Hur kunde...

.. hon, MOR alltså.

Hon hann knappt inom dörren här hemma efter jobbet, knappt heller hälsa på mig förrän hon skulle ge sig av igen, men telefonsamtal hann hon med flera stycken t o m!

Efter ca 2 timmar kom hon hem igen och bara spred igenkännande dofter omkring sig, jag luktade direkt att hon varit hemma hos Lakrits & Knappen.

Jag krävde en förklaring, fick en förklaring, vilken jag så klart accepterade då jag hörde att Marie skulle överraskas på sin stora examensdag och då hade det blivit lite väl mycket om jag & Elliot oxå hade kommit infarandes. Marie blev tydligen väldigt överraskad, för när hon fick syn på MOR & Ann i dörröppningen så hade hon uttryckt sig med orden: "VAD FAN GÖR NI HÄR?" Men välkomnandet hade därefter övergått i en glädjens tecken och presenterna kunde överlämnas utan risk för att få dem i huvudet. 

Det har alltså från MORS sida hållts på och fixats & trixats här hemma de senaste dagarna. I lördags hörde jag att MOR försökte reka med Marie om vad som skulle hända. Dock räckte inte informationen som hon fick, Maries syster Ellinor samt Maries mamma fick oxå blandas in på ett hörn och med allas gemensamma krafter så blev överraskningen så lyckad som det var tänkt. Det är kul när saker & ting går vägen!

Hur kvällen med familj/släkt och senare oxå festen med alla andra nyexaminerade läkare avlöpte hoppas vi få lite rapport om imorgon då jag förhoppningsvis skall få apporteringsträna och sedan busa lite eventuellt oxå. Jag hoppas att Gudruns & Pers lillebror inte drar in över Lakritsskogen för då får vi nog snällt hålla oss inomhus.


Kommentarer
Postat av: Lakrits

Det var för ett ädelt ändamål som hon lämnade dig. Och du tyckte ju det var ok när du hörde förklaringen. Synd att ni inte också kom men vi tog ju igen det igår.

2008-01-20 @ 15:38:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback