Lite framsteg...

...  blev det dock i alla fall idag trots spårprovs-missen.

Vi åkte direkt från Eslövstrakten till Lomma för att träna apportering. Vi var först på plats och både jag & MOR hade fått en stunds välbehövlig vila.

Dagens träning inleddes med lite styrd lydnadsträning, vilken gick bra ända fram tills Margareta beordrade våra mattar att gå väldigt långt ifrån oss. Detta gillade inte jag och promenerade efter MOR och likaså gjorde Elliott och sedan drog han & jag iväg på en väldans lång lektur. När vi var infångade så skärpte vi till oss så att träningen kunde fortsätta.

Själva apporteringsträningen gick rätt hyfsat för min del idag. Jag kommer bättre och närmre in med dummien till MOR, ja jag höll FAKTISKT kvar den sista ända tills MOR bad mig släppa den, det ni. Synd att jag inget bildbevis har, ni som inte såg det tror väl inte era ögon när ni läser detta. Men det finns vittnen....

Varför det fungerade bättre idag berodde nog dels på att MOR inte lutade sig fram över mig mer än en gång när jag skulle avleverera och dels på att jag börjar fatta vad det handlar om och dels för att jag börjar tycka att detta är ganska roligt.

Jag & MOR får väl se till att försöka få någon mer med oss ut ur flocken så att jag får träna lite markeringar i veckan, kan inte komma till nästa lördagsträning och inte gjort min hemläxa.

Kommentarer
Postat av: Lakrits

Ja, jag tycker vi skötte oss bra idag. Det är inte lätt att fatta allt, varken för oss eller våra tvåbeningar. Men kanske börjar poletten trilla ner hos alla. I vilket fall håller jag med dig om att vi måste träna. Nu kommer vi ju inte nästa helg men ni måste hålla oss underrättade om vad som händer så att vi kan sätta Yster i arbete i Stockholm med att kasta dummiesar till oss. Vi har bil när vi är där och då kan vi åka till skogen och göra roliga saker som att apportera, springa, skicka mig mellan Yster och matte och annat lajbans.

2007-10-20 @ 23:41:24
Postat av: Wallander

Klart att vi kommer att hålla er underrättade, men jag tror inte att vi kommer att får lära oss så mycket nytt, tror nog mest att vi kommer att försöka befästa det vi nu lärt oss.

Vad bra att ni kommer att ha tillgång till bil och kan åka till skogen. Jag är helt övertygad om att du inte bara kommer att ha det lajbans, du kommer att ha det SKITLAJBANS!

2007-10-21 @ 08:22:46
Postat av: Sara, Östen och Sudden

Nämen Walle, har du varit ute på spårprov nu?!? Vilken överraskning, där lurade du oss allt! Bry dig inte om att det blev en nolla, nästa gång går det alldeles säkert bättre!!!

Så duktiga du och din matte var med apporteringen! Det är väl ganska roligt det där med att hämta grejer ändå!

Postat av: Sara, Östen och Sudden

Oj, nu hade vi ju läst fel! Du fick ju inte alls en nolla (förlåt!) utan nåt mellan ett och noll (hm, kan det vara noll komma fem?), vilket förstås var mycket bättre!

2007-10-21 @ 10:53:29
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se
Postat av: Wallander

Ja tänk så lurigt va... hade naturligtvis varit roligare att luras om man fått en 1:a, men nu blev det en 2:a eller en 3:a. MOR lyssnade inte så bra eller rättare sagt hon förstod nog inte helt vad domaren babblade om. Får rapportera mera när rapporten kommer så småningom.

Men apporteringen igår var ett litet lyft kan man säga.

2007-10-21 @ 11:10:50
Postat av: Elliot

Ja du har ögonvittne på att du har blivit jätteduktig på apporterandet=)Vad som är ännu roligare är att du har fått upp farten och ser mycket gladare ut.

2007-10-21 @ 14:11:27
Postat av: Wallander

Det där med farten har nog varken jag eller MOR tänkt eller lagt märke till, men det var ju oxå kul att höra.

2007-10-21 @ 18:30:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback