Stormy...

... weather har det verkligen varit idag, framför allt på eftermiddagen/kvällen.

I förmiddags var vi ute på en långrunda och på ett ställe där vi gick uppför en backe var det väldans motigt, det blåste så in i bomben, t o m mina öron vände sig ut och in av blåsten.

Efter ytterligare en tur med LILLMATTE så beslöt vi oss för att stanna inomhus i värmen och heja fram Sverige i handbolls-EM. Den matchen var så spännande så vi beslöt att titta på nästa match också och tro det eller ej vi såg även på den tredje. Vilka rysarmatcher!!!

När blåsten avtagit lite så gick jag & MOR på en runda och vi passade på att träna lite lydnad. Det fungerade ganska bra. Jag har lite svårt att vilja hänga på MOR på fritt följ (trots godislockelse). Men stannandet/läggandet under gång funkar, lixom platsliggningen & inkallningen. MOR vågade sig dessutom på att slänga iväg repbollen trots att hon var tveksam till om jag skulle komma tillbaka eller istället tramsa mig. Jag valde att komma tillbaka, dock släppte jag repbollen lite för långt ifrån henne... men ett lite framsteg var dock detta att jag bara kom in till henne.

Varje gång jag & MOR går ut så lägger hon en godisbit i fönsterkarmen i trapphuset på vår våning. Denna får jag sedan hämta när vi kommer hem igen. Tidigare så har det inte varit så noga med hur & var jag suttit innan jag fått klartecken på att få hämta godisbiten men nu är det tydligen nya regler. Jag måste sitta kloss intill hennes vänstra ben. Ibland försöker jag tjuva en liten bit... men se det går hon inte på hon ger sig inte förräns jag sitter där hon vill ha mig.Ikväll när vi kom upp så stack jag ut från hissen, bort till ytterdörren där jag väntade på MOR, när hon oxå var framme vid dörren så satte jag mig klossintill utan att hon behövde säga ett ord. BRA VA? Tänk att jag har kommit på det alldeles själv att om jag gör rätt från början så är godiset snabbare mitt.

Hoppas inte det blir likadant busväder imorgon, varken förmiddag eller eftermiddag. På förmiddagen skall jag apporteringsträna & på eftermiddag har jag en liten date med Lakrits och då är det alldeles säkert dags för en TJOCKKORVSRUNDA! Köttebullar ligger på tining har jag luktat mig till... undrar om dom skall med till Harlösa för då blir det nog mitt belöningsgodis imorgon, ja då skall jag banne mig jobba på bra. Bra arbete belönas alltid säger MOR!

Nej det är nog bästa att jag går och knyter mig nu så att jag orkar med morgondagen.

Kommentarer
Postat av: Lakrits

Blåsigt var det minsann igår. Tur att vi inte är så höga som tvåbeningarna för de verkade ha problem.

Kul att det gick bra när ni tränade igår!

2008-01-27 @ 22:28:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback