Tarzan på...

... grönbete!

Idag har Tarzan tillbringat 6-7 timmar hos oss.

Direkt när han kom så åkte vi iväg till skogen, MOR tyckte det var lika bra att vi fick springa av oss först innan vi skulle in i lägenheten. Det tog en liten stund innan MOR fick in Tarzan in min bur, han var lite skrajsen och behövde hjälpas in. Sedan var han lite pipig och det krävdes en del tillsägelse, jag sa till honom att det inte tjänade någonting till och tillslut så hajade han detta.

ÄLDREMATTE var oxå med detta för att MOR ville ha lite sällskap och hjälp. Det var så roligt att se Tarzan när han blev lössläppt, han blev som en kalv på grönbete, han sprang/hoppade och var så lycklig så lycklig. Han sprang iväg lite för långt de första 5-10 minuterna, men sedan fattade han snabbt att kom han inte när vi kallade på honom så gick vi ifrån honom och då kom han som en skottspole. Jag vände som på en femöring varje gång vi blev tillbakakallade, väntade dock in Tarzan försäkerhetsskull ville ju inte att han skulle bli kvarlämnad.
Jag på väg in, Tarzan på fortsatt väg ut:

Men mestadels såg det sedan ut så här, Tarzan lade sig ner i stället och väntade tills MOR & ÄLDREMATTE kom ifatt. Så klart försökte jag få honom att springa tillbaka, men han kan vara väldigt envis:

Vi gick i skogen i nästan en hel timme och i slutet fick Tarzan pröva på att apportera. Första gången förstod han inte riktigt, men jag visade honom 2 ggr och på sitt andra försök så lämnade han dummien nästan i handen på MOR. Snacka om att fatta snabbt!!!

Trötta & törstiga gick vi sedan tillbaka till bilen. Vi trodde att det roliga var slut men riktigt så var det inte, vi körde vidare till glasskiosken i Bjärred, jag tror minsann att dom har världens godaste mjukglass där. Någon annan som har prövat den? 

När vi väl var hemma igen så var det inte helt fel med lite vila innan det var matdags och sedan var det till att komma ut på en ny liten kisserunda innan Tarzan skulle bli hämtad. Ni skulle ha sett vilken fart Tarzan hade in i sin egen bil, han hann inte ens först säga hejhallo till sin matte & husse.

Vet ni förresten vad Tarzan gjorde? Ja inte en utan två gånger t om så stoppade han in huvudet mellan mina ben när jag kissade och då kan ni ju själv räkna ut hur det gick. Men MOR sa att han faktiskt fick skylla sig själv för han borde vänta på sin tur!

Resten av kvällen har jag & MOR bara softat och nu bloggar jag i väntan på att FAR skall komma hem från sitt arbete och ta ut mig på sista kvällsrundan så att jag sedan kan knyta mig för imorgon skall det visst bli träning mest hela dagen.

Kommentarer
Postat av: E mma, S & K

vilken härlig runda ni haft!! Det är kul att ha någon att busa med i skogen...

När det gäller glassen är vi övertygade om att dom har den godaste glassen i Bjärred, vi är flitiga besökare där = det är värt att köra från Genarp till Bjärred vilket är kanske 3½ mil =) för en riktigt god glass!

kramar från oss till er

Postat av: Lakrits

Det ser ut som att ni har haft en bra eftermiddag ihop du och Tarzan. Det är alltid skönt att få rasta av sig och då blir det också lättare att umgås inomhus. Tycker att din Mor löste det utmärkt för er.

2008-08-03 @ 23:03:41
URL: http://vildhunden.blogg.se/
Postat av: Tarzan

Jag tycker själv att jag uppförde mig väl (vad jag kan se på bilderna). Att jag fick så bråttom till bilen var för att jag inte skulle behöva hoppa in i ditt "fängelse" igen. Snällt av dig att jag fick följa med till skogen.

Många slickar

Tarzan

2008-08-04 @ 20:07:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback