Min matchvikt...

... är just nu 32.4 kilo.

Jag har varit och besökt Prima Liv ikväll. Någon viss person har visst lurat i MOR att vi med all sannolikhet skall kunna ha kommit så långt med apporteringen till hösten att vi skall kunna anmäla oss till ett jaktprov. Skulle det bli aktuellt så kanske det inte blir i Sverige och skall man till Danmark så måste man vara rabies vaccinerad. 

Processen är i alla fall påbörjad nu, sedan får vi se vad som händer framöver.

Det kändes lite underligt när Kerstin stack till mig i nacken... men efteråt så följer man ju så gärna med bort till kylen och får sig en godbit, så det är absolut värt mödan.

Kommentarer
Postat av: Vittra

Jag var oxå och fick spruta i nacken igår! Men inte sjutton fick jag följa med till någon kyl...*skakar på huvudet* Fick inte ens godis! Matte hade glömt..hur kan man glömma det?!?! Min matchvikt är 28,4 kg. Jag är inte lika välmusklad som du. Å så är jag ju tjej..

Postat av: Tessie

Vad kul:=)(inte själva sprutan alltså)att du oxå får sprutor i nacken mot de dära rabies, det får jag med, vi var hos tant Birgit förra veckan och började med mina, så då kan vi kanske ha följe till Danmark någon gång OM vi får till det där med avlämningarna mm.
Min match vikt låg på 26,1.

2008-03-14 @ 07:41:50
URL: http://tessietosingsdagbok.blogg.se
Postat av: Enzo

Matte har precis fått kallelse att det är dags att vaccinera mig igen. Får se om hon också bestämmer sig för att jag ska kunna åka till Danmark. Det verkar som om matte inte kan bestämma sig riktigt där.

2008-03-14 @ 19:17:20
Postat av: Lakrits

Jag har fått fyra sprutor! Är ju helt sönderstucken i nacken. Fast jag fick ju dem inte samtidigt såklart. Efter två och lång tid blev jag tappad på blod men jag hade ju alldeles för lite antikroppar så det blev två sprutor till.

Du får se till att äta upp dig lite mer. Jag gillar inte att jag väger mest med mina 33 kilo. Jag är ju tjej. Men en robust en som tål riviga lekar.

2008-03-14 @ 19:52:24
Postat av: Wallander

Vittra, jag säger bara BYT veterinär... köttbullar är ett måste och jag lovar det finns hur många som helst i deras kyl. Tydligen populärt att få sprutor i nacken nuförtiden.

2008-03-14 @ 22:48:52
Postat av: Anonym

Tessie, ja vi får väl allt se hur vi utvecklar oss... t ex vattenapportering har jag inte tränat mycket på, sista gången jag försökte så skakade jag mig så fort jag bara hade en endaste klo på fast mark och det får man tydligen inte. Skall bli kul att se hur MOR skall tackla det "problemet" så småningom.

2008-03-14 @ 22:54:22
Postat av: Wallander

Enzo, jag tror inte att din matte kommer att bli så svår att övertala, allt har ju lossnat för dig nu.

2008-03-14 @ 22:56:09
Postat av: Wallander

Lakrits, det var lite taskigt att de där tillräckliga antikropparna hade bildats, men är det inte snart tid att kolla blodet igen?

Äsch vikten spelar ingen roll huvudsaken är du är den du är för mig.

2008-03-14 @ 23:04:46
Postat av: Guinness

Hej Lakrits!
Jag kan glädja dig med att jag slår dina 33 kg.

2008-03-15 @ 12:02:56
Postat av: Grappa

Min matchvikt är 4,8 kg. Jag är stor tös nu!!!!!!!!

2008-03-15 @ 15:55:48
Postat av: Lakrits

Hej Grappa! Hur gammal är du nu? När matte hämtade mig vägde jag lite över sju kilo. Då var jag nästan nio veckor. Jag var ganska stor redan då tror jag.

2008-03-15 @ 17:12:53
Postat av: Wallander

Grappa, jag träffade förresten din brorsa Albin & din pappa idag, dom hälsade till dig. Men jag tyckte nog att Albin verkade att ha lite högre matchvikt än 4,8 kg. Men om du är stor tös redan så är han ju en stor påg. Förresten hur har du det utan brorsan din, vem terroriserar du nu, husse eller?

2008-03-15 @ 19:17:05
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Grappa

Jag är 10 veckor exakt idag. Jag har varit i Falsterbo och spanat in havet. Men jag ville inte blöta ner mig, inte ens tassarna. Jag tycker inte alls om när det är blött.
Jag tror att jag ska träffa Albin någon gång i påsk. Det ska bli roligt att få busa med mina syskon igen, det var ju ett tag sedan. Fast det är lika roligt att busa med Guinness, tycker jag. Saknar honom lite, han bara försvann när jag låg och sov igår. Men morsan säger att han kommer tillbaka imorgon.

2008-03-15 @ 20:59:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback