Andhämtning...

... på flera vis!

Ikväll har vi varit i Lomma och tränat lite lydnad. Vi tränade på jättebra och det där med dragningen verkar falla ut bra, i alla fall när jag slipper linan (kopplet). Men vi fortsätter att jobba på, vi skall nog komma framåt här oxå. För att det är så himla roligt så fick jag även pröva på rutan lite idag... en gång tog MOR dessutom bort belöningshållaren och jag sprang in i alla fall på kommandot. MOR tror detta var mer tur än skicklighet.

Berit & Vira kom oxå och tränade och de hade med sig 2 finfina änder som vi fick ta med oss hem för att ha och träna med. Vi började så klart på direkten när vi kom hem, inomhus. Först försökte MOR att få mig att bara ta dem, det upplevde jag lite jobbigt. Men när hon sedan la dem på golvet och stack sin väg samtidigt som hon sa "apport" till mig så blev det mycket roligare. Som ett skott sprang jag och hämtade den och letade upp MOR i någon av rummen och lämnade av snyggt och prydligt.

Andhämtning I:

II:

III:

IV:

Kommentarer
Postat av: Cissi o Zorro

Mmmm, de där änderna skulle man gärna sätta tänderna i....Matte har ju lagt mina fasaner långt ner i frysen...Hur kul e det??!!! När man vill träna hela tiden. Försöker att se mkt trånande ut, förföljer matte HELA tiden, o lägger huvudet på sned så mycket jag kan så matte ska smälta o ge sig ut... // Zorro

2008-11-04 @ 22:52:39
Postat av: Lakrits

Jag tycker IV ser jätteskön ut. Tänk om jag hade legat där bredvid dig också. Myspys.

Postat av: Vira

Hoppas du inte har med änderna i sängen också!

Matte vill bara att jag har mina utomhus.

Tack för hjälpen vid träningen!

2008-11-05 @ 08:39:22
Postat av: Ia & Kelly

Träna på med andhämtning, så ses vi kanske på ett jaktprov under 2009. Måste bara bli bättre på mitt fotgående, tjatar matte om hela tiden.

/Kelly

Oj håll på att glöma, Matte hälsar och tackar för en trevlig gemenskap på WT.

2008-11-05 @ 10:24:45
URL: http://kellybrown.blogg.se/
Postat av: Anonym

Andhämtning i sängen - det gillar vi. Synd att man inte kan praktisera det lite oftare.

Bilden är oslagbar :D Ser nästan ut som Walle varit på en häftig fest :)

/H&Z

2008-11-05 @ 20:42:13
Postat av: Mia o Viggo

Haha, en sån tok din matte blivit sen hon skaffade dig Walle! Hade hon för 5 år sedan kunnat tänka sig att kasta runt en död and i sin lägenhet? Nä, tänkte inte det va.... Men det är bra härligt att vara en sån här tok tycker jag! Himla kul att träffa Er i söndags. Jag måste även passa på att via din blogg hälsa till Berit o Vira som jag gick tillsammans med på WTet. Stort grattis Berit o Vira! På Ert första WT! Kul!

2008-11-06 @ 00:45:57
Postat av: Margareta, Spot och Bell

En del har pengarna i madrassen men du har kanske stoppat in anden där. Kan vara bra att ha vid ett senare tillfälle. Bra tips!!!!!

Vi ses väl snart på någon träning

/Margareta Spot och Bell

2008-11-07 @ 10:27:43
URL: http://www-anthriscus.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback