10:or hit...

... & 10:or dit, ja det kan vara av stor betydelse i en riktig lydnadstävling.

Idag på den avslutande lydnadskursgången så hade vi en liten träningstävling.

Vi var 9 st som startade. Det började med att alla 2-beningar fick dra ett startnummer, MOR drog såklart nr 1, vilket betydde att vi fick börja.
 
Första & andra momentet utfördes tillsammans med halva gänget, resterande utfördes en & en.

Så här blev mitt resultat utifrån mina baskunskaper och med lite hjälpmedel/mutor:
Moment /Betyg
1. Platsliggning/10
2. Tandvisning/10
3. Linförighet/8                Släpar
4. Platsläggande/8           Seg i starten
5. Inkallande/10
6. Stående/10
7. Apport /10
8. Hopp över hinder/9      Avslut

Synd att jag inte riktigt tycker att det är skitkul att följa med i MORS tempo när momentet är Linförighet. Att jag var seg i starten på platsläggandet under gång, berodde helt & hållet på MOR, hon måste ju se så att jag är med på noterna innan hon startar. När det gäller hopp över hindret så får jag ta på mig den lilla betygsmissen, jag brukar avsluta snyggt & prydligt, men glömde bort mig lite idag.

Helhetsintrycket blev en 10:a, så jag & MOR blev nöjda, vi gjorde i alla fall så gott vi kunde.

Att det sedan gick mycket bättre för "vissa andra" var inte så överraskande för oss, det hade vi bara räknat med.

När vi åkte hem så slapp jag för en gång skull att lyssna på Radio Energy, jag fick lyssna på en duktig sångerska vid namn Ellinor Asp, känner du henne Lakrits?

Kommentarer
Postat av: Guinness

WOW!!!!!!!!! Vilka poäng!!!
Lydnadsklass 1, here you come!
Walle, vår dator funkar inte som den ska. Jag har inte fått några mail på hela veckan. Jag hade tur nu som kunde läsa din blogg. Jag och matte väntar på husse-assistans.

2007-10-11 @ 15:28:30
Postat av: Sara, Östen och Sudden

Jättebra Walle och Helene!!! Så fina poäng ni fick! Du Walle, tänk på att matte säkert har god korv i fickan, och att om du går snabbt och fint intill henne på linförigheten och fria följet så får du korven fortare! Det här kommer bli jättebra, hoppas att ni vågar er ut på en riktig tävling också längre fram!

Postat av: Nelson

Duktigt jobbat båda 2! Vilka poäng....så seg i starterna tror jag inte du kan ha varit - 8:a e ju kanon bra. Kanske PlastMatte har med en Grattis-present till dig imorgon?
Ha en bra kväll!

2007-10-11 @ 18:11:15
URL: http://lordnelson.blogg.se
Postat av: Guinness

Nu kan jag inte hålla mig längre: Vem är PlastMatte? Är det en sån där barbiedocka? Fast dockor kan väl inte köpa presenter??!!
Själv känner jag mig som en medicinman just nu. Jag får sprut i öronen, mina tassar badas och smörjs och ikväll har jag fått spruta i nacken också. "Skor" får jag ha på fötterna, det är inte roligt. Hittills bara två tassar i taget men när jag närmade mig den ena framtassen idag, sa matte att om jag inte låter bli så blir det skor på alla tassarna och det är så läskigt så man kan inte gå alls. Jag ska nog försöka låta bli framtassarna.

2007-10-11 @ 21:29:47
Postat av: Wallander

Ha ha, ni är för roliga allihopa, detta var en testtävling och där "domarna" var väldigt snälla... och att MOR hade lite lockelse i handen emellanåt.

Men kul att ni tycker att vi var duktiga i alla fall.

2007-10-11 @ 22:30:02
Postat av: Wallander

Guinness, se nu till att din husse fixar det han bör göra, alltså fixa allt det dator-tekniska. Det kan ju komma viktiga mail...

2007-10-11 @ 22:31:35
Postat av: Wallander

SÖS, jag tror nog att MOR & jag håller oss till träning, våra nerver är inte gjorda av stål!

2007-10-11 @ 22:32:35
Postat av: Wallander

Nelson, funderar på att följa med MOR till jobb imorgon, det kan det kanske vara värt :-)

2007-10-11 @ 22:34:11
Postat av: Wallander

Guinness, Nelsons plastmamma är Nelsons mattes syster och hon är oxå kollega med min MOR. Hängde du med?

Sedan försök låt bli resterande tassar för din egen skull, tänk om det blir värre så att du kanske varken kan spåra eller agilitera.

2007-10-11 @ 22:37:30
Postat av: Guinness

Nu blir jag riktigt impad: ett nytt ord, som kan komma in i SAOL, har sett dagens ljus. AGILITERA. Så fort mailen funkar igen ska jag kontakta Horace.
Jag hoppas faktiskt att jag ska få agilitera lite idag och träna inför söndag.

2007-10-12 @ 07:58:50
Postat av: Wallander

Ärligt talat, jag blev lite impad själv oxå när jag kom på ordet. Håll med om att det låter väldigt fint!

2007-10-12 @ 20:09:12
Postat av: Nelson

Hej Guinnes!
Nej, inte alltid lätt att hänga med - TRO MIG! Min Matte o hennes syster=PlastMatte (som Walle skrev längre upp) träffas nästan alltid och hon ser ut allt annat än en barbiedocka, hon har jättemage - gravid i 7:e månaden, HIHI

2007-10-12 @ 21:17:11
URL: http://lordnelson.blogg.se
Postat av: Guinness

Jag fick faktiskt åka en sväng till Malmö Bruks idag och agilitera lite. Det var bara jag som var svart där för resten av fyrbeningarna var av schäfersort och de var på kurs. Jag tror att de tyckte att jag och matte störde dem när vi sprang runt och tjoade på banan. De stackarna fick minnas ligga still mesta delen av tiden. Men lite störande inslag ska de väl klara.

2007-10-12 @ 22:34:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback