Det gick ju inte så...

... pjåkigt på träningen idag.

Idag var det Ögonkontakt, Platsliggning i grupp samt Tandvisning som stod på schemat.

Ögonkontakten - den gick över förväntan faktiskt. MOR var lite lite mer intressant än vanligt. Emellanåt gick hon väldigt konstigt, ibland pratade hon så att jag hörde klart och tydligt, ibland bara viskade hon, detta gjorde att jag var tvungen att vara lite mer uppmärksam.

Platsliggning i grupp - det var absolut inga problem, men det gör ingenting om jag försöker ligga lite rakare.

Tandvisningen - jag satt snällt & fint med löshängade koppel när Karin kom fram och lyfte lite på läppen. Detta var alls inte så läskigt som jag hade föreställt mig.

Att sätta sig snyggt intill MOR har det varit lite si sådär med. När jag inte suttit rakt har MOR puttat in mig med handen. Men idag fick MOR ett tips, hon gör en liten rörelse med handen och vips så sitter jag rakt. Ibland behövs det inte så stora insatser.

Vi fick oxå träna att hoppa samt komma på inkallning. Det var något konstigt i gräset idag, jag hade svårt att sitta still tills start-signalen ljöd. Men MOR blev inte arg, jag fick bara göra om det och då gick det bra.

Lakrits & jag var ännu mer åtskilda idag, det sades att det var bäst att vi inte sågs pga av något höglöp, vad det nu kan betyda... men Elliot, Zappy & Vira fick jag komma lite närmre som tur var.

Hoppas att MOR känner sig lite piggare nu framöver så att vi kan göra lite nya träningsförsök .

Kommentarer
Postat av: Elliot

Visst var vi ganska duktiga igår =D Matte tyckte oxå att det gick ovanligt bra....ifall man bortser från att jag tydligen hör lite risigt så att matte måste säja "Hoppa" två gånger för att jag ska lätta på rumpan där jag sitter på andra sidan hindret.

2007-09-13 @ 15:19:21
Postat av: Guinness

Kul att det gick bra på träningen. Jag tror att våra mattar behöver lite större tålamod bara. När jag skulle träna på att sitta rakt så fick jag gå mellan matte och väggen i vår hall eller mellan matte och en husfasad. Då har man inte en chans att komma snett. Fast det var länge sedan nu så jag är tillbaka i snedsits igen.

2007-09-13 @ 17:19:08
Postat av: Lakrits

Jag tycker det är väldigt bra att våra mattar lär sig saker också, att det ställs krav på dem och inte bara på oss. Tycker matte gör framsteg, hon säger inte NEJ alls lika ofta längre. Det blir trevligare stämning då. Sedan att jag inte alltid uppför mig exemplariskt är ju en annan sak...

Postat av: Elliot

Men å andra sidan...vem gör de?Alltså uppför sig exemplariskt?

2007-09-14 @ 18:20:33
Postat av: Wallander

Elliot... ibland tycker jag att våra mattar måste vara lite tydligare... inte konstigt att man blir tveksam ibland. Jag tror inte alls att det beror på att du hör dåligt.

2007-09-14 @ 23:38:43
Postat av: Wallander

Guinness, om inte rakheten blev bestående av den "instängdhetsträningen" så var den nog inte helt bra. Men ibland kan jag känna, varför är det så viktigt hur man sitter, det viktigaste måste väl ändå vara ATT man sätter sig, eller?

2007-09-14 @ 23:44:36
Postat av: Guinness

Det är väldigt bra med agility för där är det inte så viktigt med höger och vänster i sig utan man byter sida utifrån vad som är snabbast och smidigast. Man ska kunna följa sin förare både på vänster och höger sida.
Ett hinder är ett bord som man ska hoppa upp på och sedan stanna kvar i ca 5 sekunder: sittandes, liggandes, sprattlandes eller ståendes. Rakt eller snett eller upp och ner. Det är det klart tråkigaste hindret men man (matte) hinner hämta andan.
Men jag måste ändå påstå att vår gamla träning med att sitta rakt fungerade bra men om jag inte får träna på saker emellanåt så glömmer jag bort hur det skulle vara. Jag kommer aldrig bli någon lydnadsschampion, det har både jag och min matte förstått för länge sedan så vi ligger lite lågt. När jag har sansat mig och slutat hoppa jämfota så fort det är något kuligt på gång, då kanske vi ger oss in på appellplan igen.

2007-09-15 @ 01:37:20
Postat av: Guinness

Nu blev det väldigt tjatigt. Får skylla på att det är mitt i natten.

2007-09-15 @ 01:39:17
Postat av: Wallander

Guinness, oj oj 01:37, förstår att det blev en dubbelkommentar, du somnade väl och tassen låg kvar på [TASS-TRYCK], eller?
Men jag har korrigerat så det är ingen som märker det nu...
Agility är nog (heller) inget för mig, jag är ju inte speciellt intresserad av att följa MOR, men fart & fläkt det skulle jag klara av det är jag 100% säker på.

2007-09-15 @ 09:28:10
Postat av: Guinness

Du måste följa med någon gång och spana in banan i Sibbarp. Jag tror att du skulle tycka att det var jättelattjolajbans. Där är upptaget alla kvällar men du kanske kan övertala din FAR att ni två följer med mig och matte dagtid.

2007-09-15 @ 12:29:58
Postat av: Wallander

Bra idé Guinness, men chansen att han vill är nog störst om du frågar FAR min, annars kommer han bara att tycka att det kan väl inte vara något...

2007-09-15 @ 15:10:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback