Efter vår kommer...

... tydligen vinter nuförtiden.

Igår tränade vi Lomma i solsken med inslag av regn, idag var det rena snökaoset när vår Tävlingslydnadskurs hade sin start.Jag var rädd för att 1:a kurstillfället skulle snöa inne när MOR kom hem från jobb och såg ut som en snögumma. Men ingen ringde så vi gav oss iväg, tog oss dit utan några större problem, ja hastigheten var betydligt lägre pga att sikten var sämre men annars gick det bra.När vi kom fram fick jag stanna kvar en stund direkt i bilen. Vår nya instruktör Bent ville prata lite med våra mattar & hussar först och se till att få betalt innan kursen startar. När jag fick komma ur bilen möttes jag av oerhört vackert vinterlanskap. På delar av apellplanen så låg snön alldeles orörd och jag var tvungen att titta lite extra, sedan fick vi skynda oss bort till de andra kursdeltagarna. 5 st var vi idag, förutom mig så var det Lakrits & Zappy, sedan var det en tollare med namn Doglas och en blandrastik vid namn Laika , cockern Milton var den som saknades idag.

Pga av det hårda vintervädret så blev det bara ca en 1/2 timmes kurs idag (ett extra kurstillfälle får vi på slutet). Idag fick vi bara visa upp för Bent hur vår linförighet fungerar. För min/vår del så gick det väl lite si så där, Lakrits fanns ju där på väldigt nära avstånd och jag ville ville... nästan hela tiden.

Påsken börjar närma sig med stormsteg och om jag har hört rätt så verkar det bli en hel del kuligheter under dessa dagar, spårning på lördag, lydnadsträning på söndag och sedan GB-träningen på måndag. 

Undrar vad det kommer att bli för årstid imorgon?


Kommentarer
Postat av: Lakrits

Ja det var lite konstigt igår. Jag var också intresserad av dig men chanserna var dåliga. Om matte hade släppt mig så hade jag hälsat på dig men det insåg hon nog. Suck.

Vi fick krypköra hem. Matte morrade där framme men jag tog det med ro.

Måste säga till matte att öva scarfsknytning ikväll så att jag kan få på mig den!

2008-03-18 @ 09:23:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback