Efter...

... ösregn kommer solsken efter solsken kommer hagel efter hagel kommmer solsken, ja så har det hållit på.

Oj vad vädret har skiftat denna helg och snabbt har det gått. Igår kväll fullständigt vräkte det ner och det regnade fortfarande imorse när vi var ute och slog en liten drill vid 7-snåret. När vi vaknade nästa gång runt 8.30 hade det slutat regna. Vi åt frukost och tog det lilla lugna sedan var det Spår-tajms-dax.
 
Jag fick börja och jag borde nog egentligen låta bli att skriva om resultatet för jag betedde mig som en klar nybörjare. Visserligen har det regnat mest hela tiden sedan spåret lades och visst fanns det viltlegor & viltspår men jag borde nog ha kunnat koncentrerat mig lite bättre. Men en sak som förvånade mig jättemycket var att MOR inte brydde sig speciellt mycket om att jag spårade ur mest hela tiden, hon tillrättavisade mig lite när hon tyckte jag borde använda näsan lite bättre och när jag kom rätt så fick jag höra att det jag gjorde var bra. Men på vägen till bilen muttrades det lite om att jag kanske skulle backa bandet lite även här, dvs börja om med lättare spår . Ha ha,  MOR tror nog att jag glömt bort hur man spårar men det har jag inte, jag bara trilskas lite och trilskas är något som jag är väldans bra på. Lakkan gick det bättre för men hon spårade sedan tyvärr på Maries, MORS & mina spår, vi hade tyvärr olyckligtvis gått runt spåret lite när vi gick ut från spårslutet, men SHIT HAPPENS!
Men starbilden är ganska fin:

Vi for hemåt igen och så fort vi kom ur bilen så drog vi till vattnet och jag hoppade i och det var så sköööööööööönt att svalka sig. Att schäferkillen i huset bredvid stod på sin brygga och kollade in oss brydde vi oss inte ett endaste dugg om.

Sedan sätter man det bästa man har på bordet:

Nu en bildkavalkad på hur en svensk sommar i Småland kan vara. Strålande solsken ena minuten:

och fullt ösregn strax därefter:

För att 10 minuter senare vara så fint att man kunde ligga ute och käka mumsigt "grillspett", här ligger jag:

Här ligger Lakkan:

När huset skulle städas, ja då åkte vi ut och fick i uppdrag att vakta alla saker som skulle med hem igen:

Känns lite tråkigt att vara hemma igen... men jag har i alla fall döpt om BASTUDDEN till BÄSTUDDEN!

Kommentarer
Postat av: Lakrits

Tack för en alldeles underbar helg i det allra bästa sällskap man kan tänka sig!



Matte hälsar också att allt var väldigt mysigt och avkopplande och att det var väldigt roligt att Helene också kunde följa med!

Postat av: Tessie

Vilken helg!!!! Super mysigt att tillbringa i en stuga med sin käresta.

Hoppas att ni får många sådana helger framöver.



Ang: spårningen så är det jätte svårt att spåra efter ett sådant ösregn all vittring bara är borta hur man än letar, vår Alfatik Ronja hade problem i går och hon är ju ändå rutinerad spår hund (säger hon ialla fall) din matte vet ju vad du kan eftersom det står Svch framför ditt namn eller hur Walle!

2008-07-21 @ 09:36:03
URL: http://tessietosingsdagbok.blogg.se/
Postat av: Mia

Jag har sagt det förut - man kan inte ligga på topp jämnt! Det går upp o ned, så nästa gång spårar du säkert hur bra som helst!

2008-07-21 @ 23:07:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback