Tuppen i...

... hönsgården!
Här ligger jag framför tre snygga töser, fr v Lakrits, Vira & Fanny:
image556

Idag har vi varit på Ängshög igen och tränat lite. 

Vi började på ängen bakom bostadshuset, började med lite markeringar och dessa gick bra, avlämningarna gick allra bäst när MOR satte sig ner i det våta gräset.
Ibland är det lite tråkigt att ligga och vänta på sin tur:
image557
När de andra tränade på stoppsignalen på ett för mig för avancerat sätt så gjorde vi det lite enklare MOR & jag. När vi var klara så fick jag lite passitivitetsträning tills de andra var klara.

Idag fick vi oxå vattenapportera lite. Vilka lyckostar dom är Vira & Fanny som har en damm så nära sig att utnyttja till träning. Jag är ingen jättevan vattenapportör så jag tog det lilla lugna. Jag simmade ut och hämtade in apporterna och det var det viktigaste. Vadarbyxorna borde MOR haft på sig för hon kunde inte hejda skakningarna trots tappert försök med resultatet att hennes skor fylldes med vattensörja. Ja så kan det gå!

Vira, Fanny & Lakrits gjorde även här mer avancerade apporteringar, som långa apporteringar över hela dammen. Jag satt & tittade på och kommer förhoppningsvis oxå att kunna simma så långt ut så småningom. Men vi skyndar långsamt, det är nog min melodi.

Kommentarer
Postat av: Carina, Shiva & Vittra

Vilken härlig maskrosäng ni tränade på! Nu är verkligen våren här. Vittra var oxå och tränade vatten igår - och hon behöver inte "övertalas". Gud vad hon simmade, å återvände till vattnet i alla möjliga och omöjliga situationer *grr*

Postat av: Zico-Bus med matte

Hej Walle,
Det ser verkligen jättefint ut där ni tränar och tänk att vara omgiven att 3 så snygga tjejer. Det är nog alla flattekillars dröm!
Tack för grattiset - du kan tro att jag fick ett fint spår på Björka-området. Jag spårade som på räls - 1250 m på 15 min - och då hängde ändå matte som en bromskloss i linan :D
/Zico

2008-05-05 @ 10:26:19
Postat av: Lakrits

Grattis Zico. Såg en skymt av dig idag i Lomma men min matte hindra mig från roligheter :(

Visst var det trevligt igår Wallander. En dag simmar du också tvärs över dammen! Vi ska träna simning ihop i sommar!

2008-05-05 @ 23:07:42
URL: http://vildhunden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback