jag hjälp hos MOR, men hon bara öppnade munnen och tittade ner mot halsen och så sa hon: men gubben där är ingenting, varför håller du på som du gör?

Jag försökte fortsätta tugga på benet igen, tänkte att det kanske skulle försvinna av sig självt då, men se det gick inte så då sökte jag hjälp hos LILLMATTE istället. Direkt när hon öppnade min mun så såg hon direkt biten som hade fastnat. För att få bort den så fick MOR rycka in i alla fall, biten satt nämligen ganska så hårt.

Allt slutade alltså lyckligt, båda tänderna sitter kvar & tur är väl det för vilken tonåring skulle vilja gå omkring och vara tannalös?

Kommentarer
Postat av: Lakrits

Det var ju lite otäckt. Jag hade en gång en liten pinne som fastnade i gommen. Men matte såg det nätan på en gång och hjälpte mig att få bort den. Tur att du blev av med tuggbensbiten och att tänderna sitter kvar. Håller med dig om att man verkligen inte vill bli tandlös i så unga år.

2007-11-15 @ 08:47:16
Postat av: Elliot

Ifall ni skulle bli av med en i alla fall .....så kontakta mej för jag har som bekant en liten x-tra tandjäkel=(

2007-11-15 @ 10:45:01
Postat av: Wallander

Elliot, himla bra att veta och snällt av dig att kunna tänka dig offra den om "olyckan" skulle vara framme någongång.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback