Att välja...

... kan vara svårt ibland.

MOR kom hem från jobb precis när jag påbörjat äta min kvällsmat. Av naturliga själ så sprang jag inte ut och mötte henne i hallen. När hon kom ut i köket vände jag mig om, visade hur glad jag var genom att möta hennes blick och vifta snabbt en gång med svansen, men återgick sedan till mitt ätande.

Jag kunde helt enkelt inte välja bort maten, den betydde mest just då. Men eftersom man får så små portioner här i huset så var ätandet ganska snabbt avklarat och sedan ägnade jag all tid åt att hälsa MOR välkommen hem.

Hur gör ni andra om någon ur flocken kommer hem precis i ert ätande?

Kommentarer
Postat av: Lakrits

Om det bara är vanlig mat lämnar jag den utan bekymmer för att hälsa. Om det är märgben blir det svårare. Då gör jag ungefär som du gjorde idag. Viftar på svansen, kommer snabbt och hälsar och återgår sedan. Det är nämligen så att vanlig mat är jag måttligt intresserad av men godis är mycket roligare.

Postat av: Zappy

Jag gör som du Wallander. Mat är det absolut bästa som finns och jag skulle aldrig riskera att den förfares pga lite fjäsk för en tvåbening. I detta huset är också portionerna små, dom som ges måste man vara rädd om. Men SEN när maten är uppäten DÅ blir det pusskalas!

2007-10-03 @ 08:21:42
Postat av: Elliot

Jag är väl som Lakrits dvs inte representativ för rasen.....
Kan säja att jag sk..er i maten ifall någon eller något annat kommer emellan.Men jag är ännu konstigare än du Lakrits för jag kommer som ett skott ÄVEN om jag har godis...Ja ja man får va som man e när man inte blev som man skulle....

2007-10-03 @ 14:15:21
Postat av: Nelson

Ja du, eftersom jag oftast kommer hem samtidigt som min Matte så brukar jag fort som ögat lägga mig i position (på min rosa (!!) handduk precis innanför dörren) och se så hungrig ut som möjligt= massa dreggel så hon absolut INTE glömmer bort mina "torrkulor". Skulle jag mot all förmodan få måltiden av nån annan och hon just då råkar komma innanför dörren e det typ som dig Zappy - för MAT det skojar man då rakt inte om!!

2007-10-03 @ 18:23:08
URL: http://lordnelson.blogg.se
Postat av: Wallander

Skönt att jag inte var ensam om att tillfälligt "välja bort" en 2-bening.

2007-10-03 @ 23:07:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback