Lydnadsträning blev det...

... ikväll.

MOR skulle oxå ha hjälpt till att städa på apellplanen och lite allmänt på klubben här och var, men när vi kom hade Ann & Marie redan arbetat färdigt för dagen. På lördag skall det göras en lite mer gemensam insats av fler 2-beningar, förmodligen innan vår apporteringsträning.

Innan vi började träna så blev det en koppeltur i Lomma-skogen, framförallt Elliot & Lakrits behövde detta eftersom dom tillbringat ett en bra stund i bilarna. Rundan blev lite längre än det var tänkt från början, mörkret inföll snabbare än väntat och för att inte gå vilse så så fick det bli hela yttervarvet. 

Vi som tränade ikväll var jag, Elliot & Lakrits, vi fick ta lite koner & en rygga till hjälp vid vissa träningsmoment. Men överlag så gick träningen bra, jag är bara lite väl trög när det gäller linförigheten & fritt följet och nappar inte heller så mycket på hur MOR rör sig, det blir inte kuligare.

Efter träningen så blev det lite hundsnack tillsammans med Bell, Spot, Isa och deras mattar som var och finslipade formen inför den kommande söndagstävlingen.

Innan träningen började och då jag fortfarande satt kvar i bilen så såg jag att en påse överlämnades från Ann till MOR. Denna fick jag undersöka så fort vi kom hem och jag spårade mig snabbt ner bland köttbullar och ett smaskigt ben. Tack så mycket får jag ju säga först nu i efterhand, jag kunde ju inte vara säker på att det var till lilla mig.

Kommentarer
Postat av: Lakrits

Dom där köttbullarna var väldigt goda. Får be matte köpa nya när vi kommer hem till Skåne igen. Jag delade med mig några till Knappen för matte ville inte släpa med dem till Stockholm.

2007-10-27 @ 20:06:13
Postat av: Wallander

Mm dom var smarriga värre... och du är omtänksam tjej du Lakrits.

2007-10-28 @ 00:28:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback