Nyckeln...

... finns nu i säkert förvar och så här gick det till:

MOR ringde hissbolaget OSIS, passande namn, eller hur? De lovade att ringa tillbaka och bestämma tid för återlämning eftersom att MOR var tvungen att legitimera sig. När klockan var 10.30 ringde MORS mobil, hon svarade och följande samtal påbörjades (OBS! försök att  läsa det med lite brytning):
-Hej, jag ha din nuckel
-Förlåt?
-Hej jag ha din nuckel
-Ringer du från hissbolaget OSIS?
- Ja jag ha din nuckel, kan du komma nu till dorren?
- Nej, det kan jag inte för att jag är på mitt arbete. Ni skulle ringa innan och bestämma tid.
- Mig inte veta, kan du komma hämta nuckel?
- Nej
- Kan jag stoppa brevlåda?
- Ja det går bra
- Vad du heta, vilken våning?
- 5 våningen, Lindeblad står på dörren
- Kan du vara kvar i luren tills jag komma upp
- Självklart
- Jag nu uppe, vad du heta?
- Det står Lindeblad på dörren och där finns ett märke på en hund
- Labrador?
- Ja
- Jag stoppa ner nuckel nu oooops något komma
- Ja det var säkert hunden, tänkte inte på att han var hemma attans också nu äter han nog upp den
- Nä, du skoja med mig?
- Ja det gör jag. Tack för hjälpen.
- Tack själv

Lite taskigt av MOR att först påstå att jag var en Labbe, sedan extra taskigt faktiskt att skrämma upp den stackars hisskillen genom att säga åt honom att jag nog kom till att äta upp nykeln.

Nu är det tyvärr bara att vänta på den förbaskade räkningen, för det är nog inget som kan tänkas glömmas bort. Men jag har sagt till MOR att jag kan avstå från lite godsaker om det kan underlätta,  alla familjemedlemmar måste dra sitt strå till stacken tycker jag!

Kommentarer
Postat av: Lakrits

Lite snurrigt minst sagt. Tror inte heller att du skulle äta upp nyckeln och håller med om att det var lite oschysst att kalla dig för Labrador. Jag menar...en flatte är en flatte, en labbe är en labbe. Men skönt att nyckeln är tillbaka om än det blev jädrans dyrt. Det verkar vara mycket oförutsedda utgifter både i din och min flock just nu.

2008-02-01 @ 08:45:12
Postat av: Sara

Ha, ha! Kul återgivning av samtalet. Så bra att "nuckeln" är på sin rätta plats igen, för vad skulle den nere i hisschaktet att göra?

Postat av: Wallander

Lakrits, jag tror MOR tänkte att det kanske inte var riktigt rätt läge att tillrätta visa honom.

2008-02-02 @ 08:30:43
Postat av: Wallander

Sara, kul att du gillade inlägget, jag är rätt nöjd själv oxå.

Definitivt hänger nuckeln bättre på sin krok i hallen än på golvet i hisschaktet. Jag tycker att det är väldans korkat att det måste finnas så stora springor i en hiss, men det är säkert bara för att hissbolagen skall tjäna en massa pengar på att hämta upp folks nertappade grejor.

2008-02-02 @ 08:35:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback