Husesyn...

... i Lakritsskogen.

Strax efter lunch begav vi oss iväg för att se hur Lakkan & Marie installerat sig i sitt lilla söta hus. Direkt när jag blev utsläppt ur bilen så kände jag den ljuvliga doften av Lakkan, det kändes inte alls konstigt att det var på ett nytt ställe. Vi började med att busa som F-N. For runt runt huset gång på gång så det stod härliga till, inte ens kamera hann fånga oss på en braig bild:

Lakkan vill hela tiden kramas när vi är ute (jag pussas hellre om jag får välja):

Efter att vi fått rastat av oss lite så var det dags att gå in och kika lite på husets insida. Det var så gulligt & mysigt, dom kommer att stortrivas där jättebra när de kommit lite mer i ordning. Vi busade även inomhus, men lugnet la sig rejält när det var dags för fikatajm. Efter fikat så tog vi en promenix ner till gamla huset, Marie hade tydligen glömt något viktigt där som var tvunget att hämtas hem innan vi skulle bege oss hemåt. Vi fortsatte busa hela vägen tillbaka men när Marie och Marie gick in i huset så ville vi oxå med in, men vi fick snällt stanna ute eftersom att vi strax därefter skulle åka hemåt:

Vi hade så klart inflyttningspresenter med till både Lakkan & Marie men kolla vad jag fick med mig hem:

Tusen TACK säger jag i alla fall till Marie & Lakkan. Fr o m måndag så skall jag få öppna pakeket i dagarna 24:a. Även detta år hängdes kalendern upp i taket, jag fattar faktiskt inte varför.

Ikväll lär det bli filmkväll... MOR skall se Mamma Mia och bara njuta (eventuellt så lär det låta lite oxå om henne för hon har tydligen fått sing-a-long versionen). Blir det för bra, så drar jag mig nog undan till lugnare plats, till LILLMATTES säng kanske.

Kommentarer
Postat av: Lakrits

Åh vad roligt det var med besök. Tusen tack för presenter till både mig och Matte. Jag ska gå och lägga mig med kudden (och Matte) nu!



Jag vet varför kalendern hänger högt upp. För att det är jättesvårt att låta bli att tjuva annars. Jag var med när alla paket låt utlagda på golvet. Det var supersvårt att inte ta. Jag var på väg att snylta men då fixade Matte en annan paket till mig och så vips låga alla paketen på bordet istället.

Postat av: Enzo

Mamma Mia som sing-a-long! Måtte det aldrig komma i vårt hem för matte har en sångröst som gör att man helst flyr så långt bort som möjligt... Hoppas MOR är lite bättre på att sjunga så du fick lite lugn och ro.

2008-11-30 @ 00:14:27
Postat av: Corinne

Wallander, vilken underbar kalender du fick! Måste också passa på att vara ombud. Bilbo och hans husse G tackar för all träning han fick av er i tisdags. Det var så bra generalrepetition att han knep en andraplats på tävlingen och blev uppflyttad till högre klass! Hurra! Men han har ju inte begripit ett dugg av vad vi retrievers håller på med för annars hade han ju inte nollat apporteringen. Tror att det beror på att han är så förälskad i mig att han inte ser vad jag gör utan bara tittar på mig med lite dimma blicken. Suck! Fast helt OK att ha en så´n trogen beundrare. Å du Enzo. Din matte får nog ta en lektoin i matte hos min matte för räkna kan hon ju inte. G och Bilbo sprängde toppberäkningen av poäng med råge!

2008-11-30 @ 10:29:18
Postat av: Enzo

Nääää Corinne, räkna är inte matte bra på :-)Himla kul att det gick vägen med uppflyttningen! Men man kan ju undra varför matte och G ägnade sig åt att diskutera var lägsta gränsen gick för att klara uppflyttningen??? Ska man inte utgå från att man blir uppflyttad med klar marginal???

2008-11-30 @ 11:17:31
Postat av: Anonym

Hej,

Har precis kollat resultaten från Skanör-Falsterbo. Himla retfullt resultat, skulle jag vilja påstå :(

Vi får glädja oss åt Lena och Sigges 1:a pris och 3:e placering - eller hur! Och Walle och MOR kommer igen - det vet vi!

Ha en skön söndagskväll - imorgon börjar öppnandet av den fina adventskalendern :D :D :)

Kramar

H&Z

2008-11-30 @ 17:56:30
Postat av: Eva Svensson

Hej!

Så förargligt nära ni var till ett 1:a pris i dag, håller tummarna att ni fixar det nästa gång, men ni har ju en etta redan. Vi ses kanske på fler tävlingar framöver. Lycka till.

Eva o Kira

2008-11-30 @ 20:13:54
URL: http://hem.passagen.se/woodduck/
Postat av: Björn & Clara

Tjena

Väldans trevligt att träffa er idag. Nästa gång tävlar jag säkert med Clara istället för att vara siffervisare.

Nedrans förargligt att missa med så få poäng. Jag är helt övertygad om att ni kommer igen.

En fortsatt trevlig 1:a advent önskar

Björn med (lucia)Clara

2008-11-30 @ 20:30:00
URL: http://www.clarabella.se
Postat av: Wallander

Corinne, du kan väl hälsa till B & G och gratta från mig & MOR, jättekul att det gick vägen för dem. Det sägs att kärleken kan göra vem som helst blind...

2008-11-30 @ 22:53:55
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback