Undrar om jag...

.. inte skall starta ett eget "Waktbolag"?

Jag tror det skulle kunna löna sig i vårat hus. För för tredje gången har MOR nu fått ringa vaktbolaget G4S för att någon låst in sig på toaletten i våran tvättstuga.

Först kom en bil...  jag, LILLMATTE & MOR fick hålla koll från vårt v-rumsfönster, sedan kom en bil till och när dom var 2 vakter så vågade dom sig ner. Vi fick då förflytta oss ut till balkongen för att se vad som skulle komma upp från källaren.  Denna gång kom det två "söta pojkar" som tydligen inte hade  någon annanstans att sova på.

Ledsamt...men i vår tvättsuga är dom inte tillåtna att bo i alla fall!

Jag har funderat & funderat, hur fasicken kommer dom in dit? Inte kan väl boende i vår trappa släppa in dom, jo det måste nästan vara så. Att dom kommer in genom första entredörrarna kan jag köpa... men hur kommer dom in genom den inbrottssäkra källardörren????

För att inte MOR skall utsättas för fler obehagligheter så hade FAR den ultimata lösningen: "DU FÅR HELT ENKELT LÅTA BLI ATT TVÄTTA PÅ KVÄLLARNA". MOR funderar fortfarande på när HON då skall göra det eller så kanske hon funderar på när FAR annars kan tvätta  på dagarna!

Kommentarer
Postat av: Sara

Ja, dom kan väl anställa dig, Walle? Jag tror säkert att du hade varit perfekt som vakthund - för inte skulle du sälja hus, hem och tvättstuga för en liten korv väl???

Postat av: Wallander

Så klart jag inte skulle...
eller kanske skulle jag kunna det, hm skulle kunna bli ett svårt val just när korven erbjuds.

2008-01-28 @ 12:35:28
Postat av: Lakrits

Håller med om att det vore ett svårt val. Tror inte jag blir någon bra vakthund.

2008-01-28 @ 16:50:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback