Balkong...

... föremål!

Jag trodde att jag hittat något smarrigt på balkonggolvet ikväll, men jag var lite tveksam till om det var något ätbart för det rörde lite på sig. Jag stod och funderade en stund men denna stund blev för lång... MOR hann komma och undra vad det var jag stod och glodde på. Hon tog upp det lilla krypet i sin hand och upptäckte till sin stora förskräckelse att det var en stor fet jävla fästing. Vi sprang det fortaste vi kunde till toaletten och den jäkelen blev dränkt i toalettstolen.

OM fästingar tycker vi INTE och det stora FRÅGETECKNET är fortfarande, hur har den hamnat på balkonggolvet? MOR tror att jag haft den med mig in... varför skulle jag ha det... jag gillar dom ju inte ens!

Kommentarer
Postat av: Zappy

Tänk jag har också haft närkontakt med ett kryp idag! Något kröp omkring på stenarna på uteplatsn som jag blev mycket intresserad av. Jag höll mig på avstånd för det verkade lite läskigt. Men när matte också kom och ville titta vad det var blev jag lite modig och satte tassen på det. Men det skulle jag inte gjort! För det var en stor humla och den stack mig i tassen. Det gjorde skitont men jag sa inte ens pip. Men jag kröp undan och slickade och slickade på tassen och då kändes det lite bättre. Matte höll också tassen i kallt vatten för hon trodde det skulle hjälpa. I vilket fall som helst haltade jag sedan hela eftermiddagen men nu är det bra igen. Har precis busat en bra stund med min granne Nero i trädgården. Aldrig mer ska jag känna på en humla!

2008-05-08 @ 20:48:22
Postat av: Enzo

Vad läskigt med humlan Zappy! Tur jag inte träffat på någon sådan. Däremot fästingar... Igår när jag och matte tränade hamnade vi i en riktig fästinguppfödning. Först medan vi tränade borstade matte bort flera fästingar som kröp på mig. Sedan plockade hon bort ännu fler krypande otäckingar på mig innan jag fick hoppa in i bilen. Inomhus i mormors kök tog matte minst 15 st äckelfästingar som kröp på mig. Brrrrrr!

2008-05-08 @ 22:27:59
Postat av: Anonym

Zappy, ibland är det farligt att vara för närgången, tur att det inte var nosen du behövde lägga i blöt. Skönt att det gick över ganska snabbt så att du kunde leka med grannhunden Nero. Förresten vilken ras är han av?

2008-05-08 @ 22:50:36
Postat av: Wallander

Enzo, fy farao med så mycket otäckingar på en och samma gång. Hoppas att din matte fick bort alla på dig. Hur gick det med din matte då, kröp dom på henne oxå? Usch, jag ryser mer & mer ju mer jag föreställer mig alla krypen på dig. Jag tycker att ni skall välja en annan plats för träning nästa gång.

2008-05-08 @ 22:57:07
Postat av: Lakrits

Usch vad trist med tassen Zappy. Tur som Wallander säger att det gick ganska snabbt över.



Fästingar är ena otäcka djävlar säger min Matte.

2008-05-08 @ 22:57:24
Postat av: Enzo

Yes, matte plockade en på sin hals. Sedan tyckte hon att det kröp över allt så alla kläder åkte av och blev rista.

2008-05-09 @ 07:55:20
Postat av: Zappy

Nero är en blandras av i princip okända ingredienser. Men han har svart labradorpäls och han är bara något större än vad jag är. Och så är han väldigt snäll. Vi har jättekul tillsammans.

2008-05-09 @ 08:11:30
Postat av: Carina, Shiva & Vittra

Usch ja, fästingar är ett otyg... man plockar och plockar... grr


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback