GB-...

... projektet i ny tappning!

Söndag och ännu en fridag som vi frivilligt stiger upp och drar iväg på roligheter.

Idag har vi träffat Göran & Bea hela dagen igen. Ett kärt återseende, eller? Jo så klart var det det men idag fick vi se en annan sida än vad dom visat förut. Undrar om det berodde på deras nya fina tröjor med den fina loggan. MOR var inte helt överens om namnet... men i utbyte mot annat kan hon tänka sig att släppa på sin rätt av "varunamnsdelen"

Vi som var på plats idag var Margareta & Bell, Ulrika & Isa, Eva & Kid, Ann & Elliot, Marie & Lakrits, Berit & Vira och delvis Birgitta & Meja (Mejas namn är nu dessutom rättstavat, det är viktiga saker) och vi så klart.

Först fick vi sitta i bilarna en liten stund medans 2-beningarna skulle lägga upp dagens "grillningspass" sedan bar det iväg ut i furet. Redan på utvägen så fick jag känna på Beas "nya" stil och det var banne mig bäst att göra som MOR sa även om hon inte var helt tydlig för annars...

Göran & Bea har inte sett oss apportera och det ville dom hemskt gärna göra. Så väl ute i furet samlade vi ihop oss och så fick vi en och en visa upp våra färdigheter. Dom var tyvärr inte helt nöjda med vad dom fick se hos vissa av oss, men det är ju aldrig sådana där "kunnigheter", dom hittar alltid något som är fel på en. Men hade dom inte gjort det så hade vi kanske bara trott att det hela är ett rent nöje. På mitt sista framträdande i skogen gjorde jag Bea & Göran rejält psykiskt trötta på mig, Bea lyckades jag dessutom trötta ut fysiskt, men dessa två är inte de som ger sig i första taget och tillslut var det banne jag som inte orkade längre. När deras "tummar" verkligen fastnat i ögat så gav jag upp och sökte mig direkt in till MOR efter att jag hämtat dummiesarna och plötsligt blev alla nöjda & glada!  

Sedan blev det en välbehövlig vila innan det var dags att ta apellplanen i besiktning under eftermiddagen. Alla grillades på lite diverse saker som våra mattar önskat att få lite hjälpt med. Lkl 3-träning, promenad-träning, skott-träning m.m. MOR hade så klart bett om att vi skulle få fortsatt hjälp med linförigheten och skall detta lyckas så hänger det minsann på MOR, hon måste agera annorlunda. Jag gillar inte när hon håller på att fäkta och ha sig med armarna. När jag gick med Göran så var det riktigt roligt, han gör det nämligen inte så komplicerat som MOR. Men nu kan jag ju inte riktigt klara det hela utan MORS hjälp, så nu skall klickern komma med i spelet, högerbenet med släpande vänsterben likaså, belöningen kan komma var fasicken som helst men ENDAST när jag gör något riktigt bra. Så jag tror minsann att det gäller att vara på sin vakt.

Som vanligt har dagen varit SÅ givande och jag tror faktiskt att alla lämnade Lomma trötta men mycket entusiastiska och fulla av nya träningsidéer som förhoppningsvis snarast kan ge utdelning. Några av oss går in i "lydnadselden" redan på Söndag andra först helgen efter och förhoppningsvis så startar vi lekande lätt. 

TACK ALLA FÖR EN LÄRORIK & GIVANDE DAG SOM I MITT TYCKE BLEV HELLYCKAD och tur med vädret hade vi oxå :-)

Kommentarer
Postat av: Mia o Viggo

Visst är man tokig som går upp tidigt på sina lediga dagar. Men det är det värt! Låter spännande med G o B, jag som aldrig träffat dem tänker ju på något helt annat när jag ser de två bokstäverna ihop! Men sånt slinker ner mest på sommaren om du förstår vad jag menar...

2008-11-23 @ 22:34:52
Postat av: Enzo

Det är ju märkligt vad matte ska undanhålla mig träningstillfälle med er! Matte har visst fått för sig att jag inte klarar kurs två dagar i rad. Men jag tror allt att det är matte som inte orkar det! För det slutar ju alltid med att hon ska ändra sig och inte jag som ju bara är heeeeeelt oskyldig till allting :-). Får se om matte kan pumpa G på lite info så jag får höra lite mer smaskiga detaljer om er...

2008-11-23 @ 22:48:25
Postat av: Lakrits

Tack för en trevlig dag med er Anthriscusar! Det var toppen säger Matte och jag har bestämt mig för att hålla med för det var mycket roligare att träna än att vänta på en målande Matte.


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback