Innehållsrik dag

Dagen började med gräsklippning som Marie höll i. Jag följde efter henne för jag var så intresserad av vad hon gjorde. Ibland fick hon huta åt mig för att jag var för nära. Men gräsklippningen var bra för förutom att gräset blev klippt så kom Syster Yster ur sängen. Hon var lite krasslig men hämtade sig efter en stund. Under tiden gnagde jag och Lakrits märgben.

Här gnager jag på mitt lilla ben.


Så småningom bar det av på utflykt Men först var det lite trassel med mitt inhopp i bilen. Jag smet iväg, för sökte få Marie att jaga mig. Men nä, se det gick hon inte med på. Istället åkte de iväg från mig. Jag var helt säker på att de skulle komma tillbaka men nä, jag fick minsann springa fram och signalera att jag ville med bilen.


Vi åkte först till ett skogsområde och gick promenad. Där var jättefint och utmärkt terräng att springa i. Där fanns också badmöjligheter vilket jag och Lakrits naturligtvis utnyttjade.







När vi skulle åka ifrån skogen ville jag inte heller in i bilen men jag vågade inte fresta på tvåbeningarnas tålamod riktigt lika mycket så jag kom när de startade bilen och tutade på mig. Då hoppade jag in utan knot.

Efter skogstur blev det stadstur i Växjö. Där åt vi också glass på en uteservering. När vi sedan kom hem igen blev det grillning utomhus. Jag och Lakkan fick en korv var och sedan en tuggpinne inomhus. Nu är jag trötter efter en väldigt trevlig dag. Tiden går så fort, snart är det ju dags för mig att återvänta till min flock. Det ska bli härligt samtidigt som jag så klart kommer att sakna livet här. Men man kan inte få allt, så är det bara.

Till sist en rolig vägskylt som Marie plåtade. Syster Yster är med på bilden.


Kommentarer
Postat av: Enzo

Hej på dig semesterfirare! Igår var både jag och Vira på test inför kursen som du och Lakkan redan testat er för. Jag hoppas att vi båda två uppförde oss ordentligt så att inte skylten med Syster Yster ger en vink om att det är jag och Vira som är undantaget när det gäller att komma med på kursen :-). Eller är det du och Lakkan som är undantaget?

2008-08-14 @ 17:31:35
Postat av: Enzo

Igår var jag och Vira och testade oss till kursen som du och Lakkan testat er för. Hoppas att vi uppförde oss så väl att vi kom med. Annars blir vi väl undantaget som skylten ovan syftar på :-).

2008-08-14 @ 18:49:17
Postat av: Enzo

Igår var jag och Vira och testade oss till kursen som du och Lakkan testat er för. Hoppas att vi uppförde oss så väl att vi kom med. Annars blir vi väl undantaget som skylten ovan syftar på :-).

2008-08-14 @ 18:49:51
Postat av: Enzo

Driver bloggen med mig? Först vill den inte ta något inlägg alls och sedan slänger den in alla tre. Hmmmmppppff!

2008-08-14 @ 22:01:28
Postat av: Wallander

Hej Enzo, oförklarliga saker händer ofta i den sk cyberrymden, men det gör inget att det blir många kommentarer det är bara bra för min bloggstatistik!!

2008-08-14 @ 22:29:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback