Oturer...

... bland mina bästisar.

Igår (fredag) fick först Elliot lite ont i sitt ena bakben. Sedan råkade Lakrits bli skadad i sitt bakben när hon & Elliot lekte. Båda verkar redan ha blivit betydligt bättre, vilket glädjer mig.

I eftermiddags skadade Guinness sig i munnen och fick uppsöka djursjukhuset och dessutom stanna där i flera timmar, dvs han blev inlagd och väl omhändertagen.

MOR var med och hämtade honom ikväll (Lena kunde inte köra själv pga at någon ej läskunning 2-bening blockerat deras garage utfart). Guinness var då så lugn & fin och fortfarande lite drogad. MOR berättade för mig att han hade ett bandage på ena frambenet samt ett halsband om halsen där det stod en del uppgifter om att Guinness var Guinness samt att han fick ett djursjukhuskoppel för att hans matte glömt hans eget i all röra. Guinness jag hoppas att du oxå snart är på benen ordentligt igen.

Kommentarer
Postat av: Lakrits

Oj...nu skäms jag nästan över mitt gnäll på min blogg. Stackars Guinness!!! Jag tänker på dig och hoppas att du snart blir kry igen.

Postat av: Guinness

Tack snälla snälla snälla Helene för skjutsen ut till Djursjukhuset igår kväll.
Guinness har sovit ganska bra inatt. Vi gick en liten liten runda vid 9-tiden imorse. Men han är fortfarande vinglig och JÄTTETRÖTT. Jag tror inte riktigt att han har kommit ur narkosruset ännu. Han vill absolut inte bli klappad på huvudet. Jag tror att han är rädd att vi ska komma åt hans onda tunga. Ingen mat har han ätit heller. Men han vägde hela 31,9 kg igår kväll. Rekord!!!

2007-09-30 @ 10:31:29
Postat av: Guinness

Nu har min matte varit i farten igen och skrivit inlägg (se ovan) i mitt namn.
Tack Lakrits för att du tänker på mig. Du är gullig du.
Aptiten är tillbaka men jag har inte fått så mycket mat idag. Men jag får kossaost när det är dags för tablettintag, och det gillar jag.

2007-09-30 @ 22:42:10
Postat av: Helene

Lena, klart man ställer upp när det gäller så här viktiga saker, inga problem, jag gör om det igen om det skulle behövas bågongång.
31.9 kg, är du säker på att inte du hade en tå med på vågen?

2007-10-01 @ 08:24:31
Postat av: Guinness

Det är sant på riktigt, 31,9 kg. Jag fick till och med ställa mig på vågen två gånger för matte trodde nog inte heller på det först. Jag hoppas att det är mina muskler som har ökat i vikt (alltså blivit större) och inte färskfodret som har lagt sig runt magen för då lär jag få gå på diet. DET VILL JAG INTE!!!!
Jag kan fortfarande inte skälla men jag lyckades i alla fall prestera något halvmorrliknande ljud när jag skulle berätta för Freud att jag fortfarande inte tycker om honom. Annars blir det bara lite pipljud. Jag som aldrig har pipit i hela mitt liv.

2007-10-01 @ 08:53:10
Postat av: Wallander

Guinness, jag har oxå lite svårt att förstå det, men kanske har du lagt på dig lite om jag tänker efter. Men ett helt kilo mer än mig, låter lite osannolikt.
Varför kan du inte skälla längre, tog dom bort något som du inte vet i lördags när du var nersövd?

2007-10-01 @ 21:03:56
Postat av: Guinness

Det är livsfarligt att släppa loss de där "vättarna" på en nedsövd flatte-kropp. Är det inte det ena som försvinner så är det det andra. Om jag har förstått det hela rätt så har jag haft en tub nedstucken i halsen för att säkerställa att det inte fanns något främmande föremål i svalget. Jag tror att det är därför jag har lite svårt att göra min stämma hörd. Men det har gått betydligt bättre idag. Undrar om "vätten" Malene trodde att jag hade en alien i strupen? Jag menar hur främmande föremål kan man förvänta sig att en hund lyckas få ner i halsen?

2007-10-01 @ 22:41:01
Postat av: Wallander

Ha ha, jag har hört att 4-beningar kan sätta i sig lite av varje, tror inte att en Flatte är något undantag. En på min kurs hade satt i sig vart enda strå på deras toaborste (fräscht).

2007-10-01 @ 23:15:22
Postat av: Guinness

Det kankse var din kursares sätt att visa för sin husse och matte att han behövde borsta tänderna.

2007-10-02 @ 09:06:10
Postat av: Wallander

Ja, så kan ju oxå vara ett sätt att visa det på!

2007-10-02 @ 21:16:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback