Det gick hela...

... vägen idag!

Jag fixade alla moment, några bättre och några sämre men resultatet blev ett 1:a pris och 166 poäng.

Vi kom till Svedala och vädret var soligt men blåsigt, jag kände mig i riktigt bra form. Strax efter oss anlände Lakkan & Marie och vi gick en ganska lång runda tillsammans för att komma ifrån allt "stohej" lite. Medans startlottningen skedde så fick jag snällt ligga och vänta i bilen, men väntan blev inte lång... MOR hade dragit startnummer 4 och det innebar platsliggning i första grupp och det gick så här:
Platsliggande                    10

Tandvisning                      10

Medans vi väntade på våran tur så blev det mörkare och mörkare på himlen och då ekipage 2 var inne så började det hagla/regna. Men som tur så drog det ganska snabbt förbi och när det var dags för våran tur så blev det uppehåll igen. Men inte fasickenhjälpte det, Den kontakt jag har haft med MOR den senaste veckan på träningarna var oxå som bortblåst, resultatet blev dock lite bättre än senast men det är inte bra alltså. Fortsatt jobbande alltså. Domarens kommentar: Ej med, men ändå:
Linförighet                          6,5

Sedan var det dax för den stora utmaningen, skulle jag lägga mig eller ej? Jag gjorde det, om än långsamt tyckte domaren och då fick jag:
Läggande                           7

Inkallning, normalt ett av mina säkraste moment, men idag fick jag avdrag för tempot. Ja visst, jag hade lite svårt att få upp farten, men det var inte lätt på den korta sträckan (hm, undras om det verkligen var 15 meter).

Inkallande                         8,5

Nästa lilla utmaning, ställandet. Jag tyckte att jag var med MOR men det tyckte inte domaren och sedan satte jag mig snett (aj aj).

Ställande                            8,5


Snacka om att jag blev taggad när tävlingsledaren kom mot mig med apportbocken, jag började snausa och ville ta den direkt men då jag inte fick det så fick MOR truga mig lite och då gick det som det gick.
Apportering                        8  


När jag skulle hoppa så stod tävlingsledaren där till vänster med apportbocken i sin hand och jag funderade ett tag på om jag skulle hämta den istället för att hoppa. Så efter viss tvekan hoppar jag, men sätter mig snett så att jag kan fortsätta folkusera på på apportbocken. MOR har flaggat för att det nu kommer att bli en hel del apport-träning.
Hoppa över hinder            9

Slutligen, domaren gillade mig rätt bra: 

Helhetsintryck                   9

Jag är jättestolt över att jag lyckades skrapa i ihop till mitt 1:a pris.
                                                        
Vi har anmält oss till ytterligare 2 tävlingar i år och tills dess måste vi försöka att snygga till poängen lite framför allt när det gäller Linförigheten, Läggandet & Ställandet.

Nu skall jag gå och njuta av mitt grisöra som jag fick som pris av min stolta MOR, som idag oxå gjorde ett bättre jobb, dvs inga DK noterades.


Kommentarer
Postat av: Lakrits

JÄTTESTORT GRATTIS FRÅN MIG OCH MATTE! Nu kan vi tillsammans träna mot Lkl 2 i vår. Det tycker vi ska bli kul!

Postat av: Lena och Guinness & Grappa

NI ÄR FANTASTISKT DUKTIGA! VILKET TEAM NI HAR BLIVIT!



STORT GRATTIS TILL WALLE OCH MOR FRÅN

LENA, TORBJÖRN, GUINNESS OCH GRAPPA

2008-11-16 @ 18:19:34
Postat av: Carina, Shiva & Vittra

Då verkade det ju som om det var MOR som var absolut duktigast idag!! Grattis till er båda!

2008-11-16 @ 18:30:44
URL: http://shivaovittra.blogg.se/
Postat av: Heléne och Zico-BB

WOW WOW WOW!

Jag har varit så nyfiken!

Mycket bra jobbat - vi är malliga över att känna er!

Ropen de skalla

Tårta till alla :D

Tassar&Kramar

H&Z

2008-11-16 @ 18:32:45
Postat av: Berit och Vira

Jättestort grattis till dig Walle och din mor!

Ni är jätteduktiga i allt ni ställer upp på: lydnad, jaktträning och spårande. Vi är fulla av beundran.

Förresten fick du följa med på andjakt?

2008-11-16 @ 20:11:04
Postat av: Ann-Sofi

GRATTIS - GRATTIS



Visst är det härligt när träning ger färdighet!!! Lycka till framöver.



Kramis



Ann-Sofi med flock

2008-11-16 @ 20:13:04
Postat av: Margareta

Ja Walle, se upp i backen för här kommer...........brukar man ju säga men här är det väl på appellplan. Du och din MOR är jätte duktiga så vi säger GRATTIS på din egen sida också.

Vi ses väl den 29:onde. Du har en himlans flax du för det är du som sitter inne med tur-gumman, jag behöver låna henne till den 29:onde säger Bell.

Kram Margareta, Jizza, Spot och Bell

2008-11-16 @ 20:52:57
URL: http://www.anthriscus.se
Postat av: Sara & Salsa

Fick du bara ett grisöra? Den bedriften var ju värd minst ett saftigt märgben, eller en torkad jätteknota. Får nog ta och prata med din MOR... STORT GRATTIS till ett fint resultat.

2008-11-16 @ 20:57:40
URL: http://flatcoat.blogspot.com
Postat av: Mia o Viggo

JÄTTESTORT GRATTIS!

Hurra vad bra ni är! Jag har många gånger tänkt ta tag i lydnadsträningen o starta Viggo men jag vågar inte jag är för nervös, så ett extra hurra för MORS mod! Jjag är jätteimponerad!

2008-11-16 @ 21:21:15
Postat av: Wallander med MOR

KÄRA BLOGGLÄSARE/KOMMENTARARE, NI ÄR ALLA BARA SÅ UNDERBARA... UTAN ER HADE INTE HUNDLIVET VARIT SÅ HÄR JÄDRANS ROLIGT OCH LYCKOSAMT!



MÅNGA KRAMAR FRÅN OSS BÅDA

2008-11-16 @ 22:24:58
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: Lotta och Curry

Så superduperduktiga ni båda är. Grattis till uppflyttningen. Skall bli gott med tårta:) Nu är det bara att njuta av segersöttman. Den är god, den.



Lotta, Curry och Cheia

2008-11-16 @ 22:33:34
Postat av: Carina Lizzi & Toss

Många GRATTISAR från oss i Stockamöllan. Ni är jätteduktiga, (tack för grattiset på min blogg) Det här kommer att gå bra eller hur !!

Mvh Carina Lizzi & Toss

2008-11-16 @ 22:54:59
URL: http://www.charminglizzi.com
Postat av: Ingela med hela familjen

Super GRATTIS!!!! Så duktiga ni är. (Ska vi starta på lydnad någon gång så blir det först när Tessie är minst 6 år och har lugnat ner sig :))

Lycka till på nästa tävling.

2008-11-17 @ 08:47:25
Postat av: Ia & Kelly

Ett jättegrattis till er första plats.

2008-11-17 @ 09:03:53
URL: http://kellybrown.blogg.se/
Postat av: Renée m flock

Hej och tack för hälsning i gb...alltid lika uppskattat!



Grattis till 1:a pris i lydnaden!!



Ja, Ted han är en superkastare -men man vill ju ha möjlighet att leta upp apporten i alla fall...inte som nu bland grenar och annat. Så svåra apporteringar gör vi aldrig! Hunden ska ju lyckas!



Ha en skön höst med alla hundaktiviteter!



//Renée

2008-11-17 @ 12:40:03
URL: http://www.concurro.se
Postat av: Sara

Grattis!!!!! Vad duktiga ni är!!!!!

Kram från vovvarna och mig

2008-11-17 @ 22:11:53
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se/
Postat av: Cissi o Zorro

Ett jättegrattis, vad ni är duktiga!! Kram från Zorro o mig!!

2008-11-18 @ 20:09:48
Postat av: lotta

grattis, grattis...vad kul med duktiga flattar :)

2008-11-18 @ 21:28:39
URL: http://juniocola.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback