Dan före...

... dopparedan försvann lixom självaste dopparedan och snart är även Juldagen passerad!

I förrgår var 2-beningarna iväg och firade LILLEJUL hos MOSTER & Dag (jag fick inte följa med dit i år för det fanns redan en hund där, Morris en liten lurvig en har jag fått berättat för mig). Men det gick absolut ingen nöd på mig, jag var och firade SNÄLLE FABRORN och myste med SNÄLLA TANTEN istället.

Jag blev dock lite konfunderad när sängen min och paket nr 23 togs med när jag bara trodde att vi skulle gå ut på en liten promenix, men det visade sig att jag dessutom skulle sova över hos dom för första gången. Men jag är en stor kille nu så det var inget problem alls.

MOR & FAR kom och hämtade mig redan kl 8 igår morse, då hade jag redan varit ute med SNÄLLA TANTEN. När vi kom hem så fick jag öppna paketet som tomtenissen varit och lämnat på natten/morgonkvisten. Jag undrar hur han visste att jag önskade mig en metallapportbock? men tydligen så har TOMTEN koll på allt och alla. Sedan fick jag öppna min 24:e benkalenderklapp och där fick jag ett ben med ett rött hjärta på. Det känns redan tomt nu... inga paket hänger där i benet och dinglar längre (men snart är det jul igen!)

Strax efteråt så begav sig resterande flockmedlemmar iväg till MORFAR & Kerstin för att inta lite julefrukost, att jag fick stanna hemma gjorde inget, jag hade redan fått min frukost och jag gillar att ta mig en liten lur därefter. När flocken kom hem igen så gick jag & FAR en långlång runda medans MOR bakade de traditionella julbröden som vanligt.

När alla var nyduschade och julefina & alla klapparna nerpackade så åkte vi iväg till MORMOR, Allan & Tarzan. Jag och Tarzan sprang av oss det värsta springet i rastgården först. Sedan såg vi på Kalle Anka & CO innan hela härligheten (julmaten) dukades fram och MOSTER med familj anlände. Efter maten kom TOMTEN och delade ut alla klappar och det var inte lite skall jag lova:
Här ser ni när Tarzan och jag öppnade klappar för fulla hundar:


och öppna paket kan vara svettigt värre:

Viggo, Shiva & Vittra så här lång har väl aldrig era tungor varit, eller?

Idag har det mest varit en slappedag, men så klart har jag prövat & lekt med mina klappar. Jag & MOR fick jättebra klappar.
Jag fick:
Av Lakkan & Marie ett jättefint "Back on track" täcke, en rolig repboll, 6 st vittringsapporter.
Av Tarzan en rolig elefantleksak.
Av Sigge en påse laxgodisar + en benring. MOR höll på att svimma av doften när påsen öppnades... så dessa kommer nog aldrig att laddas i "godisautomaten" men de går ju att ha dom i fickan oxå.
Av Sofie en packe ekologiska bajspåsar.
Av MOR & FAR den långa tungan på bilden ovan (den var alltså inte min äkta)
MOR fick:
Av mig ett roligt USB-minne + ett par Trekking Gaiters.
Av LILLMATTE Per Gessles nya skiva.
Av ÄLDREMATTE 2 jättefinablusar inköpta i Thailand.
Av Eva (hennes bästis i Sthlm) en kokbok.
Av Marie & Lakkan 6 nya bordstabletter med jättefina bildmotiv, en huvudmassage-stav, ett par fina Ullstrumpor med Flatte-motiv.
Av FAR ett kuvert med följande innehåll:
Ett vykort på en varg, med texten: "Tålamod är konsten att hoppas" på framsidan och på
baksidan hade han själv rimmat:
När du nu skall till Lisa
ska du sedan få visa
Att när du på apellplan stod
och hade ett jätte tålamod
Att Walle från en nia
hade konsten att fixa en tia
Vad duktigt av FAR och vilken bra julklapp, nu kan vi alltså få ta del av Lisas kunnande många timmar till :-)

Vid 17 snåret kom FARMOR på besök och när det vankas gratismat så dök oxå ÄLDREMATTE och LILLMATTE & den långe smale upp och igen hade vi en liten trevlig familjesammankomst. 

Nu har jag varit ute på sista rundan och upptäckte att dom jäklarna nu har börjat med det jädrans smällandet igen. Varför kan dom inte acceptera att det är förbjudet? Jag förstår inte det roliga i det hela, dom får ju inte ens hämta något efter smällandet! Sigge, jag hoppas du slipper smällandet på Torsö och så klart att alla ni andra där ute i vårt avlånga land oxå slipper skiten. Skall vi inte ta och bestämma att vi sätter gaddarna i rumpan på varendaste en som sätter fyr på en smällare? Jag tror faktiskt att dom skulle sluta med dumheterna sedan då.

Nu känner jag mig ganska redo för att nanna kudden faktiskt och imorgon har det utlovats att jag skall få åka till Spillepengen och springa av mig lite medans FAR skall fixa något med inställning med GPS:en som MOR gav honom i julklapp. Smart drag av MOR att ge en sådan till FAR fast att det är hon som behöver den mest. På så sätt så kunde hon få annat istället oxå :-)

GOD FORTSÄTTNINGEN PÅ ER ALLA!

Kommentarer
Postat av: lotta, Juni o Cola

ojoj, va fina presenter!! jag sitter uppe o har ONT I HALSEN!! dricker te:(kan inte sova:(isch, inge kul:( god fortätttning;)

Postat av: Shiva & Vittra

Jösses vad julklappar! Du har verkligen varit snäll i år Walle. Snygg tunga oxå. Längre än våra men ungefär lika vår föregångeare Latisha...hennes var lååång ler



Ha det gott och njut av att ha familjen samlad!

2008-12-26 @ 18:49:05
URL: http://shivaovittra.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback