Skotträning på...

... Spillepengen.

Jag måste säga att jag inte riktigt förstod vad som var meningen med att förlägga träningen på Spillepengen idag . Det har pratats om någon träning som skulle kunna vara lite obehaglig för oss nästan hela veckan och så kommer vi dit och går en helt vanlig runda bara... enda skillnaden var att vi befann oss på en ny plats.

Efter en ganska lång runda så hittade vi Spillepengens fina stora härliga hundrastplats där vi fick släppa loss ordentligt:
image211

Första rundan vi tog var Guinness först på vägen tillbaka, men efter ett par turer så hade jag kört slut på hans batterier, han vara då tvungen att pusta ut lite hos hans matte:
image212

Innan vi lämnade Spillepengens rekreationsområde var vi och kollade in agilitybanan.  Den var ok, men den hade definitivt inte mått dåligt av en liten "ansiktslyftning".

Guinness, jag gör gärna om denna lilla förmiddagstur även om vi kanske inte framöver får gå den i ett så strålande fint väder, vilket det verkligen blev idag efter morgonens regn. Undrar vad våra mattar tänkte på när dom klädde på sig?

Kommentarer
Postat av: Guinness

Jag åker gärna dit igen oavsett väder. Vilken fräck hundrastplats!! Stora öppna fält att springa på så långt ögat nådde. Och så bara vi där.
Tänk att din MOR lyckades fånga matte på bild. Hon är annars inte så glad för det.
Jag förstår inte heller vad vi skulle där ute och göra egentligen. Jag trodde kanske att vi skulle träffa min agility-kompis Skott och träna med honom. Men inte dök han upp inte.
Men Walle, det är inget fel på mina batterier
men efter att ha hoppat jämfota i en timma så har en hel del energi redan förbrukats. Jag har inte lärt mig att hushålla med min energi än, säger matte. Hon däremot bör nog byta till Duracell-modellen.
Det var väldas med kläder tvåbeningarna hade byltat på sig. Fleecetröjor och regnställ. Man kan ju undra.

2007-09-23 @ 08:10:43
Postat av: Wallander

Guinness vad bra att du oxå gillade det nya stället, då gör vi om det snart tycker jag.
Om din matte behöver byta till Duracell så tycker jag att du oxå skall göra det... bara för att hon inte skall känna sig ensam.

2007-09-23 @ 10:12:03
Postat av: Sudden

Vad roligt ni verkar ha haft det på Spillepengen!! Skott är också roliga, det brukar dimpa ner festliga grejer från skyn då som jag får hämta och ge till min matte. Då blir hon så glad, så glad. Fast min brorsa tycker att det är lite läskigt med skott, men han är lite knasig - blir rädd för saker som inte är ett dugg farliga, golv och trappor t.ex. Kan inte jag få hänga med er till Spillepengen nån gång och lyssna på skott jag också?

Postat av: Guinness

Ve och fasa! Den dagen Guinness börjar associera skott med dummies är det slut på vår spårkarriär innan den ens har börjat. Då får vi se jämfotahopp i spåret. Prata inte ens om det.

2007-09-23 @ 17:47:29
Postat av: Wallander

Sudden, det är klart att du får hänga med.
Men jag måste få försvara Östen lite... han är inte alls knasig, man kan inte hjälpa att man tycker att vissa saker kan vara lite läskiga tills man plösligt en dag kommer underfund med att de inte är det.
Jag ska kanske snart börja lära mig apportera ordentligt, så så småningom kanske jag också kan tänka mig att hämta "bytet" och sedan lämna över det till min förväntansfulla MOR.

2007-09-23 @ 23:07:56
Postat av: Wallander

Jag börjar tycka att det är en himla massa "man" skall lära sig. Ibland skall man bete sig så och ibland så, är det konstigt att man rör ihop det lite ibland eller bara helt enkelt glömt bort det man borde göra?
Guinness, jag tror att vi kommer att kunna skilja på olika saker så småningom, men det kommer att krävas hårt arbete, framför allt av våra mattar.

2007-09-23 @ 23:14:53
Postat av: MOR

Det var ett bra svar jag fick på skott-testen (hade nog inte förväntat mig annat heller). Du reagerade inte alls skulle jag vilja säga och det bådar gott inför de framtida ÖK-spår som du skall ta dig igenom och kanske oxå vid framtida apporteringar.
BRA, du är en STABIL kille du Walle!

2007-09-24 @ 00:24:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback