Ugglor i...

... mossan? Nej inte i spår 16 i alla fall.

Men jag måste erkänna att jag tycker det är lite svårare att spåra i mossa, hade ett mindre tappt på dagens 1:a sträcka men jag spottade därefter upp mig rejält. Jag hade inga som helst problem med att ta mig över bäcken på sträcka 2, men MOR stackarn med sin hälsporre och onda höft hade desto större problem. Hon hamnade tyvärr med ena foten/benet ner i bäcken som dessutom var lite dyig och hon hade det inte helt lätt att ta sig upp eftersom kanterna dessutom var lite hala. Jag är nästan säker på att stövlarna hennes åker på i förebyggande syfte nästa helg så att hon kan vada över om det skulle behövas.

Det gick himlans bra för mina polare Elliot & Lakrits oxå idag.

Jag & Elliot delade bil idag också idag och inte heller denna gång fick vi hälsa på Lakrits, men jag kom närmre henne än Elliot faktiskt för jag fick sitta i hennes bur när hon spårade... och jag vill lova att det var som att ha henne där trots att hon inte var där. Jag hade inte ens tid att fundera över att jag blev lämnad ensam, jag hade fullt upp med att snusa på hennes fäll.

Det blev ju som sagt en tur inom TEBA. MOR köpte ett ben som såg väldigt smarrigt ut till mig och som jag fick när vi kom hem, men tyvärr gillade jag det inte... det smakade för mycket rökt (tur att MOR bara köpte ett). 

Ps. Jag måste berätta att jag fick gå lös nästan hela morgonrundan idag och det gick superbra, så fort MOR kallade på mig så kom jag som ett skott. Jag har börjat fatta galoppen lite nu, dvs sköter jag mina kort så får jag godis när jag kommer in till MOR.


Kommentarer
Postat av: Elliot

jag gillar inte heller när ben är så där rökta...tror att det ligger i släkten=)
lr så är det för att matte har sagt att jag inte får röka.....haha!

2008-03-16 @ 18:08:59
Postat av: Lakrits

Oh, jag gillar rökta ben. Fast det som jag smakade nyss nämligen rökt vildand är det godaste som finns. Den var sparad sedan julas i frysen och behövde ätas upp. Mums. Det var så gott så mattes byxor blev alldeles blöta för det bara rann från min mun. Kunde inte hjälpa.

2008-03-16 @ 20:08:57
Postat av: Vittra

Min mage är oxå lite känslig när det är hårt rökt. Men det är GOTT! Min mage är dessutom känslig för köttbullar...Visst är livet orättvist!

Psst.. min matte har härmat din MOR och snott din "Tass-tryck" knapp! SKÄLL på henne Wallander!

Postat av: Wallander

Vittra, det finns en flattetjej som har en stålmage, det är Lakrits min "tjej" hon tåler banne mig allt... pizza, TJOCKKORV, kinamat mm. Min mage är inte så van vid mer än torrfoder & köttbullar, får jag något annant så kommer magen min lite i olag. Men jag måste erkänna att jag tycker lite synd om dig som dessutom blir lite kass av köttbullar, vad får du för gott istället?

Förresten hälsa din matte att det är helt OK med "TASS-TRYCK"-kopieringen.

Elliot, får man sådant gott godis som din matte bjöd mig på på träningen idag, så kan man gott låta bli de där rökta benen som man bara snabbt smakar på och sedan ratar.

2008-03-17 @ 00:25:51
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Elliot

Ja du de där kokta köttbitar...mmmmm.Hur goda var dom asså?
Det är inte så att jag inte tål rökta ben.....ja bara inte gillar dom=( Förresten har matte sagt att man inte ska röka innan man pussar någon - å de gör man ofta - ju!!!

2008-03-17 @ 08:46:57
Postat av: Lakrits

Chicken Nuggets är också en höjdare! Jag fick i Stockholm en gång när jag var mycket mindre och väntade med Yster på matte som var ett ärende.

2008-03-17 @ 21:54:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback