Idag...

... kom protokollet från mitt senaste spårprov .

Det skiljer sig inte så väldans mycket från mina andra tidigare protokoll.

Ordinarie prov 2008-02-24:
Bra förhållande (dock lite regn kvällen/natten innan)
Domare: Ingvar Persson
Start & sträcka 1 - Tar snabbt an spåret, klarar utan tvekan
Vinkel 1: Klarar med ringning (återgång)
Sträcka 2: Mindre tappt
Vinkel 2: Klarar med ringning
Sträcka 3: Klarar utan tvekan (bloduppehåll)  
Vinkel 3: Klarar utan tvekan
Sträcka 4: Klarar utan tvekan 
Vinkel 4: Klarar med ringning (bloduppehåll)
Sträcka 5: Klarar utan tvekan
Spårslut: Klarar utan tvekan

Erhållna poäng Spårningsförmåga: 5  = utmärkt
Moment 2 Arbetstempo: 6 = lämpligt
Moment 3 Självständighet: Ej behövt ingripande eller hjälp
Moment 4 Skottprövning: Godkänd

Tid: 24 min
Summa: 37 poäng (-5 pga de små ringningarna)
Allmänt omdöme: Hunden gör ett bra spårarbete vilket gör att han får ett 1:a pris i öppenklassen.

Imorgon skulle MOR & Co åka iväg och lägga spår inför lördagens spårning, men tyvärr så blir det inställt pga av vintervädret som har dykt upp så plötsligt. Alltså blir det inget spårande denna helg. Synd, jag var lite upplagd för det faktiskt, men vädrets makter kan man inte rå på.

Kommentarer
Postat av: Sara, Östen och Sudden

Glad påsk Walle och Helene!!! Hoppas ni får många goda påskägg!

Postat av: Kia

Glad Påsk önskar Kia o gänget!

2008-03-21 @ 14:32:35
URL: http://www.kennelspaderdamens.se
Postat av: Anonym

Glad Påsk!
Vilket (o)väder vi fått. Fast vi trotsade snöglopp och vind och åkte till Revinge och spårade idag. "De sista entusiasterna", blev vi kallade av Bent (er instruktör på lydnadskursen), som råkade köra förbi. (Han steg inte ur bilen :D)
Tyvärr kan jag
inte komma på måndag och kolla på alla era framsteg, men det jag har läst i bloggen, verkar lovande ...
/Heléne och Zico

2008-03-21 @ 15:34:50
Postat av: Lena och G & G

GLAD PÅSK ÖNSKAS ALLA LINDeBLADARE!!!!!!

Hoppas att vi Malmöbor inte regnar bort under påskhelgen!

2008-03-21 @ 16:18:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback